سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23


بادمجان یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به تنهایی بعد از سرخ شدن می‌تواند همراه نان یک وعده غذایی دلچسب باشد. به علاوه بادمجان جایگاه خاصی در آشپزی ایرانی، به‌خصوص در شمال ایران دارد. اما این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می‌کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است. برای کاهش اثرات مضر روغن جذب شده در بادمجان چند روش وجود دارد که بدون تغییر طعم این خوراکی لذیذ می‌توان هنگام سرخ کردن بادمجان جذب روغن را در آن به حداقل رساند.

اولین نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که سعی کنید بادمجان تازه تهیه کنید؛ چون بادمجان کهنه روغن بیشتری جذب می‌کند. در ضمن قراردادن بادمجان‌ها در آب نمک نیز به جذب کمتر روغن در بادمجان و تردشدن بافت آن هنگام سرخ شدن کمک می‌کند، شما می‎توانید یک شب تا صبح بادمجان را داخل آب نمک قرار دهید. و بلاخره اینکه حتما برای سرخ کردن بادمجان‌ها از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید چون این روغن‌ها در مقابل حرارت مقاوم هستند و طی سرخ کردن با حرارت بالا به ترکیبات مضر تبدیل نمی‌شوند.

 

بادمجان سرخ کرده

روش اول سرخ کردن بادمجان با کمترین مقدار روغن

ابتدا در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید، کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید (مثل  ماکارونی) سپس بادمجان‌ها را داخل آب جوش بریزید و بعد از پنج دقیقه آبکش کنید و در نهایت بادمجان‌ها را سرخ کنید.

شما میتوانید بادمجان های سرخ شده با طعم مادرانه را سایت بگیر بپر تهیه نمایید.

https://begirbepaz.com/product/fried-eggplant/

روش دوم سرخ کردن بادمجان

در این روش هم برای سرخ کردن بادمجان ابتدا آنها را نیم ساعت داخل آب نمک قرار می‌دهیم. سپس مقداری آب داخل ظرف ریخته و به جوش می‌آوریم، به محض جوشیدن آب بادمجان‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم بجوشد. سپس آنها را داخل آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود و سپس آنها را سرخ می‌کنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بادمجان‌ها کمی آب‌پز شده و نرم می‌شوند.

روش سوم سرخ کردن

در این روش برای اینکه بادمجان روغن کم به خود بگیرد :

    بادمجان ها را پوست کنده و برای حداقل نیم ساعت در آب نمک قرار دهید.
    روغن را در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا خوب خوب داغ شود. بادمجان ها در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می شود بادمجان کم تر روغن به خود بگیرد.
    بادمجان های سرخ شده در یک قابلمه که در آن حدود یک الی دو لیوان آب ریختید و آب در حال جوشیدن است، قرار دهید و بعد از یک دقیقه جوشیدن آن ها، آب قابلمه را خالی کنید. وقتی بادمجان در آب می جوشد تمام روغن هایی که به خود گرفته به آب پس می دهد.
    بعد بامجان ها را در خورشت و جایی که می خواهید استفاده کنید.

این روش برای کسانی که دوست ندارند از سفیده تخم مرغ استفاده کنند؛ عالی است. اما مصرف روغن آن مانند قبل است و در واقع ما در این روش روغن های اضافی را دور می‌ریزیم.

همچنین اگر شرایط فراهم نبود و نشد از 3 روش گفته شده در ابتدا، بادمجان ها را سرخ کنی و آن‌ها کلی روغن جذب کردند، این روش یک ترفند عالی برای حذف روغن زیادی در بادمجان سرخ شده است.

روش چهارم

موقع سرخ کردن بادمجون مقدارى آب و مقدار کمى روغن داخل ماهیتابه بریزین، بذارین جوش  بیاد، بادمجونا رو کف ماهیتابه بچینید و حرارت رو متوسط کنید و درش رو ببندید. بعداز مدتى آبش تموم میشه و شروع به سرخ شدن می کند وقتی یه طرفش سرخ شد برگردونین. که طرف دیگه هم سرخ شود برای طرف دیگه دوباره روغن لازم نداره.

منبع:

http://baharoil.com/%D9%81%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%D9%81%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%86/

بگیر بپز


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/1/24 و ساعت 12:51 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 20578
جستجو در صفحه

خبر نامه