سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همه دانش به کار بستن آن است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

قیمت آیفون 13 پرو

قیمت ایفون 13 پرو در بازار جهانی از 1150 یورو شروع می‌شود که قیمتی گزاف است و شاید با توجه به کیفیت و سابقه اپل، قیمت آیفون 13 پرو قابل پیش بینی بود. در با کیفیت بودن و عمر طولانی آیفون هیچگونه تردیدی نیست، اما آیا ایفون 13 پرو نسبت به رقبای پرچمدار اندرویدی خود می‌تواند همچنان کاربران جدیدی جذب کند و حجم بازار اندروید را مال خود کند؟ در ادامه مشخصات و آپشن‌های آیفون13پرو را بررسی خواهیم کرد.

ناگفته نماند قیمت گوشی آیفون 13 پرو در ایران به دلیل هزینه رجیستری و وارداتی که برای آن باید پراخته شود و همچنین نوسانات ارز تا حد زیادی بالاتر از بازار جهانی است. البته آیفون سعی کرده با عرضه چندین نسخه ارزان‌تر نیز به کمک کاربران خود بیاید، اما همچنان آیفون 13 پرو قیمت بالایی دارد و یکی از گران‌ترین‌های این برند محبوب آمریکایی است.

مشخصات ایفون 13 پرو از نظر نرم افزار

دیگر همه با نرم افزار محبوب و روان آیفون آشنایی دارید و ایفون 13 پرو نیز به جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS 15 مجهز شده است. این سیستم عامل که به روان بودن و سبک بودن مشهور است، تا کنون رضایت تمامی کاربران خود را جلب کرده است. در نسخه‌های جدید نیز آیفون ارتباط گوشی به کامپیوتر را آسان‌تر از قبل کرده و مانند گوشی‌های اندرویدی با یک کابل ساده و بدون هیچ اپلیکیشنی می‌توانید به فایل‌های عکس و فیلم خود دسترسی داشته باشید یا آن‌ها را به کامپیوتر شخصی خود یا بالعکس انتقال دهید.

امنیت نیز در آیفون 13 پرو چندین برابر شده و قابلیت‌ها و ویژگی‌های جالبی نیز به آن اضافه شده است. سازگاری نرم افزار و سخت افزار در گوشی آیفون 13 پرو بسیار عالی بوده و شاید یک از بهترین‌های امسال باشد. از جمله تغییرات مهم iOS 15 می‌توان به بهبود نوتیفیکیشن‌ها و حالت فوکوس، امکانات جدید فیس‌تایم، هوش ماشینی در برنامه Photos، قابلیت‌های جدید در برنامه weather و Wallet، آپدیت برنامه مسیریابی maps اشاره کرد. همچنین از نظر ظاهری نیز دچار تغییراتی شده است.

بهترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین سه‌گانه در آیفون 13 پرو

سیستم حرفه‌ای دوربین سه‌گانه آیفون 13 پرو مهم‌ترین ارتقای این محصول نسبت به نسل پیشین‌اش به حساب می‌آید. استفاده از لنز‌ها و سخت افزارهای بهینه شده در کنار بهبود‌های پردازشی باعث شده تا دوربین آیفون 13 پرو بتواند به بهترین شکل ممکن امکان ثبت و ذخیره ویدیو و عکس‌های مختلف را در هر شرایطی داشته باشد.

حالت شب در دوربین ایفون 13 پرو بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ای داشته است. از این پس دوربین این تلفن هوشمند بیش‌تر از آنچه شما تصور کنید می‌تواند نور را در محیط‌های نسبتا تاریک به ثبت برساند و از طریق سنسور LiDAR و پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی بهترین عکس‌های ممکن را در محیط‌های تاریک به ثبت برساند. لنز التراواید به همراه سنسور LiDAR همچنین به ثبت تصاویر پرتره، حتی در تاریک‌ترین محیط‌ها نیز کمک کرده تا بهترین تصاویر ممکن به ثبت برسند و بهترین نتیجه ممکن برای افراد حرفه‌ای ایجاد شود.

صفحه‌نمایش آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو از صفحه نمایشی در اندازه 6.1 اینچ و وضوح تصویر 1170 در 2532 پیکسل بهره می‌برد. صفحه نماشی از نوع Super Retina XDR OLED که نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد. این صفحه نمایش از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن هم بهره می‌برد. همچنین در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی در بالاترین حالت به 1200 نیت هم می‌رسد. تجربه کاربری ما با گوشی هم در زیر نور خورشید نشان داد که صفحه نمایش به خوبی رنگ‌ها را نشان می‌دهد و همه چیز را عالی نشان می‌دهد و کاربران هم به راحتی می‌توانند با گوشی کار کنند.

 

صفحه نمایش این گوشی با یک لایه سرامیک شیلد محافظت می‌شود که باعث می‌شود در برابر خط و خش و ضربه مقاوم باشد. استفاده از گلس برای صفحه نمایش را حتما پیشنهاد می‌کنیم.  یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون 13 پرو که البته روی مدل‌های قبلی آیفون هم وجود داشت، ویژگی True Tone است. این ویژگی قدرت نمایش رنگ‌ها را در شرایط نوری مختلف تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که رنگ‌ها در اکثر زمان‌ها خوب به نظر برسند.

اسپیکر آیفون 13 پرو

بلندگوهای قرار گرفته روی آیفون 13 پرو مانند دیگر قسمت‌های این گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. بلندگوهای استریو قرار گرفته روی این گوشی در پخش صدای موسیقی، صدای بازی و صدای ویدیو شما را شگفت زده می‌کنند. این بلندگوها حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند. صداهایی که جزییات بسیار خوبی را در آن‌ها می‌شنوید. این کیفیت را در تماس‌های صوتی و تصویری هم مشاهده می‌کنید. اسپیکرهای آیفون 13 پرو آنقدر باکیفیت هستند که تجربه شنیدن به موسیقی و بازی کردن و فیلم دیدن روی گوشی را متحول کرده‌اند.

عملکرد سخت‌افزار آیفون 13 پرو

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تغییرات آیفون 13 پرو در کنار تغییرات بیرونی مانند بزرگ‌تر شدن دوربین‌ها و صفحه نمایش، استفاده از تراشه A15 Bionic است. تراشه‌ای بسیار قدرتمند که روی آیفون 13 پرو واقعا خودنمایی می‌کند. اپل همیشه سعی کرده آیفون یکی از سریع‌ترین گوشی‌های بازار باشد و این حس را به خوبی به کاربران منتقل کند. همین اتفاق را در آیفون 13 پرو هم مشاهده می‌کنید. قدرت تراشه A15 Bionic باعث شده که اپل یکسری ویژگی‌های جدید و جذاب به دوربین آیفون 13 پرو اضافه کند. همچنین تراشه A15 Bionic روی آیفون 13 از پردازنده گرافیکی با 5 هسته استفاده می‌کند.

تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی روی مدل‌های معمولی آیفون 13 به چهار عدد می‌رسد. البته هسته بیشتر در پردازنده گرافیکی آیفون 13 پرو تنها سرعت بیشتری برای این گوشی به همراه آورده است.

 

https://hiradmarket.com/

 

https://www.apple.com/shop/buy-iphone/iphone-13-pro


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/12/7 و ساعت 10:20 صبح | نظرات دیگران()

ترخون چیست؟

ترخون یا تلخون یکی از انواع سبزی های خوردن و گیاهی پایا (گیاهانی با طول عمر بیشتر از 2 سال) است که معطر بوده، دارای برگ های ساده و سبز رنگ می باشد و ارتفاع ساقه ی آن از 30 سانتیمتر تا یک متر می رسد.

ترخون علاوه بر کاربرهای فراوان در آشپزی، فواید شگفت انگیزی نیز برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص ترخون تازه و خشک شده را برای بهبود سلامت بدن، لاغری شکم، دیابت، معده و پوست و مو شرح داده ایم.



 

ترخون با رادیکال آزاد در بدن مبارزه می کند

برگ های ترخون حاوی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکالهای آزاد در بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان ها بدن شما را از هرگونه بیماری محافظت می کنند.

از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان موجود در آن، برگهای ترخون توانایی جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را دارند. این می تواند از طریق مکانیسم مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن اتفاق بیفتد.

حفظ سلامت چشم


ترخون دارای ویتامین آ می باشد؛ ویتامین آ موجود در این سبزی باعث می شود تا سلامت چشم حفظ شود. اگر می خواهید در سنین بالاتر آب مروارید نگیرید ترخون مصرف کنید.

کمک به کاهش علائم نوروپاتی

ترخون دارای ویتامین ب دوازده می باشد که نقش مهمی در فعالیت های عصبی دارد. ویتامین ب دوازده به جلوگیری از آسیب رسیده به عصب می انجامد. ترخون باعث کاهش علائم نوروپاتی مانند بی حسی و مورمور شدن می شود.

* اشتهارآور

ترخون ترشح شیره‏ های گوارشی معده را تحریک می ‏کند و به همین دلیل موجب افزایش اشتها می ‏شود. این اتفاق درست در زمانی شروع می ‏شود که شما آن را در دهان تان قرار می ‏دهید جایی که در آن بزاق تولید می‏ شود. در قسمت ‏های پایین‏ تر دستگاه گوارشی، شیره‏ ی معده و صفرا ترشح می ‏شوند تا اگر غذایی در معده باشد سرعت هضم مواد غذایی را افزایش دهند و اگر نباشد و به عبارتی معده خالی باشد به نوبه ‏ی خود موجب افزایش اشتها شوند.

* کمک به بهبود گردش خون

روغن ‏های فرار موجود در ترخون گردش خون و مخاط را بهبود می ‏بخشند و به توزیع مناسب مواد مغذی، اکسیژن، هورمون ‏ها و آنزیم ‏ها در سراسر بدن کمک می ‏کنند.

* کمک به هضم مواد غذایی


این روغن‏ها یا به عبارتی اسانس ‏ها همان ‏طور که در بالا ذکر شد موجب افزایش شیره‏ های گوارشی در سراسر دستگاه‏ گوارش می ‏شوند و بدین ترتیب به افزایش توانایی بدن به هضم مواد غذایی از طریق تجزیه‏ ی غذاها به مواد مغذی مختلف کمک می کند(ترخون به خصوص برای هضم پروتئین‏ ها و چربی‏ های گوشت کمک کننده ی خوبی است) و به وسیله‏ ی تحریک حرکات دودی روده‏ ها موجب تسهیل حرکت غذاها در کل سیستم گوارشی می ‏شوند

حفظ سلامت قلب و عروق

آنتی اکسیدان موجود در ترخون سبب ایجاد خاصیت ضد التهابی و عدم آسیب رسیدن به رگها می‌شود. این سبزی خوشمزه از ابتلا به بیماری‌های قلبی تا حد مطلوبی پیشگیری خواهد کرد.

وجود مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم سبب می‌شود تا ضربان قلب و انقباض ماهیچه قلب منظم شود. در واقع این سبزی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سبب تقویت عروق خونی و سلامت کلی قلب می‌شود.

ضد التهاب

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ترخون خاصیت ضد التهابی دارند و به کاهش علائم التهاب مانند تورم و قرمزی ناحیه ملتهب کمک می کنند.

 

https://www.spicejungle.com/cooking-ingredients/herbs/dried-herbs

 

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 100/12/1 و ساعت 11:0 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20391
جستجو در صفحه

خبر نامه