سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بارالها! نگریستن به رخسار تو شوق دیدارت را از تو درخواست می کنم . [فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

گزینه‌های خود را برای خرید گوشی محدود کنید

اولین گامی که برای خرید گوشی باید انجام دهید، این است که از بین صدها گوشی موجود، چند مورد را مشخص کنید. نگران نباشید، چنین کاری از آنچه فکر می‌کنید بسیار ساده‌تر است. اول از همه بودجه موردنظر خود را مشخص کنید و به آن پایبند بمانید. این یعنی گوشی‌هایی که گران‌تر از بودجه شما هستند، باید کنار بگذارید. بنابراین اگر حداکثر می‌توانید 400 دلار برای خرید گوشی جدید هزینه کنید، باید گوشی‌های گران‌قیمتی مانند گلکسی اس 10 پلاس، وان‌پلاس 7 پرو و دیگر نمونه‌های مشابه را فراموش کنید.

جنس بدنه

از دیگر موارد مهم در هنگام انتخاب گوشی موبایل ، دقت در جنس بدنه گوشی موبایل است.

بدنه گوشی از سه قسمت صفحه نمایش ، اسکلت اصلی و قسمت پشت دستگاه تشکیل شده است.

صفحه نمایشگر همواره از جنس شیشه می باشد و در ادامه به ذکر مدل ها و قابلیت های آن خواهیم پرداخت.

 انتخاب سیستم عام

بطور کلی 2 سیستم عامل برتر اندروید و iOS در جهان شناخته شده هستند که میزان کاربران سیستم عامل اندروید شاید حدودا 3 برابر کاربران سیستم عامل iOS باشد. شرکت ها و برندهای مختلفی در سطح جهان هستند که گوشی های اندرویدی را به بازار عرضه می کنند. از مهم ترین آنها می توان به سامسونگ، هواوی، وان پلاس، الجی، شیائومی و... اشاره کرد. اما در کل جهان تنها یک شرکت است که گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS را به بازار منتشر می کند و آن هم شرکت اپل می باشد

.کیفیت ساخت

منبع:

 

https://hiradmarket.com/

دوام یک گوشی هوشمند بیش از هرچیز به کیفیت ساخت آن بستگی دارد.گوشی های ساخته شده از فلز، دوام طولانی تری دارند ولی پیدا کردن این نوع گوشی ها امروزه سخت شده است. گوشی های هوشمند ساخته شده از شیشه هم ساختار جامد دارند و هم از زیبایی بیشتری برخوردار هستند. اگر بودجه زیادی برای خرید گوشی هوشمند ندارید، می توانید از گوشی هایی با ساختار پلی کربنات استفاده کنید اما از خرید گوشی هایی از جنس پلاستیک خودداری کنید.

ویژگی های بسیار دیگری وجود دارد که می توانید قبل از خرید گوشی هوشمند آن ها را چک کنید.گنجایش کارت حافظه جنبه ی دیگری است که باید آن را بررسی نمایید. علاوه بر این از وجود audio jack یا جک هدفون 3?5 میلی متری، USB-type C کابل یو اس بی مدل C، چراغ قوه، حسگر های شناسایی مربوط به اثر انگشت و غیره اطمینان پیدا کنید.

حافظه داخلی

همان گونه که مشاهده می کنید، ما در این گزارش بصورت سلسله مراتب پیش آمدیم و قدم به قدم شما را به هدفتان نزدیک می کنیم. این گزینه دقیقا به گزینه های اول و دوم بستگی دارد و به همین دلیل جوابی که در این بخش برای خودتان درنظر گرفتید را بررسی کنید. اما چگونه؟ برای مثال شما تصمیم به خرید گوشی هوشمندی دارید و می خواهید از آن به مدت زمان چند ساله استفاده کنید، طبیعتا باید گوشی بهتری با مشخصات کارآمدتری را تهیه کنید. یکی از مشخصات اصلی برای گوشی هوشمند مناسب، حافظه داخلی کافی می باشد.

باتری

این بخش بسیار مهم است و به همین دلیل تصمیم داریم به یک مثال کلی شما را با این موضوع آشنا سازیم. تصور کنید که شما گوشی X را تصمبم به خرید دارید که سایز صفحه نمایش آن 5.7 اینچ می باشد. باتری که در این گوشی درج شده است، یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی آمپر ساعتی است و اما در طرف دیگر گوشی Y با سایز 6.4 اینچ قرار دارد که باتری آن 5000 میلی آمپر ساعتی است. الان بنظرم شما بهترین گزینه از نظر باتری مناسب برای خرید کدام است؟ 10 ثانیه در این مورد فکر کنید.

شاید پاسخ شما گوشی Y باشد. اما این گونه نیست!! هر دو گوشی جدای از قابلیت های باتری اعم از فست شارژ بودن یا نبودن، یکسان هستند. اما با این تفاوت که در گوشی X بنابر صفحه نمایش کوچکتر، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی درج شده است که برای یک روز عادی کافی است اما در مقابل گوشی Y به دلیل صفحه نمایش 6.4 اینچی که دارد، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در آن درج شده است که برای یک روز عادی کافی می باشد. بنابراین این گزینه نباید ذهن شما را فریب دهد و باید منطقی تر به این موضوع نگاه کنید.

تراکم پیکسل

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید موبایل ، دقت به تراکم پیکسل صفحه نمایش می باشد.

تراکم پیکسل در صفحه نمایش موبایل ، هر چقدر بیشتر باشد کیفیت بهتری را به کاربر میدهد.

مقدار تراکم پیکسل از تعداد پیکسل مورد استفاده در صفحه نمایش در هر اینچ بدست می آید.

تراکم پیکسل مناسب برای گوشی های هوشمند بهتر است که از مقدار 300 بیشتر باشد.

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/9/29 و ساعت 2:44 عصر | نظرات دیگران()

لمینت زیباتر است یا کامپوزیت

بعضی وقتها دندانهایی که عصب کشی شده اند، رنگشون بمرور تیره می شود و اصلاح رنگ آنها از چالشهای دندانپزشکی محسوب می شود. اگر بخواهیم رنگ این دندانها رو با روش کامپوزیت ونیر اصلاح کنیم، معمولا سایه و تیرگی رنگ دندان از پشت لایه کامپوزیت دیده می شود. پس اول اینکه با روش بلیچینگ داخلی تا حد امکان رنگ بیس دندان رو روشنتر کنیم. دوم اینکه در زیر لایه کامپوزیت از ماده اوپاکر استفاده کنیم که تا حد ممکن رنگ دندان رو بپوشاند. یکی از موارد ضعف کامپوزیت ونییر نسبت به لمینت، مات و گچی بودن رنگ کامپوزیت است. اما با کامپوزیت مناسب و تکنیک صحیح می توان این مشکل را برطرف کرد و به شفافیتی خوب و عالی دست پیدا کرد. منظور از کامپوزیت مناسب، کامپوزیت های نانوفیلر سرامیک است و منظور از تکنیک مناسب، استفاده از روش لایرینگ یا کاربرد کامپوزیت های با ترانسلوسنسی متفاوت در لایه های مختلف است و البته در نهایت پالیش مناسب هم کار را تکمیل می کند.شباهت های کامپوزیت ونیر و لمینت پرسلین در کل هر دو روش لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر با پوشاندن عیوب ظاهری دندان با مواد خاصی برای اصلاح ظاهر دندان ها از جمله رنگ و شکل به کار می رود.قبل از انجام هر کدام از این دو روش دندانپزشک باید از سلامت دهان و دندان مطمئن شود و درصورتیکه هر کدام از دندانها نیاز به ترمیم از جمله پر کردن، عصب کشی و جرمگیری داشته باشد؛ آنها را اصلاح کند.

مقایسه کامپوزیت و لمینت

  •  مقاومت کامپوزیت نسبت به لمینت بهتر بوده و لمینت شکننده تر است.
     در کامپوزیت احتمال برگشت زردی دندان ها بیشتر از لمینت است.
    هزینه کامپوزیت نسبت به لمینت کمتر است.
     کامپوزیت را خیلی راحت تر و سریع تر از لمینت می توان نصب کرد.
     برای انجام لمینت، جلسات درمانی لازم است مانند قالب گیری، ارسال قالب به لابراتور و
    در کامپوزیت پولیش و اصلاح دوره ای نیاز است.
     رضایت ظاهری در لمینت بیشتر از کامپوزیت است چون لمینت طبیعی تر جلوه می نماید.
    کدام روش برای اصلاح طرح لبخند زیباتر است

لمینیت یا کامپوزیت؟

باید در نظر داشته باشید هر نوع کامپوزیت قابلیت استفاده در کارهای زیبایی دندان را ندارد. در کل لمینت نسبت به کامپوزیت دارای رنگی طبیعی تر و جلوه ای بهتر و زیباتر است. در عین حال که مقاوم و ماندگار و تقریبا بدون ضرر می باشد، هرچند برای به کار بردن آن روی سطح دندان باید تراش دندان انجام شود اما نتیجه نهایی لمینت زیباتر از کامپوزیت است.

مقایسه لمینت و کامپوزیت

هر دو روش برای ترمیم عیوب ظاهری دندان ها مناسب هستند. لمینت لایه ای نازک از جنس سرامیک می باشد که توسط دندان پزشک بر روی دندان ها چسبانده می شود و می تواند شکل و فرم دندان ها، شکستگی، فواصل بین دندانی و حتی رنگ آن ها را اصلاح کند و ظاهری بسیار زیبا دارد.

کامپوزیت هم یکی از روش های پرطرفدار اصلاح دندان ها می باشد و کاربرد های زیادی در ترمیم دندان ها، رفع فواصل بین دندانی و شکستگی آن ها دارد

اگر بخواهیم به مقایسه این دو روش بپردازیم به موارد زیر میتوان اشاره کرد

احتمال زرد شدن دندان ها در کامپوزیت بیشتر از لمینت می باشد.
تعداد جلسات در لمینت بیشتر از کامپوزیت است.
کامپوزیت هزینه کم تری نسبت به لمینت دارد.
نصب کامپوزیت از لمینت سریع تر و راحت تر می باشد.
در کل اگر بخواهیم بگوییم که لمینت زیباتر است یا کامپوزیت؟ اگر نسب به هزینه آن مشکلی نداشته باشید، لمینت بهتر از کامپوزیت است زیرا لمینت بسیار شبیه به دندان طبیعی می باشد و زیباتر جلوه می کند.

تراش دندان در لمینت بیشتر است یا کامپوزیت ؟

لمینت به این معروف است که دندان تراش می خورد و در کامپوزیت نه . در کلیت کار این صحبت صحیح است . در لمینت برای ایجاد مسیر نصب و چسباندن بدون استرس لمینت بر روی دندان باید سطحی صاف و بدون پستی و بلندی ایجاد گردد . اکثرا دندانها دارای خوردگی و شکستگی دندان و پستی بلندی هستند . پس در لمینت لازم است تا این اشکالات برطرف شوند . با تراش نقاط برجسته و تراش دندان بر اساس اصول تراش لمینت دندان شکل مورد نظر به دندان داده می شود تا قالب یا اسکن از دندان گرفته شود . همچنین اگر که دندانی جلوتر و بیرون زده تر از دندان های مجاورش است و می خواهیم که همه را ردیف و یک دست کنیم قطعا برای اینکه دندانها نهایی بیرون زده نشوند باید این دندان بیرون زده را بیشتر تراش دهیم

https://www.delgarm.com/laminate-is-more-beautiful-or-composite.a249027

در لمینت کم ضخامت یا لومینیرز دندانها یا تراش نمی خورند یا در حد 0.2 میلیمتر تراش می خورند که با توجه به ضخامت مینا این تراش آسیبی به مینای دندان نمی زند . اگر هم که فرد مراجعه کننده مشکلی با بیرون زدن 0.2 میلیمتری دندانهای نهایی نداشته باشد که لومینیرز یا لمینت بدون تراش بهترین گزینه است

https://www.hornsbydentist.com.au/veneers-teeth-pros-and-cons/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 100/9/28 و ساعت 11:5 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20378
جستجو در صفحه

خبر نامه