سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دشمن ترینِ سخنان نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آن است که چون کسی به دیگری بگوید : «از خدا بترس»، آن شخص پاسخ دهد : «تو خودت را بپای» [و پندش را گوشنکند] . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

مولتی ویتامین و مکمل گربه

هیچ چیز بهتر از یک گربه سالم و شاداب و بازیگوش نیست. اما گاهی ممکن است این حیوانات به دلیل کمبود های ویتامین، مواد معدنی و.. دچار مشکلاتی شوند که سیستم دفاعی آنها ها تحت تاثیر قرار داده تا علاوه بر به خطر انداختن سلامتی این حیوانات، شادابی و نشاط را نیز از این حیوانات بگیرد.

مکمل های غذایی و ویتامین ها دقیقا وظیفه جبران مواد مورد نیاز گربه ها که از طریق وعده های غذایی برای آنها تامین نمیشود را برعهده دارند.

این موارد میتواند مربوط به تمامی مشکلات گربه ها اعم از مشکلات پوست مو، سیستم ایمنی گربه ها، سیستم گوارش، تقویت مفاصل و استخوان و… که توسط مکمل ها و مولتی ویتامین ها قابل جلوگیری و درمان میباشد.

 

مولتی ویتامین گربه

مولتی ویتامین گربه

مولتی ویتامین ها دارای ویتامین های B12 ، B6 ، A ، C، E و… میباشند که میتوان با توجه به شرایط گربه بصورت کوتاه یا طولانی مدت به گربه داده شود.

عموما مولتی ویتامین ها جهت تقویت سیستم ایمنی بدن گربه ها در برابر قارچ ها و انواع بیماری ها استفاده میشود ک هانتی اکسیدان و ویتامین موجود در این محصولات بسیار مفید و نشاط اور خواهد بود.

ویتامین A برای گربه

ویتامین A  برای گربه ها علاوه بر تقویت چشم آنها، تقویت کننده سیستم ایمنی و رشد جنین نیز میباشد.

ویتامین C برای گربه ها

ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم میباشد. این ماده رادیکال های آزاد مضر بدن را از بین می برد و می تواند به کاهش التهاب و پیری زودرس غلبه کند.

ویتامین D برای گربه ها

ویتامین D یا “ویتامین آفتاب” به بدن گربه شما اجازه می دهد مواد معدنی مانند فسفر و کلسیم را برای رشد سالم استخوان فراهم کند. بدون این ویتامین ، گربه شما نمی تواند به درستی رشد کند یا ماهیچه ها و استخوان های سالم را حفظ کند.

ویتامین E برای گربه ها

ویتامین E یکی از دفاعیات گربه شما در برابر آسیب اکسیداتیو است. این ویتامین محلول در چربی برای عملکرد سلول و سوخت ساز چربی نیز ضروری است. کمبودها می توانند منجر به تحلیل رفتن چشم و عضلات و مشکلات تولید مثل شوند.

ویتامین K برای گربه ها

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی در فعال سازی توانایی لخته شدن خون گربه و جای زخم گربه شما است.

برای خواند ادامه مطلب به لینک زیر در انیمال کده مراجعه کنید:

https://animalkadeh.com/product-category/cat/food-and-treats-cat/multivitamins-cat/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در پنج شنبه 100/2/23 و ساعت 10:0 صبح | نظرات دیگران()

به جرات می توان گفت در اکثر دستورات غذایی از پیاز نگینی خرد شده استفاده شده است و در تمام غذاهای سنتی ایرانی حتما یک تا دو عدد پیاز نگینی شده و سرخ می شود . در آشپزی حرفه ای خرد کردن مواد برای تهیه غذا بسیار مهم است و سایز و مدل خرد کردن سبزیجات و صیفی جات طعم غذاها را حتما تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید یک غذای خوشمزه داشته باشید باید از ابتدای تهیه غذا اصول حرفه ای آن را رعایت کنید. پس در درجه اول باید یاد بگیرید چگونه پیاز نگینی تهیه کنید و به شکل صحیح و حرفه ای پیاز را نگینی خرد کنید.

طرز تهیه پیاز داغ

برای تهیه پیاز داغ اماده با طعم دلنشین مادرانه از سایت بگیر بپز که لینک آن در پایین قرار داده شده است اقدام کنید.

https://begirbepaz.com/product/khelali-hot-onions/

طرز تهیه پیاز داغ نگینی

مرحله اول : آماده سازی پیاز

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید می توانید برای تهیه پیاز داغ از رنده های آلمانی یا رنده های غذاساز استفاده کنید اگر این ها در دسترس نبود با چاقو به صورت یکدست خرد کنید این خرد کردن در نتیجه نهایی و سرخ شدن پیاز داغ بسیار موثر است نه باید خیلی نازک نه خیلی ضخیم خرد شود.

مرحله دوم : جوشاندن پیاز داغ

داخل یک قابلمه آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد کمی نمک داخل آب ریخته و وقتی شروع به قل زدن کردن پیاز داغ را بمدت 10 دقیقه داخل آب جوش بگذارید این کار باعث می شود شما پیاز داغ عسلی داشته باشید.

مرحله سوم : سرخ کردن پیاز داغ

پیاز ها را آبکش کنید و روی دستمال نخی قرار دهید تا خشک شود سپس داخل یک تابه با عمق مناسب روغن ریخته به طوری که زمانی که پیاز داغ را اضافه می کنیم باید آنها کاملا شناور باشند. داخل روغن مقداری زردچوبه ریخته و یا می توانید به پیاز داغ ها کمی زعفران بزنید سپس داخل روغن داغ ریخته و مدام هم بزنید تا پیازها سرخ شوند اصلا نباید به حال خودش رها کنید زیرا زود می سوزد.

 

مرحله چهارم : تهیه پیاز داغ ترد و چیپسی

وقتی رنگ پیاز ها کمی تغییر کرد مدام هم بزنید و دقت کنید وقتی از روی حرارت بردارید رنگ پیاز داغ کمی تیره تر می شود پس بیش از اندازه سرخ نکنید سپس داخل آبکش ریخته و با پشت کفگیر خوب فشار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود بعد از سرد شدن پیاز داغ را بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

 

مرحله پنحم : تهیه پیاز داغ با سولاردم

برای زمانی که عجله دارید کافی است پیاز ها را بعد از سرخ کردن داخل سینی مخصوص سولار ریخته و کمی روی آن روغن بریزید سپس روی سه پایه کوتاه قرار دهید و روی حالت ماکروفر 8 الی 10 دقیقه زمان دهید تا سرخ شود در این حین دو بار چک کنید تا نسوزد یا می توانید از برنامه های پرشین کوک استفاده کنید و دکمه تهیه پیاز داغ را بزنید تا به طور اتوماتیک پخته شود.

نحوه اسلایس یا خلالی کردن پیاز

گفتیم که خلالی ریز کردن پیازها برای آماده کردن یک ظرف پیاز داغ خلالی مجلسی خیلی مهم هست.

چون اگر پیازها به صورت یک اندازه خلالی نشوند، قسمت های کوچک تر و نازک تر زودتر و قسمت های درشت تر و بزرگ تر دیرتر سرخ می شوند.

برای همین ممکنه پیازهامون یک دست سرخ نشده و حتی خلالی های ریزتر زودتر بسوزند. برای خلالی یا اسلایس کردن پیازها به صورت زیر عمل می کنیم:

  1. پوست روی پیاز رو گرفته و برخلاف پیاز نگینی که باید ریشه پیاز رو برای ریز کردنش نگه داریم، هم سر پیاز و هم ریشه اون رو با چاقو می زنیم.
  2. حالا پیاز رو روی تخته خرد کن قرار داده و با چاقوی تیز آشپزخونه اون رو از وسط نصف می کنیم.
  3. نصفه پیاز رو از طرف صاف اون روی  تخته  قرار  می دیم  و با  چاقو از پهلوی پیاز شروع به خرد کردنش می کنیم.
  4. توجه کنید اندازه های خلالی ها درشت باشن تا زود نسوزند.
  5. به نصفه پیاز که رسیدیم، دوباره پیاز رو به پهلو برمی گردونیم و به برش زدن ادامه می دیم.
  6. این کار رو برای نصفه دیگه پیاز تکرار می کنیم.

 

نکات مهم تهیه پیاز داغ مجلسی:

    وقتی پیاز ها درون تابه ریخته می شود نیاز نیست که به طور مداوم هم زده شود فقط موقعی که رنگ آن به قهوه ای تغییر کرد چند بار آرام هم بزنید.
    بر خلاف ظاهر دستور تهیه که از روغن زیادی استفاده می شود به هیچ عنوان پیاز ها روغن زیادی جذب نمی کنند.
    از روغنی که بعد از سرخ کردن به جای می ماند برای سرخ کردن کردن بادمجان و سیب زمنی می توانید استفاده کنید .این روغن چون عطر و طعم پیاز گرفته است وقتی مواد دیگر با آن سرخ شود بسیار خوشمزه می شود.
    اگر دوست داشتید تا پیاز داغ خوش رنگ تری داشته باشید علاوه بر زرد چوبه از زعفران هم می توانید استفاده کنید.


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 100/2/22 و ساعت 1:0 عصر | نظرات دیگران()

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دندان که معمولا بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته ذکر میشود، در بین بیماران دارای ترس های از عمل جراحی و همچنین نیازمند مراقبت کاشت ایمپلنت بعد از جراحی میباشد.

در این مقاله، سعی شده که چالش ها و مراقبت های دندان بعد از جراحی ایمپلنت، مرحله به مرحله ذکر شود تا بیمار عزیز متوجه روند صحیح مراقبت و شرایط مساعد دندانی خود شود.

مراقبت های بعد جراحی ایمپلنت دندان

مدیریت التهاب و خونریزی بعد از جراحی

پس از جراحی ایمپلنت خونریزی طی چند ساعت اول بعد از جراحی ممکن است بروز کند که بهترین روش برای توقف خونریزی ، فشردن گاز استریل در ناحیه دهان و نگه داشتن آن به مدت 30 تا 60 دقیقه است. و بهتر است سر از بدن در موقعیت بالاتر قرار گیرد و طی 2 تا 3 روز بعد از جراحی ممکن است بزاق کمی صورتی یا رنگ خون داشته باشد که مشکل ایجاد نخواهد کرد.

 خوردن و آشامیدن پس از کاشت ایمپلنت

توصیه می‌شود در روز پس از کاشت ایمپلنت از نوشیدنی‌های سرد استفاده کنید. ابرسانی به بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. از نوشیدن مایعات داغ، الکل و مصرف غذاهای داغ و تند خودداری کنید. تا زمان رفع اثر بی حسی، غذا نخورید. با این که ممکن است غذا خوردن در روزهای اول پس از عمل چالش‌برانگیز باشد، سعی کنید که غذاهای مغذی میل کنید. با این کار شما سریع‌تر بهبود یافته و انرژی بیشتری دریافت می‌کنید. سعی کنید از غذاهای نرم‌تر استفاده کنید و با سمتی از دهان که ایمپلنت در آن قرار دارد کمتر بجوید. بهتر است از خوردن غذاهایی مانند پاپ کورن، مغزیجات یا میوه‌های هسته‌دار پرهیز کنید زیرا ممکن است بچسبند و باعث بروز عفونت شوند. معمولاً بیشتر بیماران می‌توانند 7 تا 10 روز پس از انجام عمل به رژیم غذایی نرمال خود بازگردند.

 

بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟ (تغذیه ایمپلنت)


دقت داشته باشید بیست روز اول پس از جراحی لطفا از جویدن غذا بپرهیزید. اگر کاشت دندان یا ایمپلنت شما در یک مرحله انجام شده است و از قطعه اباتمنت استفاده کرده‌اند باید حداقل 20 روز پس از کاشت دندان غذایی را توسط دندان کاشته شده نجوید.

ستفاده از هرگونه نوشیدنی گازدار به مدت حداقل 72 ساعت برای فردی که عمل جراحی ایمپلنت داشته است ممنوع است. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید  که بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟ نوشیدنی‌هایی که در دوران پس از عمل جراحی ایمپلنت مجاز هستید به شرح زیر است:

    همه نوع بستنی‌ میوه‌ای
    یخ در بهشت
    آب سرد
    آب میوه (ترجیحا بدون قند)
    میلک شیک
    ماست
    شیر سرد
    دوغ سرد
    ژله
    انواع دسرهای نرم
    پوره سیب

 

بهداشت دهان و دندان پس از انجام عمل جراحی

رعایت درست بهداشت دهان و دندان برای موفقیت‌آمیز بودن روند بهبودی بسیار مهم است. در صورت تجویز دهان‌شویه کلروهگزیدین توسط دندانپزشک، از آن استفاده کنید. روز بعد از انجام عمل جراحی، از آب نمک گرم برای شستشوی دهان خود استفاده کنید. این کار را می‌توانید 4 تا 5 مرتبه در روز به خصوص پس از خوردن هر وعده غذایی انجام دهید. در هنگام استفاده از دهان‌شویه آرام باشید و از قرقره کردن شدید آن خودداری کنید. دندانپزشک شما را به تمیز کردن دندان‌ها و اباتمنت ها با مسواک ترغیب می‌کند اما باید مراقب قسمت‌های اطراف ایمپلنت باشید.

بهداشت دهان و دندان

دو عامل اصلی مراقبت ایمپلنت

یکی از دو دلیل اصلی عدم موفقیت ایمپلنت ها به دلیل ضربه ناشی از فشار بیش از حد یا نیروی بالای گاز گرفتن در محل ایمپلنت است. به همین دلیل مهم است که از خوردن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید و سعی کنید در این ناحیه با فشار نجویید، حتی اگر تاج موقت دارید. و اگر مشکلات دندان قروچه در خواب را دارید حتما با دکتر خود در میان بگذارید تا در صورت لزوم از محافظ دندانی استفاده کنید.

بهداشت کافی دهان و دندان مسئله مهم دیگری است که می تواند در موفقیت طولانی مدت ایمپلنت دندان تأثیر بسیاری بگذارد; بلافاصله پس از عمل کاشت ، بیماران باید دستورالعمل های دقیق تمیز کردن را دنبال کنند. باید چند روز پس از جراحی از فعالیت شدید خودداری کنید و حداقل برای دو هفته سیگار کشیدن را از بین ببرید. همیشه بهداشت دهان و دندان را به درستی انجام دهید و برای معاینه و بررسی منظم به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

مراقبت‌های بلند مدت

زمانی که ایمپلنت جدید و لثه اطراف آنها بهبود یافت و دندان‌های جایگزین در دهان قرار داده شد، باید مانند دندان‌های طبیعی خود از آنها مراقبت کنید. برای حفظ دندان‌ها و لثه، دومرتبه در روز مسواک زده و نخ دندان بکشید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر دندان‌های خود را به درستی تمیز نکنید، باکتری‌ها در دهان جمع شده و باعث ایجاد التهاب می‌شوند. اگر این عوارض تحت درمان قرار نگیرند، التهاب باعث تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت می‌شود. در نهایت، ایمپلنت در استخوان شل می‌شود و می‌افتد.

منبع:

https://www.fiorittodental.com/dental-services/dental-implants/instructions-after-implant/

https://www.omfsurgery.com/surgical-instructions/oral-surgical-procedures/after-dental-implant-surgery/

https://drshahram.com/post-implant-care/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 100/2/22 و ساعت 10:0 صبح | نظرات دیگران()

فیلرگیری

سوپاپ ها در سرسیلندر بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط میل سوپاپ (میل بادامک) باز و بسته میشوند. در بعضی از اتومبیل ها روی سوپاپ یک استکانی قرار دارد و میل سوپاپ مستقیما با فشردن استکانی سوپاپ را باز و بسته میکند ، در بعضی از اتومبیل ها نیز میل سوپاپ از طریق انگشتی یا اسبک سوپاپ را باز و بسته میکند . در اتومبیل های قدیمی که میل سوپاپ در بلوک سیلندر قرار داشت نیرو از طریق استکانی به میل تایپیت و از آن به اسبک و سپس به سوپاپ انتقال پیدا میکرد. از آنجایی که سوپاپ ، میل سوپاپ و متعلقات سوپاپ فلزی هستند و در حرارت موتور انبساط پیدا میکنند باید خلاصی معینی بین متعلقات سوپاپ وجود داشته باشد در غیر اینصورت بعد از گرم شدن موتور و انبساط این قطعات سوپاپ ها باز مانده و در کار موتور اختلال ایجاد میکنند . تنظیم مقدار خلاصی بین سوپاپ و متعلقات آن توسط ابزاری به نام فیلر انجام میشود و به این کار فیلر گیری میگویند .

 

فیلر گیری خودرو

فیلر چیست؟

فیلر نام ابزاری است که برای فیلر گیری استفاده می شود. فیلر از تیغه های فولادی با قطر های مختلف تشکیل شده است. معمولا فیلر دارای بیست تیغه است که از نازکترین تیغه به قطر 0/05 میلی‌متر شروع و به قطور ترین تیغه به قطر 1 میلیمتر ختم می‌شود.

اهمیت فیلر گیری

در یک موتور چهار زمانه زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در کارکرد و راندمان موتور دارد . زیاد بودن خلاصی سوپاپ به معنای دیرتر باز شدن سوپاپ و کم بودن خلاصی سوپاپ به معنای بسته شدن دیرتر سوپاپ است . زیاد بودن خلاصی یا شل بودن سوپاپ علاوه بر تاثیر منفی بر کارکرد موتور باعث ایجاد سر و صدای اضافی موتور نیز میگردد. خلاصی سوپاپ باعث میشود سوپاپ هنگام بسته شدن مخصوصا در دور بالا کاملا در جای خود قرار گرفته و از خروج قدرت حاصل از نیروی احتراق به خارج از محفظه احتراق جلوگیری کند . در صورت کم بودن خلاصی یا سفت بودن سوپاپها مقداری از فشار حاصل احتراق به بیرون راه پیدا کرده و موجب داغ کردن موتور در سربالایی ها میشوند.

 

چه زمانی فیلر گیری لازم است؟

در گذشته به دلیل استفاده از آلیاژهای نه چندان مرغوب در سیت (نشیمنگاه) سوپاپ و دیگر متعلقات سوپاپ مانند انگشتی و میل تایپیت، فیلر گیری بصورت دوره ای انجام میشد. در اتومبیل های امروزی علاوه بر حذف بسیاری از متعلقات سوپاپ، در ساخت قطعات سرسیلندر از آلیاژهای بادوام تری استفاده میشود. بدین ترتیب میتوان گفت بجز در موارد استثنا مانند اتومبیل های گاز سوز اتومبیل در شرایط کارکرد عادی نیازی به فیلرگیری ندارد. در صورت باز شدن سرسیلندر و تعویض سوپاپ ها بهتر است علاوه بر فیلرگیری اولیه که بعد از تعمیر انجام میشود، خلاصی سوپاپ ها یا فیلر گیری مجددا بعد از هزار کیلومتر بدست متخصص انجام شود.

فیلرگیری شامل چه مواردی است؟

  • تنظیم سوپاپ­ های ورودی هوا بنا بر شرایط جوی و فصلی
  • تنظیم سوپاپ­ های خروجی دود بنا بر شرایط جوی و فصلی
  • تست وضعیت کارکرد موتور، سوخت، دود خروجی و … توسط دستگاه دیاگ
  • صدا گیری سوپاپ ­ها

ویژگی‌­های فیلرگیری خوب

بعضی از تعمیرکاران بدون توجه به استانداردهای کارخانه سازنده، برای تنظیم سوپاپ همه اتومبیل­ها از یک یا دو فیلر استفاده می­کنند؛ انجام این عمل از جانب برخی تعمیرکاران بدون در نظر گیری شرایط دقیق فیلرگیری مانند دما و زمانبندی انجام آن صورت می­گیرد. مهم­ترین نشانه فیلرگیری خوب صدای نرم و یک دست سوپاپ­ها و خروجی نرم و یکنواخت اگزوز است؛ خلاصی صحیح سوپاپ نیز باعث وجود صدایی منظم در موتور خواهد شد. قطع شدن کامل صدای سوپاپ­ ها (بجز موتور های دارای استکانی اتوماتیک و تنظیم دستی) نشانه سفت بودن تنظیم درست سوپاپ است. سفتی سوپاپ­ ها باعث خواهد شد که خروجی اگزوز همانند ریتارد دلکو در اتومبیل­ های کاربراتوری، خشن و زننده باشد. در صورتی که فیلرگیری تمامی سوپاپ­ ها به طور یک دست انجام نشود و برخی از سوپاپ ­ها سفت­تر و برخی دیگر شل باشند، نمی­توان از خروجی اگزوز و صدای سوپاپ­ ها سیکل منظمی را انتظار داشت.

فیلر گیری تابستانی و زمستانی

فیلرگیری فصلی یا به اصطلاح فیلرگیری تابستانی و زمستانی رواج قابل توجهی را در بین رانندگان و تعمیر کاران دارد که متاسفانه باور اشتباهی است؛ موتور خودرو به دلیل وجود ترموستات، همواره در تمامی فصول دارای دمای ثابتی در کارکرد خود است و تغییر دادن میزان خلاصی سوپاپ­ ها در فصول مختلف امری غیر علمی و اشتباه به حساب می­آید.

منبع:

https://revitakhodro.com/car-filler/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/2/21 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()

مراحل ایمپلنت دندان می تواند با توجه به نوع عملیات و جراحی متفاوت بوده و در یک یا چند مرحله انجام شود. به طور کلی مراحل ایمپلنت برای دندان ها شامل یک پروسه مشخص است که در موارد خاصی، با توجه به ویژگی های فردی و ویژگی های استخوان فک، می تواند شامل مراحل اضافه تری نیز باشد. در این مقاله با معرفی ایمپلنت دندان، به مراحل کلی ایمپلنت دندان ها می پردازیم.

مراحل ایمپلنت دندان

 زمان بندی دستورالعمل بعد از ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان ، فقط قرار دادن دندان های مصنوعی در دهان نیست. کاشت ایمپلنت های دندانی نیز مانند با هر نوع جراحی جزئی دیگر است.
اگر شما با فرآیند های دندانپزشکی آشنا نیستید (که اکثر مردم نیستند)، ممکن است کاملا ندانید که عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان چیست.
اساسا، جراحی ایمپلنت دندان جایگزینی دندان ها و ریشه های خراب یا آسیب دیده با دندان ها و ریشه های مصنوعی است. ایمپلنت ها می توانند یک جایگزین راحت تر برای پروتزهای سنتی دهان و دندان باشند .

مرحله اول: قرار و مراحل قبل از جراحی

ابتدا طی جلسه اول و مشاوره وضعیت لثه و وضعیت استخوانی به کمک رادیوگرافی بررسی میشود و نوع ایمپلنت و سایز ایمپلنت تعیین میشود و از بیمار در مورد شرایط عمومی و سیستمیک بیمار سوال شده و در صورت داشتن بیماری ، پروتوکل درمانی طبق شرایط آن بیمار مشخص میشود و مثلا اگر بیمار دارای پروتز مصنوعی مفصل است قبل از شروع درمان به بیمار آنتی بیوتیک تجویز شود.

جلسه اول اهمیت بسزایی در روند درمانی بیمار دارد، چرا که با بررسی دقیق در جلسه اول توسط متخصص لثه است که وضعیت و سلامت لثه بررسی می شود و اگر لازم باشد پیوند لثه در بیمار جهت مناسب بودن ضخامت لثه اطراف ایمپلنت انجام می شود. و در صورت نازک بودن استخوان ، متریال و ماده استخوان جهت تقویت استخوان اطراف ایمپلنت ایجاد می شود و این طراحی نیاز به یک بررسی دقیق و طرح درمان مناسب قبل از آغاز جراحی کاشت ایمپلنت می باشد و اهمیت تکمیل پرسشنامه ایمپلنت ، در واقع متخصص لثه را از شرایط سیستمیک بیمار مطلع می کند و در صورت وجود بیماری های زمینه ای همچون بیماری قلبی یا دیابت یا بیماری کلیوی و یا حتی مشکلات اعصاب تمهیدات اولیه و قبل از جراحی و حتی مشاوره با پزشک مربوطه را قبل از جراحی ایمپلنت طلب میکند تا درمان کاشت ایمپلنت بیمار را دچار مشکلات جانبی نکند.

مرحله دوم: جراحی و کاشت ایمپلنت

در مرحله جراحی کاشت ایمپلنت، سه عمل مهم روی دندان شما انجام میشود.

  1. قرار دادن پایه ایمپلنت (فیکسچر)
  2. رابط فیکسچر و تاج دندان (اباتمنت)
  3. نصب تاج

در مرحله اول، به کمک بی حسی موضعی محل ایمپلنت بی حس میشود. به محض اثر دارو ، متخصص برشی در لثه شما ایجاد می کنند و استخوان را در معرض دید قرار می دهند.

با ایجاد برش در محل ، دندانپزشک از یک مته استفاده می کنند، که باعث ایجاد فضای در استخوان برای پیچ ایمپلنت می شود.( نگران نباشید، مته بسیار کم صد میباشد، بنابراین اگر بی هوش نیستید برای این روش نباید ترسی داشته باشید). در فضای ایجاد شده، پایه ایمپلنت یا فیکسچر به همراه رابط تاج و دندان در جای خود قرار می گیرند و ممکن است برش لثه شما بسته به اندازه، دو یا چند بخیه دریافت کند.

مرحله

سوم: چک آپ ماهانه و پیگیری شرایط ایمپلنت

ارتباط جراح و بیمار بعد از تحویل روکش باید برقرار بماند تا متخصص لثه طی دوره های چکاب ماهانه و سالانه، سلامتی لثه و استخوان و اجزاء ایمپلنت و شرایط بهداشتی بیمار را بررسی کند.

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

طول درمان ایمپلنت به فاکتور های مختلفی اعم از وضعیت دهان و دندان بیمار ، نیاز به پیوند استخوان و سینوس لیفت ، فوری یا غیر فوری بودن ایمپلنت بستگی دارد. طول مدت جراحی ایمپلنت حدود نیم ساعت طول می کشد اما چند هفته نیاز دارد تا به استخوان فک جوش بخورد و اباتمنت و روکش بر روی آن قرار بگیرد.

قبل از جراحی ایمپلنت دندان

  1. دندانپزشک معالج پیش از انجام هر کاری به مراجعه کننده توضیح می دهد که چگونه برای درمان آماده شود.
  2. تشکیل پرونده دندانپزشکی، قبل از انجام هر درمانی پرسشنامه ای راجع به شرایط پزشکی خاص در اختیار شما قرار خواهد گرفت، لطفا آنرا کامل و دقیق پر کنید و اگر مطلب مهمی وجود دارد که در پرسشنامه نیست حتما آنرا با دندانپزشک خود در میان بگذارید. میزان موفقیت آن با در نظر گرفتن و انجام دقیق همه این مراحل درمان برای بسیاری از افراد بدون خطر خاصی، بالا خواهد بود.
  3. قبل از انجام عمل نیاز به معاینه لثه ها و اطمینان یافتن از سلامتی کامل آنها وجود دارد، همچنین هر گونه عفونت یا پوسیدگی در لثه و دندانهای مجاور محل قرار گیری ایمپلنت نیز باید به طور کامل درمان شود.
  4. بعد از اطمینان از سلامت کامل بافتهای دهانی ناحیه جراحی و اطراف آن نیاز به تهیه یک اسکن رادیوگرافی مخصوص ایمپلنت (اصطلاحا CBCT یا DVT نامیده میشود) از محل میباشد که توسط مراکز رادیولوژی تخصصی فک و صورت قابل تهیه است.این اسکن معمولا به همراه یک ریپورت و CD تهیه میشود.
  5. دندانپزشک به کمک آنها ارتفاع و ضخامت استخوان و نیز سایر موارد مهم مانند محل عبور اعصاب مهم، سینوس ها و … را بررسی میکند و بهترین سایز و محل قرار گیری ایمپلنت دندان را مشخص میکند.
  6. آخرین مسئله ای که قبل از جراحی ایمپلنت دندان باید مورد توجه قرار گیرد اینست که در شرایط پزشکی خاص ( فشار خون بالا، سابقه سکته قلبی یا مغزی ، سابقه پیوند عضو و …) گاهی نیاز به دریافت داروی خاص یا تغییر در دوز داروهای دریافتی فعلی بیمار وجود دارد و در مواردی که شخص به دلیل بیماری زمینه ای (مثل مشکلات قلبی) تحت نظر پزشک دیگری قرار دارد نیاز به مشورت با پزشک مربوطه نیز وجود دارد.

کلام آخر درباره ایمپلنت دندان

اگر متخصص ایمپلنت شما تصمیم بگیرد که شما یک نامزد خوب برای ایمپلنت دندانی هستید، باید این روند را طی چند ماه انجام دهید. اگر چه این مسئله ناخوشایند است، به یاد داشته باشید که این ایمپلنتها سالها عمر خواهند کرد.
شما می توانید اعتماد به نفس و لبخند زیبا را به خود بازگردانید.

منبع:

https://www.drmohammadi.com/Article/33/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D9%88-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA--%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86---%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C

https://drshahram.com/dental-implant-procedures/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 100/2/5 و ساعت 2:6 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20383
جستجو در صفحه

خبر نامه