سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، میانه روی را دوستدارد . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 22

سگها موجوداتی عاشق بازی و تشویق هستند. دادن انواع مشوق به سگها و مخصوصا توله سگها برای تشویق آنها به کارهای مختلف جزو کارهای لذت بخش برای صاحبان سگ است. سگها نیز از تشویق شدن لذت می برند. وقتی یک توله سگ داشته باشید تربیت آن یکی از کارهای روزانه شما خواهد بود. اینکه به توله سگ خود یاد بدهید که کارهای خوبی انجام دهد و از برخی کارها دوری کند نیازمند تکرار و تمرین روزانه است. سگها بسته به نژاد و هوش سگ متفاوت است. برخی توله ها با یکبار تمرین کاری را به خوبی فرا می گیرند و برخی نیاز به تکرار دارند. لذا ممکن است برای آموزش و تربیت سگ نیاز به تکرار یک عمل به دفعات داشته باشید. نکته مهم این است که تشویقی سگ ممکن است یک تکه اسنک، بیسکوئیت، پاپکرن و یا گوشت بوده و یا حتی نوازش کردن، آفرین گفتن و دست زدن سگ باشد. تشویق کردن به سگ می فهماند که کار انجام شده مورد تایید صاحبش بوده و باید آنرا به خوبی فرا گیرد.

تشویقی مناسب سگ

تشویقی سگ چیه و چه کاربردی داره؟

تشویقی یا تریت (Treat) وعده‌های کوچک غذاییه که به صورت میان وعده و اسنک به سگ داده می‌شه و کاربردهای زیادی می‌تونه داشته باشه. برخی از مهم‌ترین کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

    خوشحال کردن سگ
    تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
    تربیت و آموزش دادن به سگ
    تامین ویتامین‌های مورد نیاز
    کمک به سلامت دندان‌ها
    کمک به حفظ سلامت پوست و مو

به طور کلی تشویقی سن و سال خاصی نداره؛ البته تشویقی‌های جویدنی بیشتر به عنوان تشویقی مخصوص توله سگ در سنین دندان درآوردن استفاده میشه و تشویقی‌هایی که حاوی ویتامین‌های خاصی هستن برای بعضی سگ ها کاربرد بیشتری داره.

برای خرید تشویقی سگ از سایت های ایرانی به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید تشویقی سگ

برا تهیه از سایت های خرارجی از اینجا اقدام کنید.

ویژگی های بهترین تشویقی سگ

یک مشوق خوب برای سگ باید دارای ویژگی های متعددی باشد. اولین مورد این است که بهداشتی و بی ضرر بوده و برای سلامت حیوان خطری نداشته باشد. برخی اسباب بازی ها و تشویقی های جویدنی غیر خوراکی که سگ آنها را به دهان خود برده و دندان می گیرد، باید فاقد مواد شیمیایی و مضر باشند. در خصوص تشویقی های خوراکی، اندازه تشویقی، ترکیبات آنها، رنگ، طعم و مزه و شکل ظاهری در تشویق توله سگ مهم است. معمولا از انواع مشوق های مفید برای تامین مواد ضروری بدن سگ مانند ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی و سایر مواد غذایی استفاده می شود.

بهترین زمان برای دادن تشویقی بین وعده های غذایی است که منجر به تامین مواد مورد نیاز بدن و انرژی سگ می شود. از دیگر ویژگی های بهترین تشویقی سگ، کمک به بهداشت دهان و دندان، رفع بوی بد دهان، پاکسازی دندان از جرم و پلاک، تمیز کردن دندان و لثه است. لذا تنها داشتن ظاهر زیبا و یا خوشمزه بودن تشویقی نباید مورد توجه قرار گیرد. نکته مهم در انتخاب بهترین تشویقی این است که شما معمولا باید چندین نوع تشویقی گرفته و برای توله سگ خود امتحان کنید تا متوجه شوید که سگ به کدام یک علاقه بیشتری نشان می دهد. در دادن تشویقی که سگ به آن علاقه ای ندارد، اصرار نکنید. زیرا موجب عدم تمایل به یادگیری و انجام صحیح کارهای محول شده می شود.

پبهترین انواع تشویقی سگ   

تنوع زیادی از تشویقی در بازار وجود داره که شاید انتخاب رو برای ما سخت کند. به طور کلی تشویقی‌های موجود در بازار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند؛ ما بهترین ها را در ادامه به شما معرفی کردیم تا راحت تر تصمیم بگیرید:

بیسکوییت‌های تشویقی

تشویقی‌های نرم

تشویقی‌های شبیه به استخوان برای سلامت دندان‌ها

تشویقی‌های جویدنی (گوشت، استخوان و غضروف حیوانی)

تشویقی‌های رژیمی

تشویقی‌های گیاهی

راهنمای خرید تشویقی

مقدار تشویقی سگ در تربیت کردن آن چقدر باشد؟

مقدار تشویقی سگ، از نکات ضروری است که در هنگام تربیت سگ باید به آن توجه کنید، گرفتن یک توله سگ جدید این قدرت را به شما می دهد که او را به سگی خوش رفتار تبدیل کنید.

دامپزشک و نویسنده معروف، سون تاگ پیشنهاد می کند که به طور ایده آل سگ خود را بین 2 تا 4 ماهگی آموزش دهید، زیرا در این سن او مشتاق یادگیری است و به خوبی به تحریک محیط اطراف خود پاسخ خواهد داد.

اگرچه مقدار تشویقی سگ برای هر سگ متفاوت است و آنچه برای یک سگ کار می کند، ممکن است برای سگ دیگری کار نکند. بررسی کنید که دوست و همدم شما سگ تان کدام روش تشویقی را ترجیح می دهد، سپس از آن برای تقویت رفتار خوب او استفاده کنید.

قانون 10% تشویقی

سگ‌ها عاشق تشویقی هستن و ما صاحبان سگ هم عاشق خوشحال کردن سگمون! اما تشویقی و اسنک هم بالاخره غذا هستن و اگه به میزان زیاد به سگ داده بشه باعث اضافه وزن و چاقی در سگ می‌شه. به همین دلیل لازمه که قانون 10% رو در مورد تشویقی دادن رعایت کنید:

    یعنی تشویقی سگ نباید بیشتر از 10% از رژیم غذایی و کالری دریافتی روزانه‌اش رو تشکیل بده!

در این زمینه می‌تونید با یه دامپزشک مشورت کنید و مقدار تشویقی رو بر اساس وزن سگ و میزان فعالیتش محاسبه کنید.

تشویقی سگ از چه سنی باید داده بشه؟


توله‌ها تا هشت هفتگی یا همون 2 ماهگی باید پیش مادرشون باشن و از شیر مادر تغذیه کنن. بعد از 2 ماهگی می‌تونید توله رو به خونه‌تون بیارید و ازش نگهداری کنید.

در سنین کم، از همون بدو ورود باید تربیت سگ رو شروع کنید و برای موفقیت بیشتر در تربیت توله می‌تونید از تشویقی سگ استفاده کنید. طعم‌های مختلف تشویقی رو امتحان کنید تا تشویقی مورد علاقه توله‌تون رو کشف کنید و در آموزش و تربیتش از همون تشویقی استفاده کنید. اگر قصد دارین خودتون توله سگتون آموزش بدید و نمی دونین از کجا باید شروع کنین، میتونین « کتاب جامع تربیت سگ » که مخصوص آموزش توله سگه مطالعه کنین.

منبع: انیمال کده

https://www.akc.org/expert-advice/lifestyle/how-to-spoil-your-dog/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 12:33 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 51
مجموع بازدیدها: 20567
جستجو در صفحه

خبر نامه