سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداى سبحان طاعت را غنیمتى ساخته است براى زیرکان آنگاه که مردم ناتوان کوتاهى کنند در آن . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

همگی از اهمیت پوست و موی سگ در زیبایی و سلامتشان آشنا هستیم. پوست موی سگ ها میتواند چالش های متعددی در بیماری، الرژی و زیبایی داشته باشد که ما را وادار میکند که به انتخاب شامپو سگ مناسب برای آنها دقت کنیم.

خوشبختانه ، صدها مارک محصولات نظافتی مناسب حیوانات خانگی وجود دارد که متناسب با نیازهای بی نظیر و شرایط پوستی سگ شما طراحی شده اند. شامپو سگ می تواند لایه میکروب ها و حشرات سگ شما را پاکسازی کند و مواد مغذی و ویتامین هایی به آن اضافه کند تا سلامت آن حفظ شود.

انتخاب شامپو سگ

 

اصول اولیه برای خرید شامپوی مخصوص سگ‌های خانگی

اگر می‌خواهید بهترین شامپو را برای سگ خود تهیه کنید در ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد نوع پوست و موی سگ خود داشته باشید. برای مثال اگر پوست سگتان خشک است شامپوهای مرطوب‌کننده انتخاب مناسبی برای حیوان خانگی شما است. همچنین ممکن است سگ شما نسبت به برخی شوینده‌های شیمیایی حساسیت داشته باشد و بعد از شستشو دچار خارش شود که در این صورت باید از شامپوهای طبیعی استفاده کنید. بعد از تشخیص نوع پوست و موی سگ خود نوبت به آن می‌رسد که شما در نظر بگیرید برای چه‌کاری می‌خواهید از شامپو استفاده کنید.

برای مثال برخی از شامپوهای موجود در بازار علاوه بر این‌که نظافت و تمیزی را برای سگ شما به ارمغان می‌آورد، بعضی از بیماری‌های آن را نیز درمان می‌کند. ازجمله بیماری‌هایی که با خرید شامپوهای مخصوص درمان می‌شود می‌توان به درمان خارش پوست، رهایی از شر حشرات مانند کک و کنه و درمان خشکی پوست اشاره کرد. همچنین از این نکته نباید غافل شد که در هنگام خرید، شامپویی انتخاب کنید که علاوه بر این‌که برای سگتان مناسب است، سگ رایحه‌ی آن را نیز دوست داشته باشد.

 

نگاهی به چند نوع شامپوی سگ با ویژگی‌های مختلف

بررسی چند شامپو با ویژگی‌های متفاوت شاید بتواند انتخاب یک شامپوی مناسب برای سگتان را برای شما راحت‌تر کند. در ادامه به بررسی چند نمونه از این شامپوها می‌پردازیم.

    شامپوهای روشن‌کننده: این نوع شامپوها به درخشش و براق شدن پوست و موی سگ کمک بسیاری می‌کند. درنتیجه اگر می‌خواهید پوست سگتان زیبا باشد و بدرخشد استفاده از این نوع شامپوها نیاز شما را به‌خوبی برطرف می‌کند.
    شامپوهای معطر: این نوع از شامپوها دارای رایحه‌ی دلپذیری هستند که حتی بعد از استحمام بازهم بوی آن‌ها روی بدن و پوست سگ باقی می‌ماند.
    شامپوهای دارای پروتئین‌های گیاهی: همان‌طور که از نام این شامپوها پیدا است، سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند. درنتیجه استفاده از این نوع شامپوها دیگر عواقب استفاده از شامپوهایی که از مواد شیمیایی ساخته‌شده‌اند را در پی نخواهد داشت.
    شامپوهای درمانگر سپتیک: اگر سگ شما از مشکلات پوستی مانند التهاب، خارش و قرمز شدن پوست رنج می‌برد، بهتر است به‌جای استفاده از شامپوهایی که بیشتر ارزش زیبایی دارند از این نوع شامپوها استفاده کنید.
    شامپوهای مرطوب‌کننده: در هنگام استفاده از برخی شامپوها ممکن است متوجه شوید پوست سگتان بعد از مدتی دچار خشکی شده است. در این صورت برای بازگرداندن رطوبت به سطح پوست سگ باید از این نوع شامپوها استفاده کنید.

 

شامپوی مخصوص سگ هایی با آلرژی پوستی و خارش

آلرژی های پوستی معمولاً باعث خشک شدن پوست سگ ها می شوند.پوست آنها دچار خارش شده پوسته پوسته می شود و در نتیجه موهایشان درخشش خود را از دست می‌دهد.یک شامپو ملایم می تواند آلرژی پوستی سگ را از بین ببرد آلودگی ها را پاک کندو به پوست کمک کند تا دوباره رطوبت از دست رفته اش را به دست بیاورد.

 

شامپو مخصوص حیوانات با پوست حساس


اگر سگ شما پوست حساسی دارد؛باید شامپویی را برایش انتخاب کنید که ملایم باشدو کمک کند تا پشم ها و پوست او تسکین یابد.شامپو هایی که در آنها از ترکیباتی مثل جو دوسر استفاده شده می‌تواند از بروز خارش در سگهایی که پوست حساس دارند جلوگیری کند.

نکته ای  که هرگز نباید فراموش کنید این است که بعد از شامپو زدن به بدن سگ هنگام آبکشی مطمئن شوید هیچ کفی روی بدن باقی نمانده باشد.اگر همچنان علائم آلرژی ادامه داشت حتماً از یک دامپزشک کمک بگیرید.

 

شامپو از بین برنده کک و کنه سگ


اگر بدن سگ شما کک یا کنه دارد این شامپو می‌تواند باعث از بین رفتن انگل های مزاحم بشود. شامپویی را انتخاب کنید که ترکیبات طبیعی داشته باشد تا بتواند انگل‌های بالغ را نابود کند.

شامپویی که در ترکیبات خود پیرترین داشته باشد هم می تواند بهترین تاثیر را در درمان کک و کنه نشان دهد.شامپوی ضد کک و کنه علاوه بر تمیز کردن پوست سگ باعث از بین رفتن این مزاحم ها خواهد شد.به یاد داشته باشید هرگز از شامپوی سگ برای گربه ها استفاده نکنید.

 

شامپوی ضد ریزش موی سگ


شستن مرتب سگ می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از ریزش مو باشد. برای کمک به جلوگیری از ریزش موهای سگ شما باید شامپویی را انتخاب کنید که با آمینو اسید فرموله شده باشد.

شامپوهای حاوی آنتی اکسیدان و روغن های مفید نیز گزینه مناسبی برای سگ هایی با ریزش موی شدید می باشند. این شامپو ها باعث درخشش و سالم ماندن پوشش بدن سگ خواهند شد.

 

نرم کننده موی سگ


نرم کننده باعث می‌شود روغن های مفیدی که حین شستشو با شامپو از بین رفته‌اند به پوست سگ باز گردند.استفاده از نرم کننده باعث درخشش و نرم شدن پشمای بدن سگ خواهد شد.یک نرم کننده مناسب به ویژه در سگ هایی که موهای بلند دارند باعث آسان تر شدن برس کشی میشود.

 

هر چند وقت یکبار باید سگ حمام شود؟


و اما سوال درست‌تر این است که شما چند وقت یکبار می‌خواهید او را بشویید؟ غیر از اینکه یک سگ مشکل پوستی داشته باشد، هیچ دلیل دیگری برای شستن یک سگ نیست مگر اینکه بخواهیم او را همراه لذت‌بخش‌تری برای خودمان کنیم.

اینکه هر چند وقت یکبار سگ تان را حمام کنید بستگی به فاکتورهای مختلفی از جمله: وضعیت سلامت، نژاد، پوشش مویی بدنشان، فعالیت های بدنی‌شان و همچنین محل انجام فعالیتشان، بستگی دارد. سگ هایی که تمام طول روز در خارج از خانه هستند و روی محیط های مختلف غلت میزنند بیشتر از سگ هایی که اغلب زمان خود را در خانه روی مبل هستند به حمام نیاز دارند.

خرید شامپو سگ

 

 

خطرات بیش از حد استحمام کردن سگ


انجمن حیوانات از مالکان سگ ها می خواهد که مکرراً با شامپو به استحمام آنها نپردازند. در برخی موارد ، ممکن است یک حمام اضافی لازم باشد – بگویید کودک کوچک شما در طول یک روز بارانی در فضای باز در سراسر موهای خود گل و لای گرفته است. با این حال ، شستن بیش از حد با شامپو نه تنها می تواند به حیوان خانگی شما حالت خشکی ناخوشایند بدهد ، بلکه می تواند روغن های طبیعی بسیار سالم موهای او را بیرون بکشد. به دلیل این خطر ، در استحمام حیوان خانگی خود اعتدال کنید. سگ ها انسان نیستند و بنابراین به هیچ وجه به استحمام روزانه احتیاج ندارند.

 

شامپوی سگ چه فرقی با شامپوی انسان دارد؟


شامپوی سگ خود را با توجه به نوع موها و میزان چرب بودن پوست او انتخاب کنید .استفاده از شامپو انسانی برای سگ ها به لایه اسید منتل آنها آسیب می زند و پوست آنها را مستعد رشد باکتری ها، ویروس ها و انگل ها میکند همچنین باعث خشک شدن پوست و پوسته پوسته شدن آن شده و سبب خارش های پیاپی و خراش روی پوست می شود که راه برای ورود باکتری ها و سایر عوامل آسیب زننده به پوست باز میکند.

شامپوهای معمولی شامپو‌بچه و … هیچ کدام گزینه مناسبی برای شستشوی حیوانات خانگی نیستند. در هنگام خرید شامپو مواد تشکیل دهنده نوشته شده روی آنها را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ گونه عطر، اسانس و یا رنگ مصنوعی به آن اضافه نشده باشد.

شاید سگ شما یک سگ بزرگ و قوی باشد اما هنوز پوستی حساس دارد. به دنبال شامپو های حاوی مرطوب کننده های طبیعی مانند: ویتامین E  ، آلوئه ورا، عسل، روغن درخت چای باشید.می‌توان شامپوها را به دو نوع نظافتی و دارویی تقسیم کرد. دامپزشکان بر این باورند که شامپوهای درمانی باید توسط دامپزشک معالج تجویز و داده شود.

فرق شامپو سگ و شامپو انسان

 

نحوه صحیح حمام سگ

  • موهای سگ خود را قبل از استحمام شانه کنید و یا اگر نیاز به کوتاه شدن و اصلاح دارد این کار را انجام دهید.
  • از اب ولرم برای شستشو سگ استفاده کنید. زیرا که پوست سگ نسبت به پوست انسان حساسیت بیشتری نسبت به اب داغ دارد و به همین دلیل نباید دمایی بیشت از دمای اب شستشوی نوزاد انسان را برای سگ خود در نظر گیرید.
  • سگ شما بالاخره میفهمد که با حمام کردن نمیخواهید به او اسیبی برسانید پس همیشه با صدا و روشی ارام این کار را انجام دهید.
  • از شامپو سگ استفاده کنید، زیرا که پوست سگ ها با پوست انسان متفاوت است.
  • شامپو را با آب رقیق کنید. سعی کنید مقداری به ظرف پر از آب اضافه کنید. شامپو رقیق شده کمک می کند تا بهتر پخش شود.
  • دو بار سگ را شامپو بزنید.اولین بار شامپو با خاک می پیوندد و به خلاص شدن از آن کمک می کند. دور دوم ، شما واقعاً پوست را می شوید و تمام آلودگی و چربی مو را بیرون می کشید. حتما از مکان هایی مانند بالشتک پا ، زیر بغل و شکم غافل نشوید. مهمتر از همه ، آن را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید. “شما می توانید با استفاده از دستان خود کل سگ را ماساژ دهید. و اگر این کار را می کنید و از آب گرم استفاده می کنید و سگ جایی است که در آن گرم است ، باید برای سگ یک تجربه سرگرم کننده باشد. “
  • سگ خود را خوب اب بکشید. باقی ماندن کف و شامپو بر روی پوست سگ میتواند باعث خشکی پوست این حیوان شود.
  • سگ خود را با سشوار انسانی خشک نکنید زیرا ممکن است هوای سشوار انسانی برای آنها گرم باشد. با هوای معمولی و یا سشوار مخصوص سگ ها آنها را خشک کنید.
  • به سگ خود تشویقی دهید.
منبع:

 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 100/4/30 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20370
جستجو در صفحه

خبر نامه