سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

اگر از طرفداران پروپاقرص محصولات اپل باشید، احتمالاً سؤالی که این روزها و پس از رونمایی آیفون 13 ذهن شما را درگیر کرده این است که آیفون 12 بهتر است یا آیفون 13؟ و آیا نیازی به ارتقاء سخت افزاری خواهید داشت یا نه؟ درست مثل سال گذشته آیفون 13 در چهار مدل تولید شده است: آیفون 13 (iPhone 13)، آیفون 13 مینی (iPhone 13 Mini)، آیفون 13 پرو (iPhone 13 Pro) و آیفون 13 پرومکس (iPhone 13 Pro Max). امروز با ما در دیجی رو همراه شوید تا آیفون 13 را با آیفون 12 مقایسه کرده و پاسخ برخی سؤالات احتمالی شما را ارائه کنیم.


مقایسه طراحی و صفحه نمایش آیفون 13 و آیفون 12

طراحی آیفون 13 و آیفون 12 بسیار مشابه یکدیگر هستند؛ هر دوی این پرچم‌داران دارای لبه‌های صاف و یک ماژول بزرگ مربعی شکل برای دوربین پشت خود هستند. این طراحی همچنان جذاب، مدرن و قابل قبول است.

با وجود این‌که طراحی آیفون 12 و آیفون 13 به طور کلی یکسان است اما تفاوت‌های جزئی هم در ساختار طراحی آن‌ها به چشم می‌خورد. لنزهای دوربین پشتی در آیفون 13 و 13 مینی به جای اینکه به صورت عمودی مرتب شوند، چینش مورب دارند. این موضوع شاید تفاوت زیادی ایجاد نکند، اما کوچک‌تر شدن بریدگی بالای نمایشگر واقعاً تأثیرگذار است. به گفته اپل این بریدگی در آیفون‌های جدید 20 درصد کوچک‌تر شده است.

آیفون 13 و 13 مینی برخلاف مدل‌های پرو صفحه نمایش پروموشن (ProMotion) ندارند. تجربه استفاده از نمایشگر در آیفون 13 و آیفون 12 برای کاربر تقریبا یکسان خواهد بود. نمایشگرها از نوع اولد با تراکم 476 پیکسل در اینچ بوده و همچنین از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کنند.


مقایسه مشخصات و عملکرد آیفون 13 در مقابل آیفون 12

اپل مانند همیشه یک پردازنده جدید به سری آیفون 13 خود اضافه کرده و همین موضوع باعث شده تا آیفون 13 نسبت به سری‌های قبلی عملکرد بهتر و سریع‌تری داشته باشد. آیفون 13 و آیفون 13 مینی هر  دو دارای تراشه A15 بیونیک هستند که نسبت به تراشه A14 بیونیک آیفون 12 و 12 مینی ارتقاء قابل توجهی به حساب می‌آید. نکته قابل توجه این است که این تراشه همچنان بر پایه یک پردازش 5 نانومتری قرار دارد اما کمپانی اپل می‌گوید که چیپ جدید قابلیت این را دارد که 15.8 تریلیون عملیات سنگین را در هر ثانیه پردازش کند؛ این درحالی است که تراشه قبلی در آیفون 12 تنها 11 تریلیون در ثانیه قدرت پردازش داشت.


اگر واقع‌بینانه به قضیه نگه کنیم، پردازشگر آیفون 12 و آیفون 12 مینی به اندازه کافی عملکرد قدرتمندی را از خود نشان داده بودند. ولی حالا باید ببینیم تعبیه‌ کردن این تراشه جدید روی آیفون 13 تا چه اندازه روی عملکرد این پرچم‌دار تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت چیزی که مسلم است این است که آیفون 12 و آیفون 13 از نظر عملکرد بسیار قوی هستند.

هر سه دوربین آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس مبتنی بر سنسورهای جدید هستند و در این میان سنسور اصلی از اندازه‌ی بزرگ‌تر بهره می‌برد. برخلاف سال گذشته، مدل‌های معمولی آیفون 13 هم از این نظر بی‌نصیب نمانده‌اند و مثلا آیفون 13 مینی از سنسور 1?7 میکرومتری با قابلیت لرزشگیر مبتنی بر حرکت سنسور بهره می‌برد.

سایت معتبر DxOMark که به طور تخصصی در زمینه‌ی بررسی دوربین فعالیت دارد، برای دوربین آیفون 13 مینی امتیاز 130 را در نظر گرفته که این یعنی عملکرد آن مشابه آیفون 12 پرو مکس است. البته پرو مکس به لطف داشتن دوربین تله‌فوتو در زمینه‌ی زوم حرف بیشتری برای گفتن دارد ولی سنسور و چیپست جدید 13 مینی منجر به بهبود قابل توجه کیفیت تصویر شده است.

هر دو گوشی در زمینه‌ی عکاسی امتیاز برابر 138 را کسب کرده‌اند. آیفون 13 مینی به دلیل نوردهی قابل اعتماد، ارائه‌ی رنگ‌های مناسب و فوکوس خودکار دقیق ستایش شده و به لطف دوربین اولترا واید باکیفیتی که دارد، در زمینه‌ی زوم موفق به اخذ امتیاز 55 شده است. در ادامه می‌توانید امتیاز دوربین آیفون 13 مینی و آیفون 12 مینی را با هم مقایسه کنید.


سری آیفون 13 با پردازنده A15 Bionic عرضه‌شده‌اند که توان پردازشی بالاتر را نسبت به آیفون 12 با پردازنده A14 Bionic به آن‌ها می‌بخشد. تراشه A14 در تست‌های انجام‌شده به نتایج بسیار خوبی دست پیداکرده بود و انتظار می‌رود که تراشه A15 قدرت بیشتری در انجام پردازش‌ها داشته باشد و به‌زودی شاهد اعلام نتایج تست‌ها در وب‌سایت گیک بنچ خواهیم بود.

تراشه A15 Bionic با پردازنده گرافیکی 4 هسته عرضه شده است که در آیفون 13 و آیفون 13 مینی قرار گرفته و این قابلیت را داشته تا تصاویر و بازی‌ها را با گرافیکی بالاتر به نمایش گذاشته و بتواند کارهای گرافیکی سنگین‌تری را به انجام برساند.

سرعت اتصال 5G در آیفون 12 به میزان کافی مناسب بود و کاربران شکایتی در مورد اتصال به 5G نداشتند اما این دلیل نمی‌شود که اپل بخواهد از همان سیستم اتصال بر روی آیفون 13 استفاده کند. آیفون 13 باقابلیت اتصال 5G ارائه‌شده و به گفته شرکت اپل می‌تواند به باند‌های بیشتری در فناوری 5G متصل شده و سرعت بیشتری را در اختیار کاربر بگذارد. اپل اعلام نموده که پشتیبانی از شبکه 5G برای سری آیفون 13 به‌زودی در 60 کشور عرضه خواهد شد.

https://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone-13

 

https://hiradmarket.com/cat/iphone/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/12/14 و ساعت 12:18 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 20359
جستجو در صفحه

خبر نامه