سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9


بادمجان یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به تنهایی بعد از سرخ شدن می‌تواند همراه نان یک وعده غذایی دلچسب باشد. به علاوه بادمجان جایگاه خاصی در آشپزی ایرانی، به‌خصوص در شمال ایران دارد. اما این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می‌کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است. برای کاهش اثرات مضر روغن جذب شده در بادمجان چند روش وجود دارد که بدون تغییر طعم این خوراکی لذیذ می‌توان هنگام سرخ کردن بادمجان جذب روغن را در آن به حداقل رساند.

اولین نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که سعی کنید بادمجان تازه تهیه کنید؛ چون بادمجان کهنه روغن بیشتری جذب می‌کند. در ضمن قراردادن بادمجان‌ها در آب نمک نیز به جذب کمتر روغن در بادمجان و تردشدن بافت آن هنگام سرخ شدن کمک می‌کند، شما می‎توانید یک شب تا صبح بادمجان را داخل آب نمک قرار دهید. و بلاخره اینکه حتما برای سرخ کردن بادمجان‌ها از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید چون این روغن‌ها در مقابل حرارت مقاوم هستند و طی سرخ کردن با حرارت بالا به ترکیبات مضر تبدیل نمی‌شوند.

 

بادمجان سرخ کرده

روش اول سرخ کردن بادمجان با کمترین مقدار روغن

ابتدا در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید، کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید (مثل  ماکارونی) سپس بادمجان‌ها را داخل آب جوش بریزید و بعد از پنج دقیقه آبکش کنید و در نهایت بادمجان‌ها را سرخ کنید.

شما میتوانید بادمجان های سرخ شده با طعم مادرانه را سایت بگیر بپر تهیه نمایید.

https://begirbepaz.com/product/fried-eggplant/

روش دوم سرخ کردن بادمجان

در این روش هم برای سرخ کردن بادمجان ابتدا آنها را نیم ساعت داخل آب نمک قرار می‌دهیم. سپس مقداری آب داخل ظرف ریخته و به جوش می‌آوریم، به محض جوشیدن آب بادمجان‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم بجوشد. سپس آنها را داخل آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود و سپس آنها را سرخ می‌کنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بادمجان‌ها کمی آب‌پز شده و نرم می‌شوند.

روش سوم سرخ کردن

در این روش برای اینکه بادمجان روغن کم به خود بگیرد :

    بادمجان ها را پوست کنده و برای حداقل نیم ساعت در آب نمک قرار دهید.
    روغن را در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا خوب خوب داغ شود. بادمجان ها در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می شود بادمجان کم تر روغن به خود بگیرد.
    بادمجان های سرخ شده در یک قابلمه که در آن حدود یک الی دو لیوان آب ریختید و آب در حال جوشیدن است، قرار دهید و بعد از یک دقیقه جوشیدن آن ها، آب قابلمه را خالی کنید. وقتی بادمجان در آب می جوشد تمام روغن هایی که به خود گرفته به آب پس می دهد.
    بعد بامجان ها را در خورشت و جایی که می خواهید استفاده کنید.

این روش برای کسانی که دوست ندارند از سفیده تخم مرغ استفاده کنند؛ عالی است. اما مصرف روغن آن مانند قبل است و در واقع ما در این روش روغن های اضافی را دور می‌ریزیم.

همچنین اگر شرایط فراهم نبود و نشد از 3 روش گفته شده در ابتدا، بادمجان ها را سرخ کنی و آن‌ها کلی روغن جذب کردند، این روش یک ترفند عالی برای حذف روغن زیادی در بادمجان سرخ شده است.

روش چهارم

موقع سرخ کردن بادمجون مقدارى آب و مقدار کمى روغن داخل ماهیتابه بریزین، بذارین جوش  بیاد، بادمجونا رو کف ماهیتابه بچینید و حرارت رو متوسط کنید و درش رو ببندید. بعداز مدتى آبش تموم میشه و شروع به سرخ شدن می کند وقتی یه طرفش سرخ شد برگردونین. که طرف دیگه هم سرخ شود برای طرف دیگه دوباره روغن لازم نداره.

منبع:

http://baharoil.com/%D9%81%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%D9%81%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86/

بگیر بپز


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 12:51 عصر | نظرات دیگران()

سگها موجوداتی عاشق بازی و تشویق هستند. دادن انواع مشوق به سگها و مخصوصا توله سگها برای تشویق آنها به کارهای مختلف جزو کارهای لذت بخش برای صاحبان سگ است. سگها نیز از تشویق شدن لذت می برند. وقتی یک توله سگ داشته باشید تربیت آن یکی از کارهای روزانه شما خواهد بود. اینکه به توله سگ خود یاد بدهید که کارهای خوبی انجام دهد و از برخی کارها دوری کند نیازمند تکرار و تمرین روزانه است. سگها بسته به نژاد و هوش سگ متفاوت است. برخی توله ها با یکبار تمرین کاری را به خوبی فرا می گیرند و برخی نیاز به تکرار دارند. لذا ممکن است برای آموزش و تربیت سگ نیاز به تکرار یک عمل به دفعات داشته باشید. نکته مهم این است که تشویقی سگ ممکن است یک تکه اسنک، بیسکوئیت، پاپکرن و یا گوشت بوده و یا حتی نوازش کردن، آفرین گفتن و دست زدن سگ باشد. تشویق کردن به سگ می فهماند که کار انجام شده مورد تایید صاحبش بوده و باید آنرا به خوبی فرا گیرد.

تشویقی مناسب سگ

تشویقی سگ چیه و چه کاربردی داره؟

تشویقی یا تریت (Treat) وعده‌های کوچک غذاییه که به صورت میان وعده و اسنک به سگ داده می‌شه و کاربردهای زیادی می‌تونه داشته باشه. برخی از مهم‌ترین کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

    خوشحال کردن سگ
    تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
    تربیت و آموزش دادن به سگ
    تامین ویتامین‌های مورد نیاز
    کمک به سلامت دندان‌ها
    کمک به حفظ سلامت پوست و مو

به طور کلی تشویقی سن و سال خاصی نداره؛ البته تشویقی‌های جویدنی بیشتر به عنوان تشویقی مخصوص توله سگ در سنین دندان درآوردن استفاده میشه و تشویقی‌هایی که حاوی ویتامین‌های خاصی هستن برای بعضی سگ ها کاربرد بیشتری داره.

برای خرید تشویقی سگ از سایت های ایرانی به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید تشویقی سگ

برا تهیه از سایت های خرارجی از اینجا اقدام کنید.

ویژگی های بهترین تشویقی سگ

یک مشوق خوب برای سگ باید دارای ویژگی های متعددی باشد. اولین مورد این است که بهداشتی و بی ضرر بوده و برای سلامت حیوان خطری نداشته باشد. برخی اسباب بازی ها و تشویقی های جویدنی غیر خوراکی که سگ آنها را به دهان خود برده و دندان می گیرد، باید فاقد مواد شیمیایی و مضر باشند. در خصوص تشویقی های خوراکی، اندازه تشویقی، ترکیبات آنها، رنگ، طعم و مزه و شکل ظاهری در تشویق توله سگ مهم است. معمولا از انواع مشوق های مفید برای تامین مواد ضروری بدن سگ مانند ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی و سایر مواد غذایی استفاده می شود.

بهترین زمان برای دادن تشویقی بین وعده های غذایی است که منجر به تامین مواد مورد نیاز بدن و انرژی سگ می شود. از دیگر ویژگی های بهترین تشویقی سگ، کمک به بهداشت دهان و دندان، رفع بوی بد دهان، پاکسازی دندان از جرم و پلاک، تمیز کردن دندان و لثه است. لذا تنها داشتن ظاهر زیبا و یا خوشمزه بودن تشویقی نباید مورد توجه قرار گیرد. نکته مهم در انتخاب بهترین تشویقی این است که شما معمولا باید چندین نوع تشویقی گرفته و برای توله سگ خود امتحان کنید تا متوجه شوید که سگ به کدام یک علاقه بیشتری نشان می دهد. در دادن تشویقی که سگ به آن علاقه ای ندارد، اصرار نکنید. زیرا موجب عدم تمایل به یادگیری و انجام صحیح کارهای محول شده می شود.

پبهترین انواع تشویقی سگ   

تنوع زیادی از تشویقی در بازار وجود داره که شاید انتخاب رو برای ما سخت کند. به طور کلی تشویقی‌های موجود در بازار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند؛ ما بهترین ها را در ادامه به شما معرفی کردیم تا راحت تر تصمیم بگیرید:

بیسکوییت‌های تشویقی

تشویقی‌های نرم

تشویقی‌های شبیه به استخوان برای سلامت دندان‌ها

تشویقی‌های جویدنی (گوشت، استخوان و غضروف حیوانی)

تشویقی‌های رژیمی

تشویقی‌های گیاهی

راهنمای خرید تشویقی

مقدار تشویقی سگ در تربیت کردن آن چقدر باشد؟

مقدار تشویقی سگ، از نکات ضروری است که در هنگام تربیت سگ باید به آن توجه کنید، گرفتن یک توله سگ جدید این قدرت را به شما می دهد که او را به سگی خوش رفتار تبدیل کنید.

دامپزشک و نویسنده معروف، سون تاگ پیشنهاد می کند که به طور ایده آل سگ خود را بین 2 تا 4 ماهگی آموزش دهید، زیرا در این سن او مشتاق یادگیری است و به خوبی به تحریک محیط اطراف خود پاسخ خواهد داد.

اگرچه مقدار تشویقی سگ برای هر سگ متفاوت است و آنچه برای یک سگ کار می کند، ممکن است برای سگ دیگری کار نکند. بررسی کنید که دوست و همدم شما سگ تان کدام روش تشویقی را ترجیح می دهد، سپس از آن برای تقویت رفتار خوب او استفاده کنید.

قانون 10% تشویقی

سگ‌ها عاشق تشویقی هستن و ما صاحبان سگ هم عاشق خوشحال کردن سگمون! اما تشویقی و اسنک هم بالاخره غذا هستن و اگه به میزان زیاد به سگ داده بشه باعث اضافه وزن و چاقی در سگ می‌شه. به همین دلیل لازمه که قانون 10% رو در مورد تشویقی دادن رعایت کنید:

    یعنی تشویقی سگ نباید بیشتر از 10% از رژیم غذایی و کالری دریافتی روزانه‌اش رو تشکیل بده!

در این زمینه می‌تونید با یه دامپزشک مشورت کنید و مقدار تشویقی رو بر اساس وزن سگ و میزان فعالیتش محاسبه کنید.

تشویقی سگ از چه سنی باید داده بشه؟


توله‌ها تا هشت هفتگی یا همون 2 ماهگی باید پیش مادرشون باشن و از شیر مادر تغذیه کنن. بعد از 2 ماهگی می‌تونید توله رو به خونه‌تون بیارید و ازش نگهداری کنید.

در سنین کم، از همون بدو ورود باید تربیت سگ رو شروع کنید و برای موفقیت بیشتر در تربیت توله می‌تونید از تشویقی سگ استفاده کنید. طعم‌های مختلف تشویقی رو امتحان کنید تا تشویقی مورد علاقه توله‌تون رو کشف کنید و در آموزش و تربیتش از همون تشویقی استفاده کنید. اگر قصد دارین خودتون توله سگتون آموزش بدید و نمی دونین از کجا باید شروع کنین، میتونین « کتاب جامع تربیت سگ » که مخصوص آموزش توله سگه مطالعه کنین.

منبع: انیمال کده

https://www.akc.org/expert-advice/lifestyle/how-to-spoil-your-dog/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 12:33 عصر | نظرات دیگران()

لومینرهای دندانی عملکرد مشابهی با روکش های چینی دارند. استفاده از روکش های لومینیرز غیر تهاجمی است و دندانپزشک نیازی به تغییر در دندان اصلی شما ندارد که این امکان به بیمار داده می شود که مینای دندان طبیعی کمتر آسیب ببیند یا به اصلاح بدون تراش دادن است.  در روکش های لومینیرز از پوسته های ظریف چینی استفاده می کنند که به قسمت خارجی دندان متصل می شوند و ظاهر مطلوبی را برای بیمار فراهم می کنند.

 

لومینیرز دندان

مراحل انجام لومینیرز دندان

برای لومینیرز دندان تنها به 2جلسه حضور بیمار در مطب دندان پزشکی نیاز است . ابتدا از تمامی دندانهای بیمار در جلسه اول یک قالب کلی و دقیق گرفته می شود، سپس در جلسه دوم پروتز ساخته شده تحویل داده می شود.

لازم به ذکر است که لومینیرز در داخل ایران ساخته نمی شود . و این مرکز با توجه به دارا بودن مجوز و سرتیفیکیت رسمی از کمپانی DenMate قالب دندان های شما را به لابراتوار رسمی این کمپانی در بیروت ارسال می کند، و پس از گذشت حدود یکماه لومینیرز های ساخته شده را تحویل می گیریم.

بنابراین جلسه دوم تحویل لومینیرز حدودا یک ماه بعد از جلسه قالبگیری می باشد.

چه کسانی می توانند لومینیرز انجام دهند

همه ی افراد گزینه مناسبی برای انجام لومینیرز نیستند. با وجود اینکه لومینیرزها بسیار نازک هستند ممکن است با قرار گرفتن روی دندان سبب برجستگی دندان ها شوند و ظاهر برزگ و ضخیمی به دندان بدهند. همین مساله می تواند موجب نارضایتی بیمار شود.  عواملی مانند رنگ و اندازه دندان، دندان نیش و وضعیت دیگر دندان های بیمار در اینکه آیا فرد گزینه مناسبی برای لومینیرز می باشد یا نه تاثیر گذار است. متخصص دندانپزشک وضعیت بیمار را بررسی کرده و در این مورد تصمیم می گیرد.

آگاه سازی بیمار از معایب و مزایای هر روش، هزینه ها و دیگر اطلاعات لازم می تواند بیمار را در انتخاب روشی مطمئن تر راهنمایی کند. بطور کلی لومینیرز می تواند در موارد زیر یک انتخاب مناسب باشد:

    اگر رنگ کامپوزیت دندان شما تغییر کرده است و شما قصد تعویض کامپوزیت قدیمی خود را دارید.
    رفع نقص های کوچک دندان
    سفید کردن دائمی دندان
    لکه بردار نیست
    تغییر رنگ نمی دهد
    دندان ها تراشیده نمی شود و ساختار دندان دستکاری نمی شود
    بسیار نازک و با دوام هستند
    اصلاح فاصله ی بین دندان ها
    تغییر شکل و ادندازه نامناسب دندان ها

لومینیرز تا چه حد نازک است؟

لومینیرزهای خیلی نازک معمولا بین 0.1 تا 0.3 میلی متر ضخامت دارند که تا حدودی شبیه به ضخامت لنز چشم است، درحالی که ونیرهای سنتی حدودا 0.5 تا 0.7 میلی متر ضخامت دارند. از آنجایی که این لومینیرز ها نازک تر هستند و نصبشان روی دندان آسان تر است، خیلی از بیماران و پزشکان آن ها را به ونیر سنتی ترجیح می دهند.

لومینیرز دندان قابلیت برداشت دارد

برای استفاده از ونیر لازم است که مقدار زیادی از مینای دندان برداشته شود تا بتوان ونیر را روی دندان کار گذاشت. و مینای دندان هم چیزی است که وقتی از بین رفت دیگر نمی‌توان آن را برگرداند.

اما کاربرد لومینیرز دندان متفاوت است. از آن‌جا که برای استفاده از لومینیرز دندان نیاز به تراش نیست یا اگر نیاز بود، این تراش به میزان حداقل است، اگر بعداً از منظره‌ی آن در دهانتان خوشتان نیامد یا احساس خوبی نسبت به آن نداشتید، می‌توانید در مورد آن تجدید نظر کنید.

و این بدین معنی است با کمترین آسیب دندانی می‌توان آن را برداشت و این یکی از مزیت‌هایی است که در مورد ونیر وجود ندارد. پس اگر انتخاب شما ونیر پرسلان دندان (روکش سرامیکی) است، باید خیلی دقت کنید، چون راه گریزی از آن نیست!

مزایا و معایب لومینیرز در مقابل ونیر کامپوزیت

در مقایسه با کارگذاشتن ونیرها، برای استفاده از لومینیرز نیازی به تراش سطح دندان نیست و در شرایط معمولی بیش از 20 سال ماندگاری دارند. در مقایسه با دیگر روش‌های زیباسازی دندان‌ها، در این روش سفید کردن دندان هیچ درد و حساسیتی وجود ندارد.

ونیرها در مواردی که دندان‌ها فاصله دارند، لب‌پر و یا بدشکل هستند، برای زیباسازی لبخند استفاده می‌شوند. با این که ضخامت ونیرها از لومینیرز بیش‌تر است اما همچنان به عنوان پوشش‌های دندانی نازک شناخته می‌شوند و می‌توانند دندان‌های رنگ‌گرفته را که اعتماد به نفس افراد را پایین می‌آورند، بپوشانند. ونیرها از پورسلین یا کامپوزیت دندان ساخته شده‌اند.

لومینیرز دندان در مقایسه با ونیرها ماندگاری بالاتری دارند.

آزمایش‌های بالینی نشان داده است که لومینیرز دندان بیش از 20 سال ماندگاری دارند و لبخندی را به شما هدیه می‌کنند که باعث بهبود ظاهر شما و افزایش اعتماد به نفستان می‌شود. در ساخت لومینیر از مواد حرفه‌ای و منحصربه‌فردی استفاده می‌شود که چنین ویژگی را برایش به ارمغان می‌آورد.

ونیرها حدود 10 سال دوام دارند و اولین بار در دهه‌ی 20 برای بهبود لبخند هنرپیشگان هالیوود توسط دکتر Charles Pincus استفاده شدند اما تا دهه‌ی 80 هنوز فراگیر نشده بود و هرکسی نمی‌توانست برای اصلاح لبخندش به این محصول دسترسی داشته باشد. ونیر از لومینیر ارزان‌تر است اما حدوداً نصف ماندگاری آن را دارد.

کار گذاشتن لومینیرز دندان در مقایسه با ونیرها درد کمتری دارد

استفاده از لومینیر یک روش بدون درد است که برای سفید کردن دندان‌ها و اصلاح لبخند فرد استفاده می‌شود.
نصب لومینیر

در اکثر موارد می‌توان از این روش بدون نیاز به بی‌حسی استفاده کرد. همچنین در این روش بر خلاف ونیرها، نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. وقتی لومینیرز دندان کار گذاشته می‌شوند، خیلی بحث حساسیت و ناراحتی برای شما مطرح نمی‌شود و خوشبختانه از همان لحظات اول متوجه ظاهر طبیعی دندان‌ها و احساس راحتی می‌شوید.

شباهت های ونیر و لومینیرز

    هر دو ظاهر دندان های شکسته و نامتوزان را بهبود می بخشند.
    هر دو دندان را سفیدتر و روشن تر می کنند.
    هر دو دندان های خردشده یا ترک‌خورده را می پوشانند.
    هر دو فاصله بین دندان ها را از بین می برند.
    هر دو ظاهری طبیعی دارند و به فرد احساس راحتی می دهند.
    هر دو از لایه نازکی از سرامیک ساخته شده‌اند.
    هر دو مقاوم، مستحکم و ماندگار هستند و مراقبت از آن ها آسان است.
    هر دو مخصوص دندان های هر شخص ساخته می شوند و لبخندی یکدست به او هدیه می دهند.
    هر دو ضدلک هستند و با گذشت زمان رنگشان عوض نمی شود.
    هر دو قیمتی نزدیک به هم دارند.

 

تفائت کامپوزیت ونیر با لومینیرز

عوارض لومینیرز

لومینیرز ها بدون تراش و تغییر ساختار دندان روی آن قرار می گیرند، به همین دلیل یک روش برگشت پذیر، امن و غیر تهاجمی تلقی می شوند.

بدلیل عدم تراش دندان ها ممکن است در خط لثه، بین دندان و لثه یک لبه کوچک فاصله بیفتد. در اینصورت چنانچه لبه ایجاد شده بزرگ باشد می تواند منجر به ایجاد بیماری های لثه، بوی بد دهان، خطر شکستگی و افتادن لومینیرز شود. این عوارض با پوشیدن محافظ دندان قابل پیشگیری است. البته پیش از استفاده از محافظ دندان باید مطمئن شوید که فشار بیش از حدی به دندان هایتان وارد نمی کند. در این مورد می توانید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و  از متخصص دندانپزشک خود کمک بگیرید.

منابع: https://drshahram.com/what-is-dental-luminescence/

https://www.healthline.com/health/veneers-vs-lumineers


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 12:11 عصر | نظرات دیگران()

علت روشن شدن چراغ روغن چیست؟ بر روی آمپر خودرو چندین چراغ اخطار وجود دارد که هرکدام خرابی و اختلالی را در خودرو هشدار می‌دهند. یکی از مهم‌ترین چراغ‌های هشدار، چراغ روغن موتور است (چشمک زدن چراغ روغن موتور)؛ و روشن شدن ناگهانی چراغ روغن در حین رانندگی یک هشدار مهم از یک آسیب مکانیکی جدی در خودرو است. بنابراین با روشن شدن آن باید سریعا به دنبال راهی برای یافتن علت روشن شدن چراغ روغن باشیم.

همانطور که می دانید، روغن موتور نقش خنک کنندگی و همچنین روان کردن حرکت اجزای موتور را بر عهده دارد. وجود هر گونه مشکل در این امر، باعث خشک کار کردن خودرو، اصطکاک بیش از اندازه بین اجزای مختلف موتور، داغ شدن بیش از حد موتور و در نهایت از حرکت بازماندن و ایجاد خسارت شدید به موتور می شود. این خسارت تا سوختن موتور و تعویض کامل موتور نیز می تواند پیش رود. بنابراین دقت داشته باشید که روشن شدن چراغ روغن ، یک اخطار مهم بوده و باید سریعا به آن واکنش نشان داد.

 

دلایل روشن شدن چراغ روغن موتور

کم شدن فشار روغن موتور

یکی از شایع‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ روغن خودرو شود، کاهش و یا کم شدن فشار روغن است. همانطور که اشاره کردیم، روغن خودرو وظیفه توزیع مناسب گرما را به بخش‌های مختلف موتور خودرو دارد و از گرم شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می‌کند.

کم شدن فشار روغن خودرو باعث می‌شود، اصطکاک بین اجزای مختلف موتور زیاد شده و گرمای آن بالا برود. داغ شدن بیش از اندازه موتور در نهایت منجر به از کار افتادن ماشین و یا حتی آتش گرفتن موتور می‌شود. بنابراین روشن شدن چراغ روغن در خودرو را جدی گرفته و به آن واکنش نشان دهید.

کیفیت پایین روغن

کیفیت پایین روغن موتور به طور کامل از پس وظایف روغن برنیامده و باید با روغن با کیفیت مناسبتر جایگزین شود. هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت ننمایید؛ شاید خرید روغن ارزان اغواکننده باشد ولیکن در گذر زمان، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، افزایش خواهد یافت.

مشکل در فیلتر روغن موتور

اگر میزان روغن در مخزن را افزایش دادید اما هنوز چراغ روغن روشن بود به سراغ فیلتر روغن بروید و علت روشن شدن چراغ روغن را در این بخش بررسی کنید و از قرار گیری درست آن در جایگاهش و میزان سلامت و تمیزی آن مطمئن شوید و در صورت جرم گرفتگی سنگین آن را تعویض نمایید.

ترکیب آب یا بنزین با روغن

آب و روغن قاطی کردنیکی دیگر از مواردی که باعث روشن شدن چراغ روغن خودرو می شود، ترکیب آب یا بنزین با روغن موتور می باشد. این ترکیب سبب رقیق شدن روغن و در نتیجه کاهش کیفیت روغن می شود. این مشکل عمدتا به خاطر خرابی و یا سوختن واشر سر سیلندر بوجود می آید. همچنین وجود مشکل در انژکتورها نیز ممکن است سبب ورود بنزین به روغن گردد.

 

چرا چراغ روغن روشن میشود؟

خرابی پمپ روغن

پمپ روغن وظیفه گردش جریان روغن را بر عهده دارد، اگر پمپ روغن دچار اختلال شده و وظایف خود را به خوبی انجام ندهد، فشار روغن در سطوح مختلف موتور کاهش یافته و در نتیجه چراغ روغن روی آمپر خودرو روشن می‌شود. خراب بودن یاتاقان‌ها، میل لنگ و میل سوپاپ‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد پمپ روغن شود.

خرابی میل لنگ، یاتاقان، میل سوپاپ

پس از بررسی و رفع مشکل در 4 علت گفته شده اگر چراغ روغن خاموش نشد به خرابی میل لنگ، میل سوپاپ و یاتاقان‌ها شک کنید و علت روشن شدن چراغ روغن را در این بخش‌ها بررسی کنید. خرابی در این بخش‌ها هزینه بر است بنابراین کارشناسایی و اطمینان از خرابی این بخش را به سرویسکاران متخصص "خدمت از ما" بسپارید.

منبع: https://revitakhodro.com/bright-reasons-for-car-oil-lights/

https://www.popularmechanics.com/cars/how-to/a7623/why-does-your-cars-oil-light-come-on-8657725/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 11:53 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20373
جستجو در صفحه

خبر نامه