سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
کسی که دانشش بر هوایش چیره شود، آن دانش سودمند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

خواص شاهی و فواید درمانی این عضو دوست داشتنی سبزی خوردن

شاهی گیاهی است که به سرعت در حضور آب رشد می کند و گفته می شود یکی از قدیمی ترین سبزیجات شناخته شده برای انسان است. این گیاه دارای رنگ سبز تیره و برگ دار است که در آب باران بهاری رشد می کند. این گیاه یک خانواده برزیک به همراه جوانه های کلم، کلم بروکلی، آرگولا و بروکسل است. دارای ساقه توخالی است که شناور می شود در حالی که ساختار برگ دارای چیدمانی شبیه به پر است که در آن برگ ها از دو طرف یک محور مشترک به وجود می آورند. این گیاه دارای طعمی تند و فلفلی و دارای ساقه های ترد است.

ارزش غذایی شاهی

 

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-powerhouse-vegetables

شاهی به عنوان یک رژیم اصلی سربازان رومی باستان شناخته می شد. ساندویچ های شاهی جزء اصلی غذای طبقه کارگر در انگلستان بود. این گیاه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال، کلسیم بیشتر از شیر، آهن بیشتر از اسفناج و فولات بیشتر از موز است. شاهی حاوی ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر است که همگی برای یک بدن و ذهن سالم مورد نیاز هستند.

خواص شاهی برای درمان آفتاب سوختگی

خواص شاهی برای درمان التهاب ناشی از آفتاب سوختگی پوست موثر است.

ماسک شاهی و عسل: مقداری از شاهی را بکوبید تا خمیر شود و با عسل ترکیب کنید. سپس ترکیب را بر روی پوست به مدت 20 دقیقه اعمال کنید و پس از گذشت این زمان موضع را با آب سرد بشویید.

سبزی شاهی می تواند برای درمان التهاب ناشی از آفتاب سوختگی پوست مفید باشد.

مفید برای آسم

شاهی حاوی مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین A و روغن هاى فرار است. به همین دلیل برای مخاط دستگاه تنفسى و در نتیجه مبتلایان به آسم فوق العاده مفید است.

 

کسانى که برونشیت دارند یا سرفه هاى سختى مى کنند، هر روز 60 تا 150 گرم عصاره شاهی را مصرف نمایند.

عوارض و مضرات سبزی شاهی

    تیروئید: سبزی شاهی شامل گیتروژن هایی است که جذب ید را کاهش داده و می توانند گواتر و کم کاری تیروئید را تشدید کنند.
    زیاده روی در مصرف شاهی می توانند باعث ایجاد مشکلات گوارشی در افراد شود.
    خواص ادرارآور: شاهی خواص ادرارآور دارد، بنابراین افراد مبتلا به تکرر ادرار، باید در خوردن این گیاه احتیاط کنند.
    خواص سقط جنین: شاهی، خاصیت سقط جنین دارد و مصرف زیاد آن در ماه های اولیه بارداری می تواند باعث سقط جنین شود. زنان باردار باید از خوردن شاهی اجتناب کنند زیرا باعث انقباضات رحم و در نتیجه سقط جنین می شود. تخم شاهی می تواند انقباضات رحم را افزایش دهد، به همین دلیل برخی از افراد، در مراحل آخر بارداری، برای تحریک زایمان از آن استفاده می کنند.


تقویت جذب آهن

از آنجا که شاهی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، این گیاه برای تقویت جذب آهن در بدن بسیار مفید است. آهن یک ماده مغذی بسیار مهم برای انتقال اکسیژن از ریه ها به اندام های دیگر بدن شما است. ویتامین C باعث جذب آهن به ویژه آهن غیر هِم می شود که جذب آن بدون کمک ویتامین C سخت است.

کاهش آسیب اکسیداتیو


ویتامین C موجود در شاهی اگر در ترکیب با ویتامین E موجود در آن باشد، برای کاهش آسیب اکسیداتیو به گلبول های قرمز بسیار مؤثر است. یک مطالعه تحقیقاتی قبلاً ثابت کرده است که شاهی می تواند برای حفظ سلامتی در خون شما مفید باشد، بنابراین اندام های بدن به درستی کار می کنند.

 

https://begirbepaz.com/product-category/fresh-vegetables/

 

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-powerhouse-vegetables


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/11/23 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()

مشخصات ایفون ایکس مکس از نظر سخت افزار

مشخصات آیفون ایکس اس مکس مجهز به پردازنده اختصاصی در این گوشی ایفون یعنی Apple A12 Bionic است که بر پایه معماری 7 نانومتری ساخته شده است و دارای 6 هسته است.گرافیک در نظر گرفته شده برای این مجموعه سخت افزار از نوع 4 هسته‌ای و با نام مدل Apple GPU در آیفون ایکس اس مکس بکار گرفته شده است. ایفون ایکس مکس از نظر سخت افزار یک مدل قوی محسوب می‌شود و همین موضوع یکی از دلایلیست که آیفون ایکس اس مکس قیمت را به خوبی توجیه می‌کند.

گوشی آیفون xs max از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و شما با توجه به نیاز خود می‌بایست از بین سه ظرفیت 64GB 4GB RAM/256GB 4GB RAM/ 512GB 4GB RAMانتخاب کنید البته اگر در آیفون xs max  قیمت برایتان مهم است و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید ظرفیت‌های پایین تر پیشنهاد می‌شود.



طراحی آیفون xs max

طراحی گوشی آیفون ایکس اس مکس فریبنده است. اگر آن را در دست بگیرید خواهید دید که کناره‌های گرد گوشی باعث ضخامت محسوس آن می‌شود. نتیجه این کار یک گوشی است که چندان خوش دست نیست و با توجه به اندازه ایفون ایکس مکس شاید دست گرفتن آن چندان امن نباشد و امکان لیز خوردن از دست وجود داشته باشد که اگر قیمت آیفون ایکس اس مکس را هم در نظر بگیریم در دست گرفتنش کمی دلهره آور به نظر می‌رسد.

ابعاد آیفون ایکس اس مکس 157.5 x 77.4 x 7.7 میلی متر است و وزنی معادل 208 گرم دارد. فریم‌های گوشی ایفون ایکس مکس از جنس آلومینیوم است و هر دو پنل جلویی و پشتی از نوع گوریلاگلس هستند، همینطور که مشخص است با توجه به متریال به کار رفته در گوشی از استحکام بالایی برخوردارست .

نمایشگر ایفون ایکس اس مکس

قیمت ایفون 10 مکس نمایشگری از جنس Super Retina OLED دارد که روشنایی آن 625 نیت است. سایز این صفحه نمایش 6.5 اینچیست و 84.4% از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. حتی از عکس آیفون ایکس اس مکس پیداست که نمایشگرش کیفیت خوبی دارد و کاملا از نظر اندازه مناسب تماشای محتوای ویدئویی است. در بررسی آیفون ایکس اس مکس از نظر نمایشگر دیدیم که رزولوشن آن بسیار خوب است با توجه به پوشش ضدخش و اولئوفوبیک آیفون xs max ، قیمت مدل اپل ایکس اس مکس باید هم بالا باشد. البته اگر قدر این مشخصات را بدانید خرید مدل ایفون xs max توجیه دارد.

سیم کارت

تک سیم کارت (نانو سیم کارت) یا دو سیم کارته (نانو سیم کارت, استندبای دوگانه) - for China


دوربین آیفون ایکس اس مکس

در زمان خرید دوربین ایفون ایکس مکس یکی از قابلیت‌هاییست که به میزان زیادی برای خریدار اهمیت دارد. همانطور که در عکس گوشی آیفون ایکس مکس پیداست، دوربین این مدل دوگانه بوده و دو لنز 12 مگاپیکسلی دارد. برای گرفتن سلفی هم یک لنز 7 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

دو ماژول 12 مگاپیکسلی بهبود یافته وظیفه تصویربرداری در آیفون XS مکس رو به عهده دارن. دوربین اول با گشودگی دیافراگم f/1.8 تصاویر شفاف و بسیار فوق العاده ای رو ضبط و عملا شمارو از داشتن دوربین حرفه ای کاملا بی نیاز میکنه.

دوربین دوم که وظیفه تصویربرداری با زوم 2 برابری رو به عهده داره، توی گرفتن عکس های پرتره واقعا فوق العاده عمل میکنه و تمام ضعف های نسخه های قبل رو برطرف کرده. با توجه به پردازنده فوق قدرتمندی که روی آیفون XS مکس هست، پردازش تصاویر به سرعت و با دقت بسیار زیادی انجام میشه.

میزان نور تصاویر بشدت رضایت بخش و فوق العاده است. کیفیت و غلظت رنگ ها هم دقیقا مطابق با واقعیت، چشم نواز و خیره کننده است.
آیفون XS مکس علاوه بر فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، میتونه با کیفیت FullHD تا 240 فریم برثانیه فیلمبرداری کنه؛ یعنی با کیفیت بالا به راحتی تصاویر اسلوموشن ضبط کنید و ویدئو های باحال بسازید.

کیفیت دوربین سلفی این گوشی هم به نسبت نسل گذشته آیفون، خیلی بهبود داشته و حالا تصاویر واضح تر، شفاف تر، با کیفیت و جزئیات بیشتر ضبط میشن.

باتری

ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی باتری آیفون XS مکس به راحتی یک روز کامل رو برای شما شارژ نگه میداره. البته طبق اعلام اپل تا 65 ساعت میتونید با گوشی به گوش دادن موسیقی به صورت ممتد بپردازید.
درکل باتری دستگاه خیلی خوب شارژ نگه میداره و به لطف تکنولوژی شارژ سریع میتونید باتری گوشی رو در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کنید.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/11/19 و ساعت 12:5 عصر | نظرات دیگران()

انواع رنگ کامپوزیت دندان

اولین مرجعی که دندان پزشک به آن مراجعه می‌کند؛ راهنمای سایه دندان‌ها است که رنگ دندان را به چهار دسته بندی A، B،C ، D تقسیم می کند که به ترتیب مربوط به رنگ دندان قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای مایل به زرد، خاکستری و خاکستری مایل به قرمز می شود.
این چهار دسته سایه‌های استاندارد رنگ کامپوزیت دندان با درجه‌بندی شدت روشنی سایه‌ها توسط شماره‌های 1، 2، 3، 4 تفکیک می‌شوند که از میان این درجه بندی شماره 1، روشن‌ترین سایه است.

هر دسته‌بندی، طیفی از سایه های متفاوت را در نظر می گیرد که برای کامپوزیت ونیر های مختلف، تولید و به بازار عرضه شده است.

به عنوان مثال رنگ رزین های کامپوزیت که در دسته بندی قهوه‌ای مایل به قرمز  تولید شده‌اند؛ برای افرادی که طیف رنگ دندان آنها در دسته بندی خاکستری مایل به قرمز قرار دارد، مناسب نیست. این دسته بندی ها به دندانپزشک این امکان را میدهد تا بهترین رنگ کامپوزیت دندان را بین رنگ های موجود در یک دسته بندی، طبق سلیقه مشتری و منطبق با رنگ دندان های طبیعی او انتخاب کند.

متداول ترین سایه های رنگ استاندارد به کار رفته در رزین کامپوزیت در دسته بندی های زیر ارائه می‌شود:

A1, A2, A3, A3.5, A4, B1, B2, B3, C3, CV, CVD, BW, XBW


سایه XL کامپوزیت

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین رنگبندی کامپوزیت دندان رنگ XL است، این رنگ جزو طیف رنگی سفید به حساب نمی‌آید که همین امر باعث شده تا آن بسیار طبیعی و زیبا دیده بشود. مقاومت بالا و طبیعی بودن آن باعث شده تا افراد زیادی به این سایه کامپوزیت علاقه مند شوند.

رنگ محبوب کامپوزیت BW

اگر قصد دارید تا دندان‌ها سفیدی داشته باشید بهترین گزینه سایه BW  می‌باشد، این مدل کامپوزیت مقاومت بسیار زیادی دارد که از مزایای آن می‌توان به چسبندگی بالا، مقاومت در برابر سایش، سازگار بودن با بافت دهان و درخشندگی بالای آن اشاره کرد.

اکثرا این مدل کامپوزیت از رزین ساخته شده است و باعث می‌شود تا افراد لبخندی هالیوودی و زیبا داشته باشند، بهتر است بدانید که این رنگ کامپوزیت برای کسانی که علاقه مند به طبیعی بودن رنگ دندان‌های خود را دارند مناسب نمی‌باشد.

رنگ پذیری کامپوزیت دندان

معمولا کامپوزیت دندان‌ها از جنس رزین و یا پورسلین هستند که ممکن از به مرور زمان لکه‌هایی روی کامپوزیت دندان افراد بوجود بیاید، تغییر رنگ کامپوزیت دندان به دلایل متعددی ایجاد می‌شود که این دلایل شامل مصرف نوشیدنی‌های رنگ دارد، دخانیات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، انتخاب رنگ کامپوزیت غیر مناسب و … می‌باشد.

عوامل موثر بر رنگ پذیری کامپوزیت دندان

موارد زیر می توانند نقش به سزایی در رنگ پذیری کامپوزیت دندان داشته باشند:

  •     نوع کامپوزیت
  •     نوع کامپوزیت و برند در رنگ پذیری آن بسیار تاثر دارد. کامپوزیت های نانوفیلر سرامیک می توانند کمترین رنگ پذیری را داشته باشند.


    بهداشت دهان و دندان بیمار

اگر بیمار توجهی به بهداشت دهان و دندان خود نداشته باشد و به درستی و در زمان های مناسب، مسواک نزند و از نخ دندان استفاده نکند، علاوه بر به خطر انداختن سلامت دهان و دندان خود و افزایش احتما بروز بیماری های دندان و لثه، می تواند به سرعت منجر به تغییر رنگ کامپوزیت های خود شود.

    رژیم غذایی بیمار

مصرف غذا ها و نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه می تواند در رنگ پذیری کامپوزیت ها بسیار موثر باشد.

    سیگار کشیدن

  یکی دیگر از مواردی که می تواند به سرعت منجر به تغییر رنگ کامپوزیت ها شود، سیگار است.

    کیفیت پالیش

چرا برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت، سفید کردن دندان های طبیعی توصیه می شود؟

معمولاً به افرادی که رنگ دندان هایشان تا حدودی زرد شده و تصمیم گرفته اند با استفاده از کامپوزیت ونیر رنگ دندان های خود را روشن کنند؛ توصیه می شود تا برای جلوگیری از عدم انطباق رنگ کامپوزیت ونیر و سایر دندان های طبیعی، ابتدا دندان های خود را با روش های سفید کننده مانند بلیچینگ روشن کنند و سپس از سایه‌های رنگ دو تا سه درجه روشن تر از دندانهای طبیعی خود برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند.

تغییر تدریجی رنگ دندان ها طبیعی است اما در صورتی که دندان ها به شدت زرد شده و یا تغییر رنگ داده باشد نباید پیش از سفید کردن آنها اقدام به نصب کامپوزیت ونیر نمود چون نتیجه کار به اندازه ای که بیمار انتظار دارد؛ زیبا و جذاب نخواهد بود.

https://raharadfar.com/veneer/

 

https://mymanhattancosmeticdentist.com/2019/01/how-do-you-choose-the-right-color-porcelain-veneers/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/11/18 و ساعت 2:51 عصر | نظرات دیگران()

بهترین روش های تشخیص ادویه اصل از تقلبی

برای اینکه ادویه اصل را از تقلبی تشخیص دهید میتوانید از روش هایی که ما به شما توصیه می‌دهیم بهره گیری کنید. ادویه جات تنوع زیادی دارند و بدبختانه در بین آنها ادویه جات تقلبی و بی کیفیت هم یافت می‌شود که باعث می‌شود هنگام خرید به اشتباه بیفتیم. این دشوار حتی در کشورهای ساخت کننده هم ممکن هست به وجود بیاید. ما به شما یاد میدهیم که چطور کیفیت ادویه جاتی که می‌خرید را تشخیص دهید.

 

ادویه اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

دارچین کاسیا اغلب به جای دارچین اصل فروخته می‌شود. این دو شباهت زیادی به هم دارند اما کاسیا عطر ضعیف تری نسبت به دارچین اصل دارد. به علاوه چوب کاسیا ضخیم تر و زبرتر هست و از یک طرف پیچ خورده هست. اصل و فرع بودن دارچین آسیاب شده را خیلی آسان میتوان تشخیص داد. اگر چند قطره ید به دارچین کاسیا اضافه کنید به رنگ آبی تغییر رنگ می‌دهد.

طول عمر گیاهان خشک و ادویه جات

طول عمر ادویه جات و گیاهان خشک به نوع آماده سازی و نحوه نگهداری شان مربوط می شود. ادویه جات خرد شده، ادویه جات کامل، و گیاهان خشک شده هر کدام به نحوی عمرشان بالا می رود.

ادویه جات خرد شده

ادویه جاتی که خوب خرد شده اند و تبدیل به پودر شده اند، مانند جوز هندی، دارچین، زیره سبز، و کاری، 2 تا 3 سال دوام می آورند.

ادویه جات کامل

ادویه جات کامل مانند چوب میخک و دارچین، که به همان شکل کامل و طبیعی خود خشک شده اند طول عمر بیشتری دارند. این ادویه جات کامل را قبل از اینکه بی خاصیت شوند می توانید 4 تا 5 سال نگهداری کنید. در این میان یک استثنا وجود دارد و آن فلفل کامل است، که حدود 5 تا 6 سال دوام می آورد.

گیاهان و سبزیجات خشک شده

گیاهان و سبزیجات خرد شده مانند ریحان، جعفری و پونه کوهی 2 تا 3 سال دوام دارند. اگر در همان شکل طبیعی خود خشک و نگهداری شوند، ممکن است کمی بیشتر عمر کنند، چیزی حدود 3 تا 4 سال.


تشخیص وانیل تقلبی


چوب وانیل سال ها بوی خود را حفظ می‌کند. چوب وانیل با کیفیت رنگ شکلاتی دارد، انعطاف پذیر هست و انتهای آن کمی حالت پیچ خورده دارد و اندازه آن 15 الی 25 سانتیمتر هست.

 

تشخیص زعفران تقلبی


 به گزارش پارس ناز زعفران طبیعی بسیار گرانقیمت هست. گرچه گاهی ممکن هست پول زیادی بدهید اما چیزی که خریده اید زعفران نباشد بلکه یک زعفران تقلبی ساخته شده از زردچوبه، گل زعفران یا خشک شده ریشه چغندر باشد. زعفران اصل و با کیفیت در یک اندازه میباشند و خرده ریزه ندارند. زعفران اصل به مدت 15 دقیقه رنگ آب را تغیر میدهد.

آیا تفاوت چندانی بین ادویه‌های آسیاب‌شده و فله‌ای موجود در بازار وجود دارد و می‌توان از روی شکل و ظاهر آنها متوجه بهتر یا بدتربودنشان شد؟


نه، از آنجا که مردم عادی نمی‌توانند از روی ظاهر ادویه‌ها و خارج از محیط آزمایشگاهی به کیفیت بالا یا پایین آنها پی ببرند، بنابراین نمی‌توان گفت که کدام نوع از ادویه‌‌های فله‌ای برتر از کدام نوع دیگر هستند. ضمن اینکه به دلیل بسته‌بندی، بدون نام و نشان ادویه‌های فله‌ای در کارگاه‌های کوچک و زیرزمینی که نظارت و کنترل دقیقی بر کار آنها وجود ندارد، نمی‌توان ادعا کرد آن گروه از ادویه‌هایی که داخل نایلون و بدون ذکر نام کارخانه بسته‌بندی شده‌اند، نسبت به انواع باز و فله‌ای بهتر و باکیفیت‌تر هستند.

خبر خوب این که اگر ادویه جات کامل به شیوه صحیح نگهداری شوند تا 4 سال نیز می توان از آن ها استفاده کرد، از جمله این ادویه جات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     دانه فلفل تند
  •     تخم گشنیز
  •     دانه خردل
  •     تخم رازیانه
  •     دانه زیره سیاه
  •     دانه زیره سبز
  •     جوز هندی کامل
  •     میخک
  •     چوب دارچین
  •     فلفل تند خشک و کامل
  •     علف لیمو


نمک استثنا است زیرا این ماده فارغ از این که چه اندازه و شکلی داشته باشد تا مدت ها بدون خراب شدن یا کاهش طعم قابل استفاده است، با این حال اگر نمک معطر مصرف می کنید چاشنی های داخل آن ممکن است به مرور زمان طعم خود را از دست بدهند.

https://begirbepaz.com/product-category/spices/

 

https://www.worldspice.com/spices

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/11/9 و ساعت 3:31 عصر | نظرات دیگران()

جنس لمینت و روکش دندان

به طور کلی چهار نوع روکش دندان ساخته می‌شود: تمام سرامیکی، پرسلین (Porcelain) با جوش فلزی، آلیاژهای طلا و آلیاژهای بر پایه فلزی. تاج دندان سرامیکی از جنس پرسلین یا سرامیک ساخته می‌شود.

 

در روکش دندان سرامیکی با جوش فلزی (PFM) از نوعی فلز همراه با پرسلین که روی آن قرار گرفته است؛ استفاده می شود. این دو نوع تاج دندان از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه دندان طبیعی می باشند و معمولاً به عنوان روکش دندان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند. تاج دندان ساخته شده از آلیاژ طلا معمولاً از ترکیب مس و طلا ساخته می شود. فلز پایه تاج دندان آلیاژ بر پایه فلزی نیز معمولاً از فلزات غیر نجیب هستند که شبیه نقره به نظر می رسند. این دو نوع تاج دندان کاملا مصنوعی به نظر می‌رسد و رنگ آن با سایر دندانهای طبیعی متفاوت است.

کاربرد انواع مختلف روکش دندان با یکدیگر متفاوت است و معمولاً دندانپزشک مشخص می کند که کدام نوع روکش دندان باید مورد استفاده قرار گیرد چون روکش دندان تمام سرامیکی از لحاظ ظاهری شبیه دندان طبیعی به نظر می رسد؛ از نظر بیماران مناسب تر است. با این وجود روکش دندان تمام سرامیکی کمی شکننده است و در صورتی که فشار بسیار زیادی هنگام گاز زدن به آن وارد شود؛ امکان ترک خوردن آن وجود دارد معمولاً از تاج دندان تمام سرامیکی برای دندانهای جلو استفاده میشود.

روکش دندان سرامیکی با جوش فلزی استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. چون فلز بکار رفته به عنوان پایه آن می‌تواند در مقابل فشار زیاد مقاوم باشد چون این نوع تاج دندان ارزانتر است کاربرد آن نیز به عنوان روکش دندان ایمپلنت بیشتر میباشد.

 

مزایای روکش دندان


روکش‌های دندان اگر توسط یک دندان‌پزشک خبره انجام شود، ظاهری بسیار خوشایند خواهند داشت – به همان خوبی که لمینت های دندان این قدرت را در زیبایی دندان‌ها دارند.
با گذاشتن روکش دندان، تمام دندان اصلی پوشانده می‌شود، بنابراین از پوسیدگی آن محافظت می‌شود
روکش‌های دندان در محافظت از دندان‌ها در برابر شکستگی‌های غیرقابل‌ترمیم و عصب‌کشی‌ها کمک می‌کنند.

برای روکش‌های دندان، به چه مقدار تراشیدن دندان نیاز است؟

از آنجایی که روکش دندان جایگزین قسمت زیادی از قسمت قابل رؤیت دندان می‌شود، لایه بیرونی نازک دندان لازم است تراشیده شود تا فضایی بین 0.5 تا 2 میلی‌متر، نسبت به لایه‌های پرسلین، ایجاد شود. در اصل، روکش دندان جایگزین پوسته نازک مینای دندان می‌شود که دندان را در همان اولین رویش دندان‌ها در داخل دهان پوشانده است.

در صورت پوسیدگی دندان، دندان‌پزشک شما قسمت پوسیده شده دندان را قبل از قرار دادن روکش دندان برمی‌دارد. در بیشتر موارد، قسمت پوسیده یا آسیب دیده دندان اصلی باید برای نگه داشتن روکش دندان، ترمیم و بازسازی شود. معمولاً برای ترمیم آن از یک ماده پرکننده‌ی کامپوزیت استفاده می‌شود که به رنگ دندان است. برخی از دندان‌پزشکان همچنان از آمالگام (پر کردن جیوه A.K.A.) استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از مواد آمالگام، این مواد مضرات زیادی را برای بیمار دارد، بنابراین از دندان‌پزشک خود سؤال کرده و اطمینان حاصل کنید که از ترمیم آمالگام برای پر کردن دندانتان استفاده نمی‌کند.

مزایای لمینت دندان

لیمنت های دندان ظاهری بسیار زیبا به فرد می‌بخشند
بعضی از لیمنت های دندان خیلی کم نیاز به برداشتن مینای طبیعی دندان دارند
لیمنت های دندان دارای حداقل حرکت هستند و معمولاً بسیار طبیعی می‌باشند.
 
نازکی لمینت چقدر است؟

در گذشته بزرگترین عیب لمینت ها، تراش زیاد دندان ها برای رسیدن به زیبایی بود و هر چند که اینکار یک درمان محسوب می شد ولی این حقیقت که ا?سیب غیر قابل برگشت به دندان وارد می شد حس بدی به بیمار می داد. امروزه لمینت های نسل جدید به خاطر افزایش استحکام سرامیک ها توسط تکنولوژی مورد استفاده، می تواند در ضخامتهای بسیار کمی در حد 3 دهم میلیمتر ساخته شود و این باعث می شود که نیازی به تراش زیاد دندان نباشد و در عین حال زیبایی و استحکام خوبی رو هم داشته باشیم.

https://raharadfar.com/laminate/

https://www.webmd.com/oral-health/guide/dental-crowns

http://www.cda-adc.ca/en/oral_health/procedures/crowns/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/11/9 و ساعت 11:38 صبح | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 20365
جستجو در صفحه

خبر نامه