سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

اگر شما قصد خرید شیرآلات ایرانی و خارجی را دارید اما نمی‌دانید چه مدل یا برندی انتخاب کنید، بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید. میتوانید با جستجو و مشاهده انواع برند های مختلف ایرانی و خارجی نظیر: قهرمان، راسان، تپس، اخوان، شودر، کی دبلیو سی KWC و… را بررسی و محصول متناسب با سلیقه و نیاز خود را پیدا کنید.
با توجه به گستره بسیار زیاد کالا ها در سایت میتوانید نسبت به مشاهده و مقایسه انواع شیرآلات بپردازید و حتی آنها را با بقیه وسایل سرویس آشپزخانه یا توالت و حمام خود ست کنید.

با وجود تعداد زیاد تولیدکنندگان و رقابت آن‌ها با یکدیگر، امروزه انواع شیرآلات بهداشتی در جنس و طرح‌های متنوع تولید می‌شود. آیا شاید شما هم مانند همه افراد فکر می‎کنید که وظیفه این ابزار تنها تامین آب سرد و گرم برای شستن ظرف‌ها و موارد دیگر است؟ امروزه شیرها بیشتر از این کاربرد پیدا کرده‌اند.

این ابزار نقش مهمی در نما و زیبایی خانه شما دارند و به همین دلیل سبک‌ها و نوع های متنوعی از آن در بازار موجود است.

برای خواندن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

منبع: ماوی هام

 

انواع شیرآلات

همان طور که گفتیم این ابزار انواع مختلفی از جمله اهرمی، کلاسیک، هوشمند، چشمی، لمسی و پدالی دارد و همچنین بسته به نوع کاربرد می‌توانید آن را برای ظرفشویی، روشویی، توالت و حمام تهیه کنید.

در ادامه انواع مختلف این ابزار کاربردی را به همراه مکانیزم آن‌ها توضیح می‌دهیم.

شیرآلات کلاسیک (دو دستگیره ای)

این نوع به نسل قدیم شیرهای ساختمانی تعلق دارد، دستگیره‌های پیچی آن، امکان تنظیم میزان فشار آب و دما را به صورت جداگانه فراهم می‌کند.

در ساختار این مدل، قطعه‌ای به نام مغزی میزان آب خروجی را کنترل می‌کند، در واقع با چرخاندن دستگیره، مغزی در جایگاه خود جابه‌جا می‌شود و بسته به جهت چرخش، راه خروج آب بسته یا باز خواهد شد.

 

شیرآلات اهرمی

این نوع از بادوام‌ترین و متداول‌ترین مدل‌ها است، فشار و دمای جریان آب به وسیله‌ی یک اهرم کنترل می‌شود. در واقع هر اندازه دسته اهرم به سمت چپ چرخانده شود، آب سردتر خواهد شد و بالعکس. (چرخاندن و تنظیم آب سرد و گرم بستگی به این دارد که شما لوله های آب سرد و گرم را سمت چپ بسته باشید یا راست )

ساختار و مکانیزم این نوع با کلاسیک متفاوت است و قطعه‌ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است.

 

شیرآلات هوشمند

در این مدل برای قطع و وصل جریان آب نیازی به تماس دست با دستگیره نیست، به همین دلیل در زمان خرید شیرآلات ایرانی و خارجی، مدل هوشمند بهترین گزینه برای رعایت بهداشت در مکان‌های عمومی مانند بیمارستان و سرویس‌های بهداشتی است.

این روز ها به دلیل بیماری کرونا و عدم برخورد دست با شیرآلات برای باز و بسته کردن آن استفاده از شیرآلات هوشمند بسیار بیشتر و پرطرفدار شده است

این مدل از شیرهای کم مصرف به شمار می‌رود و در صرفه‌جویی آب تاثیر فراوانی دارد.

شیرآلات چشمی

این مدل را می‌توان نسل جدید شیرآلات بهداشتی دانست که کنترل جریان آب با استفاده از چشم الکترونیکی است و شیر چشمی با برق و باتری کار می‎کند.

در زمان قطع شدن برق، باتری فعال می‌شود و می‌توان مثل سابق از آن استفاده کرد، اساس کار و تشخیص چشم الکترونیکی روی ارسال و دریافت نور مادون قرمز است.

زمانی که دست شما در محدوده دید سنسور این مدل قرار بگیرد، جریان آب وصل و پس از گذشت 40 ثانیه به طور خودکار قطع می‌شود.

با توجه به چنین امکاناتی قیمت شیرآلات چشمی در مقایسه با انواع کلاسیک بالاتر است.

 

شیرآلات لمسی

در این مدل، تنها تماس دست با بدنه شیر، باعث قطع و وصل جریان آب می‌شود، این فناوری در آشپزخانه‌ها کاربرد دارد.

 

شیرآلات  پدالی

شیرهای پدالی مانند نوع هوشمند در مکان‌های عمومی مانند سرویس‌های بهداشتی، مساجد و غیره کاربرد دارد، چون به تماس دست احتیاجی نیست.

مکانیزم آن با یک پدال کنترل می‌شود، به این صورت که باید هنگام نیاز به آب پای خود را روی پدال تعبیه شده در زیر روشویی قرار دهید و پس از اتمام کار آن را بردارید.

این مدل عمر بالایی دارد و از آن جایی که در راه‌اندازی آن به برق و باتری نیازی نیست، در مصرف بهینه آب و برق نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.

همچنین به خاطر تک پدالی بودن آن و نداشتن پیچ و اهرم برای کنترل شما همیشه دمای آب یکنواختی را تجربه خواهید مرد مگر اینکه در ابتدای نصب تنظیمات دما را انجام دهید

انواع برند شیرآلات

انواع گوناگون شیرها را می‌توان یک بخش مهم در تاسیسات هر ساختمانی دانست، این ابزار به‌‌طور کلی جنس فلزی دارد.

بنابراین انتخاب مدل‌های متنوع این شیرآلات متناسب با نیاز و سبک طراحی مکان بسیار مهم شده است.

امروزه پرطرفدارترین شیرهای موجود در بازار به وسیله تولیدکننده‌های ایرانی و خارجی مانند راسان، قهرمان، شودر و  KWCساخته و به بازار عرضه می‌شود.

شیرآلات راسان

این شرکت کار خود را از سال 1376 آغاز کرد و ایده اولیه آن تولید محصولات ایرانی با کیفیت آلمانی بود و تا به امروز توانسته است به این هدف خود دست یابد.

تنوع محصولات این شرکت بالا است به‌نحوی که انواع شیرهای فانتزی، اهرمی و کلاسیک را در حدود 300 قطعه و با رنگ‌های سفید، کروم و طلایی تولید می‌کند.

 

شیرآلات شودر

از سال 1370 فعالیت خود را در حوزه تولید و عرضه شیرها آغاز کرد، این مجموعه به جزئیات و ظریف‌کاری شیرها بسیار دقت می‎کند.

به همین دلیل تا به امروز توانسته است رضایت مصرف‎کنندگان خود را جلب کند. از طرفی تنوع طراحی بالا در شیرهای آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی این شرکت به چشم می‌خورد که در رنگ‎های مانند کروم، کروم مات، سفید کروم، شیری کروم، طلا مات، مشکی و غیره به دست مصرف‌کننده می‌شوند.

 

شیرآلات قهرمان

احتمالا هر کسی تا به حال یک مرتبه نام این برند را به عنوان پر طرفدارترین شیرآلات ایرانی شنیده است. این شرکت در سال 1359 تاسیس شد و در این سال‌ها توانسته است با بهره‌گیری از متخصصان ماهر شهرت و رضایت کافی را به دست آورد.

امروزه محصولات این مجموعه به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌شود و توانسته است نقش بسزایی در صنعت صادرات داشته باشد.

اگر قصد خرید شیرآلات دارید، این برند به دلیل قیمت و تنوع بالای محصولاتی که دارد می‎تواند گزینه مناسبی باشد.

 

شیرآلات KWC

شرکت سوئیسی کی دبلیوسی با قدمت 150 ساله خود در حوزه تولید شیرهای ساختمانی و صنعتی فعالیت می‌کند.

کیفیت و تنوع محصولات این شرکت بسیار بالا است و در سبک‌های مختلفی مانند کلاسیک، مدرن، توکار، چشمی و حتی مدل‌های رنگی و فانتزی به تولید شیرآلات بهداشتی می‎پردازد.

ایران در سال 1974 میلادی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس کی دبلیوسی، با بستن قراردادی، فناوری ساخت این شیرهای بهداشتی را به ایران وارد کرد.

تا به امروز، تنها نمایند رسمی این شرکت در خاورمیانه، شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران است.

ماوی هام بهترین انتخاب برای خرید شیرآلات ایرانی و خارجی

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در پنج شنبه 99/9/27 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20372
جستجو در صفحه

خبر نامه