سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

 

 نسخه از گوشی موبایل Galaxy A72 با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت به عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌نمایش سوپر امولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با نسخه 11 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در این گوشی 6.7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

 

مزایای سامسونگ گلکسی A72

  •     طراحی شیک، گواهینامه IP67
  •     صفحه نمایش AMOLED روشن ، نرخ تازه سازی 90 هرتز
  •     عمر طولانی باتری
  •     تنظیمات بلندگو استریو هیبریدی
  •     اندروید 11 و پوسته One UI 3.1
  •     دوربین چهارگانه + OIS در دوربین اصلی
  •     ضبط 4K فیلم با هر دوربین در هر سطح بزرگنمایی
  •     کیفیت فوق‌العاده دوربین تله فوتو در همه جوانب


معایب سامسونگ گلکسی A72

  •     پردازنده ضعیف (با توجه به رقبا)
  •     مشخصات در حد یک میان‌رده
  •     بدنه پلاستیکی



قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A72

    با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A72 با حافظه 256 گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان تا 11 میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
    با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A72 با حافظه 128 گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود 10 میلیون تومان تا 10 میلیون و 300 هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.


نمایشگر

نگاه خود را به نمایشگر 6?7 اینچی ضد آب فول اچ دی با رزولوشن 1080*2400 پیکسل و 16 میلیون رنگ خیره کنید. اگر قابلیت کار همزمان با ده انگشت خود را دارید گوشی گلکسی A72 تا ده لمس همزمان را پردازش می‌کند. درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه 84?4 است و استاندارد صفحه نمایش 20:9 است. روشنایی این نمایشگر Super AMOLED برای وضوح در نور شدید یک روز تابستانی به 800 nits1 هم می‌رسد و این یعنی وضوح کامل ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی A72 تحت هر شرایطی. همچنین سپر راحتی چشم آن یعنی فناوری  Eye Comfort Shield2 که این گوشی از آن پشتیبانی می‌کند نور آبی را کاهش می‌دهد و تکنولوژی Real Smooth چه در بازی و چه در حال پیمایش، نما را کاملا صاف و روان نگه می‌دارد.

سخت افزار

هرچند کاری را که یک گوشی موبایل می‌تواند انجام دهد همزمان انجام بدهید، A72 کم نمی‌آورد اگر خودتان کم نیاورید. خلاصه چه روی یک کار تمرکز کنید و چه در یک زمان چندکار انجام دهید، گلکسی A72 به لطف پردازنده هشت هسته‌ای و رم هشت گیگابایتی تا پایان ماموریت شما عملکرد فوق العاده‌ای به نمایش خواهد گذاشت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن اجازه می‌دهد هرچه بیشتر ذخیره کنید و کمتر پاک کنید و حتی اگر این مقدار هم برای شما کافی نیست با کارت حافظه تا یک ترابایت به آن اضافه کنید. پشتیبانی از سی پی یو اوکتا کور و  OTG  و NFC و همچنین پورت USB 2.0 و فیش 3?5 میلیمتری صدا و بلوتوث ورژن 5?0 شما را از لحاظ سخت افزاری عقب نمی‌گذارد.

مشخصات سامسونگ a72 از نظر طراحی

گوشی a72 سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش‌ها را در بین تمام گوشی‌های هوشمند دارد. همچنین با 165 میلی‌متر طول و 203 گرم وزن، کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد. در کنار تمام ویژگی‌های عالی که گوشی a72 دارد، سامسونگ برای کم کردن قیمت a72 ، از  ترکیبی از پلاستیک و شیشه در ساخت بدنه بهره برده و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با نسخه قبل خود ندارد.

در پنل جلویی بریدگی قطره‌ای شکل در a72 به چشم نمی‌خورد و دوربین سلفی به‌ صورت یک پانچ در بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است تا سامسونگ a72 از این نظر به پرچمداری چون سری اس 20 و نوت 10 شبیه شود.

https://hiradmarket.com/cat/samsung-mobile/

 

https://www.amazon.com/Samsung-Snapdragon-International-A725M-DS/dp/B094YXGF58


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 100/10/29 و ساعت 4:7 عصر | نظرات دیگران()

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت، یکی از روش‌های لمینت دندان می‌باشد که برای اصلاح طرح لبخند افراد بکار گرفته مبشود و امروزه طرفداران زیادی دارد.  از ماده ای به نام رزین کامپوزیت ساخته می شود ، در اصل همان ماده ای که برای پر کردن دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان اغلب توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بطور مستقیم روی دندان قرار داده می شود بدون آنکه لازم باشد در آزمایشگاه ساخته شوند. متخصص دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار می دهد و همانند کار مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهد.

هر لایه از کامپوزیت دندان با استفاده از نور روی دندان محکم می شود. تطابق رنگ ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان از مهمترین چالش های این نوع روکش دندان می باشد.کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که وقتی برای انجام ونییر قرار است بکار رود توسط قلم مخصوص روی دندان قرار می گیرد و فرم داده می شود و سپس با نور دستگاه لایت کیور سخت می شود و در نهایت کاملا به دندان باند می شود . طوریکه هیچ درز و منفذی بین لایه کامپوزیت و دندان باقی نمی ماند .

مزایای کامپوزیت دندان

  • مواد رزین کامپوزیت مطابقت رنگ با دندانهای موجود را آسان تر می کند
  • روکش کامپوزیت را می توان در یک جلسه انجام داد
  • کامپوزیت دندان معمولاً در مطب ساخته می شود و نیازی به ساخت آن در آزمایشگاه دندانپزشکی نیست.
  • قیمت کامپوزیت دندان مقرون به صرفه است.
  • کامپوزیت یک روش غیر تهاجمی است و ساختار دندان در طی مراحل کامپوزیت ونیر دستکاری نمی شود.
  • در صورت بروز مشکلاتی مانند تغییر رنگ ، لب پریدگی و ... ، ترمیم کامپوزیت دندان به راحتی انجام می شود.
  • کامپوزیت دندان کم خطرترین گزینه دندانپزشکی زیبایی برای جوانان است.


سلامت دهان و دندان پیش از نصب کامپوزیت مهم است.

اولین و مهمترین نکته بررسی سلامت دهان و دندان بیمار است که دندانپزشک در جلسه مشاوره با معاینات دقیق، ارزیابی های خود را انجام می دهد و در صورت نیاز به درمانهای جانبی، بیمار را مطلع می کند. کاندید مناسب برای کامپوزیت ونیر افرادی هستند که هیچ گونه بیماری لثه، پوسیدگی دندان، عفونت و به طور کلی بیماری دهان و دندان نداشته باشند. اگر کامپوزیت ونیر با وجود بیماری‌های دهان و دندان نصب شود می تواند به پیامدهای بسیار جدی از جمله افتادن دندانهای زیر کامپوزیت و ابتلا به بیماریهای پریودنتال منجر شود.

به همین علت توصیه می شود تا پیش از اقدام به کاشت کامپوزیت دندان برای چکاپ سلامت دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید و هرگونه مشکلی را برطرف نمایید. در صورتی که دندان های شما دچار پوسیدگی شده باشد یا نیاز به روت کانال داشته باشند؛ دندانپزشک چند جلسه درمانی را برای شما تنظیم خواهد کرد و پس از اتمام درمان باید در خصوص نوع فرآیند اصلاح طرح لبخند مجددا تصمیم گیری کنید. در صورتی که دندان شما پوسیدگی بسیار عمیقی داشته باشد و یا روت کانال شده باشد؛ احتمالاً ندانپزشک زیبایی به شما پیشنهاد می دهد که برای آن دندان خود از تاج دندان مصنوعی استفاده کنید و سایر دندانها را کامپوزیت نمایید.


کامپوزیت دندان، غیرتهاجمی و بازگشت پذیر است.

کامپوزیت دندان برای افرادی ایده آل است که به دنبال یک روش دائمی برای اصلاح طرح لبخند خود نیستند. بنابراین اگر از این که مینای دندان تراشیده شود؛ میترسید یا هنوز تصمیم نگرفته اید که ونیرهای دندانی انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ کاندید مناسب برای کامپوزیت ونیر هستید. چون هر زمانی که از آنها راضی نباشید می توانید به راحتی آن ها را از روی دندان خود برداشته و مجدداً از دندانهای طبیعی خود را استفاده کنید. با کاشت کامپوزیت دندان تصمیم گیری برای نصب لمینت سرامیکی نیز آسان تر می شود. بسیاری از بیماران ابتدا با کاشت کامپوزیت دندان نحوه اصلاح طرح لبخند خود را بررسی می‌کنند و اگر از نتیجه نهایی راضی بودند پس از حدود سه تا پنج سال که کامپوزیت ونیر نیاز به تعویض داشت آنها را با لمینت سرامیکی جایگزین می‌کنند.

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند.

برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

https://raharadfar.com/veneer/

 

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/10/25 و ساعت 3:15 عصر | نظرات دیگران()

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت ونیر پرسلن  به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.



لمینت دنداننوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت دندان و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

امروز کامپوزیت دندان، فردا لمینت دندان

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

نصب لمینت دندان در سنین پایین باعث می شود که همزمان با رشد دندان ها، روکش از دندان جدا شود و دور شود.  این موضوع می تواند بسیار ناخوشایند باشد و حالت دندان های فرد از حالت طبیعی خارج شود. این مساله می تواند عواقب بدتری نیز به دنبال داشته باشد . از جمله ایجاد شکاف بین روکش و دندان و محلی برای تجمع باکتری ها و احتمال عفونت در زیر روکش دندان های از جمله مخاطرات آن به شمار می رود.  مشکل دیگری که در سنین پایین پیش می آید مربوط به تراشیدن مینای دندان در این روش است. در این صورت فرد تا آخر عمر فقط می تواند روکش دندان های خود را تعویض یا ترمیم نماید و نمی تواند روکش لمینت را برای همیشه از روی دندان بردارد. به همین دلیلقبل از اقدام به لمینت بدانید که این روش به دلیل تراشیدن دندان بازگشت ناپذیر است.

در سنین پایین برای رفع مشکلات دندان کدام روش مناسب است

لمینت دندان برای اصلاح شکل ظاهری دندان ها استفاده می شود. مشکلاتی مانند تغییر رنگ، لب پر شدن دندان ها، نامنظمی دندان ها بصورت محدود و از این قبیل مسایل با لمینت دندان قابل اصلاح می باشند. نکته ای که وجود دارد این است در برخی موارد نیاز است از روش های دیگری مانند ارتودنسی یا ایمپلنت دندان استفاده کرده تا مشکلات حاد تر را برطرف نمایید و سپس از روش لمینت دندان برای ایجاد ظاهری زیباتر بهره بگیرید. در سنین پایین باید این نکته را مدنظر قرار داد که دندان های بمیار همچنان در حال رشد هستند و اینکه کدام روش مناسب تر است می تواند در تخصص دندانپزشک باشد.

بهترین سن برای لمینت دندان چند سالگی است؟

در واقع برای انجام لمینت دندان محدودیت سنی وجود ندارد و بسته به سن افراد، شکل و نوع اعمال دندانپزشکی زیبایی متفاوت خواهد بود. اما معمولاً توصیه نمی‌شود که افراد زیر 18 سال روکش و لمینت دندان داشته باشند. لمینت برای سنین زیر 18 سال تنها در موارد نادر و خاص یا یک مشکل ساختاری جدی انجام می‌شود. ترک‌های دندان، شکستگی دندانی، هم ریختگی دندانی و یا دندان خرگوشی مثال‌هایی از این مشکلات ساختاری جدی هستند.

لمینت متحرک دندان برای چه سنی مناسب است؟

در مورد لمینت دائمی و سن مناسب لمینت دندان صحبت شد، اما حالا می‌خواهیم نوع دیگری از روکش لمینت را معرفی کنیم که دائمی نیست. اگر به دنبال این هستید که نواقص دندان را با روکش به‌طور موقت بپوشانید و سپس بتوانید آنها را جدا کنید، استفاده از لمینت متحرک چاره کار شماست.

روکش‌های موقت از رزین به اشکال و اندازه‌های از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند. سپس توسط متخصص دندانپزشک بهترین و مناسب‌ترین آن برای دندان هر فرد انتخاب می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که در بعضی از انواع آن فرایند باندینگ باعث می‌شود که لمینت متحرک بدون کمک دندانپزشک قابل جابه‌جایی نباشد. اما انواعی نیز وجود دارد که می‌توانید به‌سرعت آنها را وصل کرده و سپس جدا کنید.

https://raharadfar.com/laminate/

https://drcalldental.com/blog/what-is-the-difference-between-dental-veneers-and-laminates/

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/10/20 و ساعت 10:30 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 20379
جستجو در صفحه

خبر نامه