سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکه پس از نیک آزمودن، برادری برگیرد، مصاحبتش می پاید و دوستی اش استوار می گردد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

شیائومی نوت 9 با پورت صوتی 3.5 میلی متری

تجهیزات تلفن هوشمند شیائومی نوت 9 شامل قابلیت های دو سیم کارته، بلستر IR و پورت صوتی 3.5 میلی متری کلاسیک است. علاوه بر این، شیائومی نوت 9 یک رادیوی FM از پیش نصب شده را ارائه می دهد. انتقال بی سیم محتویات نمایشگر به مانیتور خارجی از طریق Miracast نیز بدون هیچ مشکلی در تست ما با تلویزیون Android از Sony پشتیبانی و کار می کند.

باتری 5020 میلی آمپر ساعتی از طریق درگاه USB C در پایین تلفن هوشمند شارژ می شود. این درگاه از USB OTG پشتیبانی می کند، به شما این امکان را می دهد که مثلاً USB های ساده را به شیائومی نوت 10 متصل کنید.
 حافظه داخلی eMMC ظرفیت 64 گیگابایت را ارائه می دهد. همچنین می توانید فضای ذخیره سازی تلفن هوشمند دو سیم کارته را با استفاده از کارت microSD، بدون از دست دادن گزینه دو سیم کارت، گسترش دهید. سیستم فایل   exFAT نیز  پشتیبانی می کند



سخت افزار

این مدل، روی هم رفته شباهت زیادی به مدل پرو مکس دارد. از بین این موارد مشابه می‌توانیم تراشه اسنپ‌دراگون 720G، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، نمایشگر 6.67 اینچی LCD و باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی را نام ببریم. اما مطمئنا قیمت پایین‌تر این گوشی به معنای ضعیف‌تر شدن برخی مشخصات است. به همین خاطر مدل پایه این گوشی با 4 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود ولی کاربران می‌توانند مدل مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم که همین مدل است را هم خریداری کنند. این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت تعبیه شده در کنار بدنه است و نباید وجود فرستنده امواج مادون قرمز، جک هدفون، پورت USB-C و محافظ گوریلا گلس در پنل پشتی و جلویی را از قلم بیندازیم.

در مورد دوربین هم باید بگوییم ظاهرا ردمی نوت 9 مجهز به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و دوربین اصلی چهارگانه خواهد بود. در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق خواهیم بود.یکی از نقاط قوت این گوشی، ظرفیت نسبتا بالای باتری آن است که در بسیاری از مکان‌ها، دیگر لازم نیست نگران خالی شدن باتری تلفن همراه خود باشید.

نمایشگر عریض 6?53 اینچی ردمی نوت 9 نزدیک به 84 درصد از فضای نمای جلو را دراختیار دارد. از نمایشگر پوشش شیشه‌‌ای گوریلا گلس 5 محافظت می‌کند که روی کاغذ تا حدود زیادی جلو خط‌افتادن و ضربه‌دیدن نمایشگر را می‌گیرد؛ اما در واقعیت توصیه می‌کنیم که حتما محافظ نمایشگر برای گوشی تهیه کنید. نمایشگر ردمی نوت 9 حاشیه‌ی اندکی در لبه‌های بالا و کناری دارد؛ اما لبه‌ی پایین کمی قطور است. تنها تفاوت بخش جلویی ردمی نوت 9 با دو مدلِ ردمی نوت 9 اس و 9 پرو، به انتقال دوربین سلفی از بریدگی قطره‌ای به درون حفره‌ای در گوشه‌ی سمت چپ بازمی‌گردد.

روی لبه‌ی بالایی میکروفن ثانویه و حسگر مادون‌قرمز قرار دارد. مورد دوم درکنار اپلیکیشن Mi Remote، شیائومی ردمی نوت 9 را به کنترل از‌راه‌دور همه‌فن‌حریف برای لوازم خانگی مانند تلویزیون و سینمای خانگی و کولرگازی تبدیل می‌کند. لبه‌ی سمت چپ میزبان شکاف‌ سیم‌کارت و شکاف اختصاصی کارت حافظه است؛ درحالی‌که روی لبه‌ی سمت راست فقط کلیدهای کنترل صدا صدا و کلید پاور قرار دارند که دست‌کم کلیدهای کنترل صدا بالاتر از چیزی قرار گرفته‌اند که بتوانیم آن‌ها را «ارگونومیک» بنامیم.
نمایشگر و اسپیکر

ردمی نوت 9 در‌مقایسه‌‌با دو برادر گران‌قیمت‌ترش، ردمی نوت 9 اس و 9 پرو، از نمایشگر IPS LCD کوچک‌تری بهره می‌برد؛ نمایشگر حفره‌دار ردمی نوت 9 با قطر 6?53 اینچ و رزولوشن 2340 در 1080 تراکمی تقریبا (395 پیکسل‌براینچ) مشابه گوشی‌های دیگر این سری ارائه می‌کند و تصاویر به‌اندازه‌ی کافی در آن شارپ به‌نظر می‌رسند. طبق انتظار، نمایشگر از فضای رنگی گسترده پشتیبانی نمی‌کند و ازنظر طراوت رنگ‌ها نیز، با نمونه‌های OLED ارزان در یک سطح قرار نمی‌گیرد.

دوربین

ترکیب دوربین چهارگانه‌ی ردمی نوت 9 دقیقا همانی است که از میان‌رده‌ای اقتصادی در سال 2020 انتظار داریم. دوربین واید 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و ماژول تشخیص عمق ماژول‌هایی هستند که پیش‌تر در چندین محصول میان‌رده‌ی دیگر نیز دیده بودیم و اکنون روی ردمی نوت 9 نیز با آن‌ها سروکار داریم. قطعات به‌کاررفته در دوربین ردمی نوت 9 هیچ تفاوتی با نسل گذشته ندارند و صرفا اکنون می‌توان با دوربین ماکرو روی سوژه به‌صورت خودکار فوکوس کرد.

باتری

ردمی نوت 9 انرژی موردنیاز خود را به‌کمک باتری حجیم 5،020 میلی‌آمپرساعتی‌اش تأمین می‌‌کند و برای شارژ آن به شارژر سریع 18 واتی متکی است. این شارژر برای شارژ کامل باتری به 2 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارد و در 30 دقیقه تنها 30 درصد از ظرفیت باتری را پر می‌کند. البته به‌گفته‌ی شیائومی، امکان شارژ سیمی معکوس دستگاهی دیگر را با توان افزون‌‌بر 9 وات دراختیار کاربر می‌گذارد. چینی‌ها می‌گویند گوشی هوشمند اقتصادی‌شان برای 147 ساعت پخش موسیقی، 33 ساعت تماس، 16 ساعت موقعیت‌یابی یا 16 ساعت اجرا بازی فرد را همراهی خواهد کرد.

برای ارزیابی مدت‌ شارژدهی ردمی نوت 9، ابتدا آزمایش پخش فیلم را اجرا می‌کنیم؛ بدین‌ترتیب که پس از غیرفعال‌سازی تمامی اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر، روشنایی نمایشگر را روی 200 نیت قرار می‌دهیم و ویدئو معیار زومیت با وضوح HD را به‌صورت مداوم پخش می‌کنیم. میان‌رده‌ی اقتصادی شیائومی در آزمون پخش فیلم، 16 ساعت و 35 دقیقه دوام می‌آورد که با نتیجه‌ی به‌دست‌آمده در بررسی ردمی نوت 8 تفاوت ناچیزی دارد.

https://hiradmarket.com/cat/xiaomi-mobile/

 

https://www.gsmarena.com/xiaomi-phones-80.php


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 101/3/8 و ساعت 2:44 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20394
جستجو در صفحه

خبر نامه