سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

دیه

مبلغ دیه کامل انسان

 

در این نوشته به بررسی موضوع مبلغ دیه کامل انسان و نحوه تعیین مبلغ دیه مبلغ دیه کامل انسان و نحوه مطالبه دیه می پردازیم. چنانچه فردی به طور عمد یا غیر عمد جرمی را علیه جان شخصی مرتکب شود مانند اعضای بدن و یا منافع اعضای بدن مرتکب باید دیه پرداخت کند. لذا، اگر جرم پیش آمده عمدی بوده باشد ولی مجازاتش قصاص نباشد باید مبلغی به عنوان دیه پرداخت شود.

 

دیه چیست؟

حسب ماده 445 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 دیه مقدار مال معینی است که در شرع اسلام به سبب جنایت غیر عمدی بر نفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر دلیلی امکان قصاص وجود ندارد مقرر شده است.

مطابق ماده 17 قانون مجازات اسلامی « دیه اعم از مقدر و غیرمقدر مالی است که در شرع مقدس برای ایراد جنایت غیر عمدی به نفس، اعضا و منافع و یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد به موجب قانون مقرر می‌شود».

طبق تعریفی که از قانون مقرر در خصوص دیه داشتیم باید گفت شرایط تعیین دیه دو مورد است که عبارت است از :

مورد اول : در مورد جرایمی که به طور عمد ی صورت گرفته ولی به دلایلی نمی توان قصاص را اجرا کرد. مثال آن در مورد جرم قتل می باشد که خانواده قاتل یا خود مرتکب با ورثه مقتول با یکدیگر توافق کنند که به جای قصاص راضی به دریافت دیه شوند.

 

مورد دوم : در خصوص جرایم عمدی است که آن هم به دلایلی نهایتا منجر به قصاص نمی گردد. (مانند جرم شبه عمد) که در چنین حالتی هم مرتکب با پرداخت دیه مجازات می گردد.

نحوه تعیین مبلغ دیه کامل انسان

محاسبه مبلغ دیه کامل انسان بر اساس مبلغی است که توسط قوه قضائیه هر سال اعلام می گردد و با توجه به نرخ تورمی است که هر ساله توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می گردد. به همین دلیل است که طبق قانون مبلغ دیه کامل انسان هر سال با سال قبل تفاوت دارد.

طبق این دستور تمام اشخاصی که مکلف به پرداخت دیه هستند باید همان مقدار دیه تعیین شده را بپردازند حتی اگر جرمی را که مرتکب شده اند در سال های قبلی رخ داده باشد.

انواع دیه

مطابق مطابق قانون مجازات اسلامی دیه به چند دسته تقسیم می شود :

دیه قتل : دیه قتل دیه معادل نرخ دیه کامل یک انسان می باشد.

دیه اعضای بدن : اگر در بدن انسان یک عضو وجود داشته باشد، از بین بردن آن ، معادل مبلغ دیه کامل انسان است. ولی اگر از یک عضو دو عدد موجود باشد، از بین بردن یکی از آنها نصف دیه کامل و از بین بردن هر دوی آنها دیه کامل دارد مانند چشم.

دیه منافع اعضاء : اگر شخصی مرتکب جنایتی بر دیگری شود که به موجب آن فرد برخی از حواس خود را از دست بدهد، باید دیه منافع آن عضو را بپردازد. مانند از بین رفتن شنوایی بدون اینکه به خود گوش آسیبی برسد.

دیه جراحات : در صورتی که شخصی مرتکب جراحتی در شخصی شود باید دیه جراحات وارده را بپردازد. میزان دیه جراحات وارده با تشخیص پزشکی قانونی امکانپذیر است. مانند خراش، کبودی، تورم.

تشریفات رسیدگی به دعوای مطالبه دیه

 

در صورت شکایت شاکی در دادسرا ، معمولا قاضی دادگاه کیفری حکم به پرداخت دیه را صادر می کند. و نیازی به دادخواست جداگانه برای مطالبه دیه نیست. بنابراین برای مطالبه دیه بدوا باید اقدام به شکایت کیفری کرد و پس از اثبات اصل جرم در دادسرا جهت مطالبه دیه نسبت به طرح دعوای حقوقی مطالبه دیه اقدام کرد.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA-%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/8/17 و ساعت 11:2 صبح | نظرات دیگران()

واخواهی از حکم غیابی چیست؟

مطابق ماده 305 قانون آیین دادرسی مدنی واخواهی حق محکوم علیه غایب است. واخواهی باید به موجب دادخواست باشد و در صلاحیت دادگاه صادر کننده حکم می باشد. رسیدگی به واخواهی از احکام غیابی برابر عمومات و مقررات رسیدگی در مرحله بدوی است.

شرایط حکم غیابی چیست؟

حسب ماده 303 قانون آیین دادرسی مدنی حکم غیابی بدین صورت تعریف می شود:

 

احکام دادگاه ها در اصل حضوری است، مگر آنکه خوانده، وکیل یا نماینده قانونی وی در هیچ کدام از جلسات دادگاه شرکت نکرده باشد و اینکه به طور کتبی هم دفاع نکرده باشد و یا اخطاریه هم به طور واقعی ابلاغ نشده باشد که به ان حکم غیابی گفته می شود.

به همین دلیل است که می گویند قانونا محکوم علیه می تواند از حق واخواهی از حکم غیابی خود استفاده نماید. بنابراین حکم غیابی دارای 3 شرط می باشد :

 

  1. خوانده یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی وی در هیچ یک از جلسات دادگاه حضور نداشته باشد.
  2. از ناحیه خوانده یا وکیل یا نماینده قانونی وی در پاسخ به دعوی دفاع کتبی نشده باشد.
  3. اخطاریه مربوط به خوانده ابلاغ واقعی نشده باشد.

 

  1. مهلت واخواهی از حکم غیابی

    حسب ماده 306 قانون آیین دادرسی مدنی مهلت واخواهی از حکم غیابی که در کشور هستند مدت 20 روز است و برای کسانی که اقامتشان در خارج از کشور است 2 ماه از تاریخ واقعی می باشد. مگر اینکه کسی که معترض است ثابت نماید عدم اقدام به واخواهی مورد نظر در این مدت معین به دلیل عذری بوده که موجه است.

    واخواه باید موجه عذر خود را در ضمن دادخواست واخواهی به دادگاه صادر کننده اعلام نماید تا مورد بررسی از سوی دادگاه قرار گیرد. لذا، اگر دادگاه ادعای مورد نظر را موجه بداند قرار قبول را صادر و اجرای حکم نیز متوقف می شود.

    دلایل زیر از جهات عذر موجه محسوب می شود :

    1. مریضی که موجب شود فرد مانع از حرکت گردد.
    2. فوت یکی از والدین و یا همسر و اولاد شخص.
    3. توقیف یا حبس به طوری که نتوان در مهلت مقرر دادخواست واخواهی را اعلام نمود.
    4. رخ دادن حوادث قهریه، مانند زلزله، سیل و حریق.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D9%88%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%BA%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/8/17 و ساعت 9:19 صبح | نظرات دیگران()

یکی از روش های شکایت از آراء دادگاه ها، اعاده دادرسی می باشد که ویژه و مختص احکام قطعیت یافته است. به بیان دیگر، اعاده دادرسی ، رسیدگی مجدد به دعوا نزد همان مرجع سابق که حکم را صادر کرده است را امکان پذیر می کند.

اعاده دادرسی موجب می شود که حکم قطعی، با درخواست محکوم علیه که در فرآیند و سیر دادرسی حضور داشته است، دوباره در همان مرجع قبلی که رای را صادر کرده است رسیدگی و حکم از جنبه ماهیتی مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

درخواست اعاده دادرسی همانند فرجام خواهی، تجدید نظر خواهی و واخواهی باید توسط محکوم علیه بر علیه محکوم له درخواست گردد.

لزوم استفاده اعاده در حقوق کشور ما این بوده است که تصمیمات قضات عاری از اشتباه و خطا نیست به همین دلیل است که اعاده دادرسی پذیرفته می شود تا از میزان درصد خطاها کاسته شود.

انواع اعاده دادرسی

اعاده دادرسی به دو دسته اصلی و طاری تقسیم می شود که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

 

  1. اعاده دادرسی اصلی : حسب بند الف ماده 432 قانون آیین دادرسی مدنی، هر گاه متقاضی اعاده به صورت مستقل آن را در خواست نماید این درخواست، اعاده دادرسی اصلی محسوب می شود. اعاده دادرسی اصلی به دادگاهی تقدیم می شود که صادر کننده همان حکم  قطعی بوده است. به عبارتی دیگر بدون اینکه دعوایی در جریان رسیدگی باشد، یکی از طرفین پرونده حکمی که قبلا صادر شده است، درخواستی را تحت عنوان اعاده مطرح نماید که به این درخواست، اعاده دادرسی اصلی می گویند.
  2. اعاده دادرسی طاری : اعاده دادرسی طاری در مقابل اعاده دادرسی اصلی قرار می گیرد. که در بند ب ماده432 قانون آیین دادرسی مدنی تعریف شده است. اعاده دادرسی طاری یعنی اینکه در اثنای یک دادرسی حکمی به‌ عنوان دلیل ارائه شود و کسی که حکم یاد شده علیه او ابراز گردیده نسبت به آن ‌درخواست اعاده دادرسی نماید. بنابراین اعاده دادرسی طاری در ضمن دادرسی مطرح می‌‎شود.
  3. جهات درخواست اعاده دادرسی

    به دلیل اینکه اعاده دادرسی موجب لطمه زدن و کاستی در اعتبار احکام می گردد، استفاده از آن بسیار محدود بوده و فقط در مواردی که قانون مقرر کرده است مورد استفاده قرار می گیرد.

     حسب ماده 436 قانون آیین دادرسی مدنی، در اعاده فقط به آنچه که در دادخواست اعاده دادرسی ذکر شده است، مورد دیگری تحت رسیدگی قرار نمی گیرد.

    جهات اعاده دادرسی حقوقی

    1. موضوع حکم، مورد ادعای خواهان نبوده باشد. یعنی طبق خواسته خواهان زسیدگی و درخواست نشود. به طور مثال، خواهان از دادگاه صدور حکم تخلیه در خواست نماید ولی دادگاه علاوه برآن، حکم به پرداخت اجرت المثل هم صادر کند.
    2. حکم بیشتر از میزان خواسته صادر شده باشد. به طور مثال، خواهان در خواست 20 میلیون کرده باشد اما دادگاه حکم به پرداخت 25 میلیون را صادر کرده باشد.
    3. داشتن تضاد در مفاد یک حکم که ناشی از استناد به اصول و یا به مواد متضاد باشد. به طور مثال دادگاه شروط ضمن عقد را نامشروع دانسته ولی با استناد به ماده 237 قانون مدنی، خوانده را به انجام آن شرط ملزم کرده است.
    4. حکم صادر شده با حکم دیگر در خصوص همان دعوا و طرفین آن، که قبلا توسط همان دادگاه صادر گردیده در تضاد باشد. بدون اینکه سبب قانونی باعث این مغایرت باشد.
    5. طرف مقابل در خواست کننده حیله و تقلبی به کار برده باشد که در رای دادگاه تاثیر گذار بوده است. مانند اینکه در معاینه و تحقیق محلی که با کارشناسی توام است، خواهان یا خوانده محل دیگری را به کارشناس معرفی کند.
    6. حکمی که از دادگاه صادر می شود مستند به اسنادی بوده باشد که پس از صدور حکم، جعلی بودن آن محرز و ثابت گردد. اثبات جعلیت باید به موجب حکم قطعی باشد.
    7. بعد از اینکه حکم صادر شد، اسناد و مدارکی به دست بیاید که دلیل و حقانیت درخواست کننده اعاده دادرسی باشد و ثابت گردد که مدارک یاد شده آن زمان در اختیار متقاضی نبوده است و در‌ جریان دادرسی مکتوم بوده است.

جهات ‌اعاده دادرسی در امور کیفری

 

  1. کسی به اتهام قتل شخصی محکوم شود و سپس زنده بودن وی محرز گردد.
  2. چند نفر به اتهام ارتکاب جرمی محکوم شوند و ارتکاب آن جرم به ‌گونه ‏ای باشد که نتوان بیش از یک مرتکب برای آن قائل شد.
  3. شخصی به علت انتساب جرمی محکوم شود و فرد دیگری نیز به موجب حکمی از مرجع قضایی به علت انتساب همان جرم محکوم شده باشد، به طوری که از تعارض و تضاد مفاد دو حکم، بی‌گناهی یکی از آنان احراز گردد.
  4. درباره شخصی به اتهام واحد، احکام متفاوتی صادر شود.
  5. در دادگاه صالح ثابت شود که اسناد جعلی یا شهادت خلاف واقع گواهان، مبنای حکم بوده است.
  6. پس از صدور حکم قطعی، واقعه جدیدی حادث و یا ظاهر یا ادله جدیدی ارائه شود که موجب اثبات بی‌گناهی محکومٌ‌علیه یا عدم تقصیر وی باشد.
  7. عمل ارتکابی جرم نباشد و یا مجازات مورد حکم بیش از مجازات مقرر قانونی باشد.

منبع: https://yaghobilawyer.com/%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 100/8/16 و ساعت 3:37 عصر | نظرات دیگران()

آیا محرومیت از ارث به موجب قانون امکانپذیر است؟

قواعد و قوانین ارث جزء قوانین امری است و سرپیچی از آن جایز نیست. اگر فردی یکی از فرزندان خود را از ارث محروم کند به موجب قانون این وصیت نامه باطل است و می توان ابطال وصیتنامه را خواست.

در بحث محرومیت از ارث مطابق ماده 837 قانون مدنی اگر شخصی بر حسب وصیت خود یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند وصیت وی نافذ نیست و قابل قبول نخواهد بود. لذا محرومیت از ارث طبق ماده فوق تا ثلث اموال وصیت نافذ است و درست به حساب می آید اما محرومیت ارث از کل اموال قابل قبول نبوده و نافذ نیست.

محرومیت های قانونی از ارث

1 – قتل : چنانچه شخصی مورث خود را به قتل برسد از ارث محروم می‌شود. به عنوان مثال اگر پسری پدر خود را به قتل برساند ارث به وی تعلق نمی گیرد.

2 – کفر : مطابق قانون کافر از مسلمان ارث نمی‌برد. ولی اگر کافر بمیرد و یکی از وراث او مسلمان باشد، تمام اموالش به او می رسد.

3 – والد الزنا : فرزندی که حاصل یک رابطه نامشروع باشد و ولد الزنا باشد، از والدین خود ارث نمی‌برد. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص  ارث فرزند نامشروع می توانید بر روی مقاله کیلیک نمائید.

4 – لعان : در صورتی که که میان زن و شوهری لعان صورت بگیرد و یکی از آنها در مدت زمان عده بمیرد؛ در اینصورت هر کدام که زنده بماند از شخص متوفی ارث نمی‌برد.

ارث فرزند نامشروع

ارث به کسی تعلق می گیرد که نوعی رابطه نسبی یا سببی با متوفی داشته باشد باشد. به عبارت دیگر خویشان سببی و نسبی از ارث بهره مند می گردند و ارث به آن ها تعلق خواهد گرفت. حال سوالی که پیش می آید که ارث فرزند نامشروع چگونه است و شرایط ارث بردن فرزند نامشروع چیست؟.

 

دین و مذهب و موازین قانونی ما اجازه رابطه نامشروع بین زن و مرد را نداده است و این رابطه را حرام اعلام نموده است. طوری که این امر را از نظر اخلاقی و بهداشت خانواده و سستی بنیاد خانواده و جامعه به طور کامل نهی شده است. بر این اساس است که ارث فرزند نامشروع از سوی قانون هیچ حمایتی نمی شود و فرزند نامشروع از ارث محروم خواهد بود.

شرایط ارث فرزند نامشروع

در حالت کلی حسب ماده 884 قانون مدنی ولدالزنا از پدر و مادر و خویشان آن ها ارث نمی برد. ولی تحت شرایط خاصی ولد زنا هم می تواند ارث ببرد. مطابق ماده 884 قانون مدنی ” ولدالزنا از پدر و مادر و اقوام آنان ارث نمی برد؛ لکن اگر حرمت رابطه ای که طفل ثمره آن است نسبت به یکی از ابوین ثابت و نسبت به دیگری به واسطه اکراه یا شبهه زنا نباشد، طفل فقط از یک طرف و اقوام او ارث می برد و بالعکس”.

بنابراین، در صورتی که مرتکب فعل زنا هنگام ارتکاب آن در اشتباه باشد و نداند عمل ارتکابی نسبت به او ممنوع است، زنا واقع نمی شود و در این صورت، طفل متولد از این رابطه ، ” ولد به شبهه ” نامیده می شود.

 

در چنین حالتی، فرزند با شخصی که در شبهه یا اشتباه بوده است، نسب قانونی خواهد داشت و از او ارث می برد. اگر هم هر دوی زن و مرد در شبهه باشند، عمل انجام شده نسبت به هیچکدام از آنها زنا نیست و طفل متولد شده، دارای نسب قانونی با هر دوی آنها خواهد بود.

منبع: https://yaghobilawyer.com/everything-about-inheritance/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 100/8/16 و ساعت 1:50 عصر | نظرات دیگران()

با توجه به اینکه در طلاق توافقی، زن و شوهر در امور مالی و غیرمالی مرتبط با ازدواج با هم به توافق رسیده اند و تمایل به جدایی با رضایت و توافق دارند، بدیهی است که دادگاه ها هم از رسیدگی طولانی و با وسواس خودداری می کنند و موضعی سهل گیرانه دارند.

اما در خصوص مدت زمان طلاق توافقی نکته حائز اهمیت این است که رویه یکسانی در شهر های مختلف ایران وجود ندارد و زمان قطعی را نمی تواند پیش بینی کرد. توصیه می شود در شهری که ساکن هستید از وکلای مشغول به کار آن شهر حدود تقریبی مدت زمان تقریبی طلاق توافقی را جویا شوید.

مدت زمان انجام طلاق توافقی:


حال در پاسخ به سوالت مذکور در مورد مدت زمان انجام مراحل طلاق توافقی باید گفت در شرایط عادی که زوجین حضور دارند (وکالت در طلاق اعطا نشده است) و توافق در شرایط طلاق وجود دارد مدت زمان تقریبی انجام طلاق توافقی حدوداً 10 روز کاری است.

اما من باب مثال زمانی که زن وکالت در طلاق (حق طلاق) از همسر خود دارد بدون حق اسقاط تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی، در چنین حالتی می باید از زمان ابلاغ رای طلاق توافقی 44 روز سپری گردد تا دادنامه قطعی گردد و قابلیت اجرا را داشته باشد.

نکات مهم در مدت زمان طلاق توافقی

در ابتدا باید یکی از زوجین و یا هر دوی آن ها در سامانه مداخله در طلاق مرکز بهزیستی ثبت نام نمایند و پس از وارد کردن مشخصات خود و همسرشان برای مشاوره در یکی از مراکز بهزیستی وقت بگیرند.
 
پس از تعیین جلسات مشاوره که این جلسات معمولاً در حدود 45 روز طول خواهد کشید، پس از شرکت در حدود پنج جلسه مشاوره، گزارشی از سوی مراکز مشاوره به دادگاه مبنی بر عدم توافق زوجین ارائه می شود که این گزارش به گواهی عدم انصراف از طلاق معروف اشت.
 
نکته: تعداد جلسات معمولاً 5 جلسه است و تعداد این جلسات و همچنین فاصله مابین این جلسات کاملاً بستگی به شرایط زوجین و تشخیص کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره دارد.
 
لازم به ذکر است حضور زوجین و شرکت در تمامی جلسات مشاوره الزامی است و بدون ارائه حضور در جلسات مشاوره، صدور گواهی عدم انصراف از طلاق و پس از آن ثبت دادخواست طلاق و در نهایت اخذ رای دادگاه امکانپذیر نخواهد بود.
 
نکته مهم: چنانچه تمایل به حضور در جلسات مشاوره اجباری، جلسه دادگاه و حتی دفترخانه طلاق ندارید و تصمیم دارید مدت زمان طلاق توافقی را کوتاه نمایید، با ما تماس بگیرید.

جهت تماس با وکیل طلاق توافقی کلیک کنید

طلاق توافقی با وکیل چقدر طول میکشد؟

چنانچه زوجین جهت طلاق توافقی به وکلای دادگستری وکالت دهند، انجام مراحل طلاق توافقی می تواند بدون نیاز به حضور زوجین و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. و مدت زمان طلاق توافقی با وکیل بین ده تا بیست روز کاری است. برای اطلاع از روند انجام طلاق توافقی فوری توسط وکیل طلاق توافقی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول میکشد ؟

در طلاق توافقی بجز شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق، جلسات دادگاه و مشاوره در دادگاه نیز لازم است که زوجین برای اخذ رای طلاق توافقی باید این مراحل را نیز طی کنند بنابراین در پاسخ به این پرسش رای طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ و مدت زمان رسیدگی به طلاق توافقی در دادگاه چقدر است؟  باید گفت بسته به اینکه طلاق توافقی در تهران یا شهرستان باشد، مدت زمان طلاق توافقی در دادگاه متفاوت است و همینطور مدت زمان طلاق توافقی در تهران نیز بسته به شعبه رسیدگی کننده و میزان مراجعان به شعبه دارد. بنابراین اینکه پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد به عواملی زیادی بستگی دارد که یک وکیل با تجربه در این مورد میتواند مدت زمان طول کشیدن طلاق توافقی را کمتر کرده و در این راه شما را همراهی نماید.

مدت زمان طلاق توافقی در تهران

مدت زمان طلاق توافقی در تهران با شهرستان متفاوت است و مدت زمان آن مطابق تقسیم بندی که در بالا گفته شد می باشد بنابراین مدت زمان طلاق توافقی در شهرستانها را باید در شهر خود پرس و جو کنید و یا چنانچه زوجه در تهران سکونت دارد، برای اقدام به تهران مراجه کنید زیرا همانطور که گفته شد مدت زمان طلاق توافقی در تهران بسیار کوتاه تر از شهرستان می باشد اما مدت زمان طلاق توافقی در تهران نیز بسته به اینکه شما چه زمانی اقدام به انجام مراحل طلاق توافقی نمایید و طلاق شما به کدام شعبه رسیدگی کننده ارجاع شود میتواند متفاوت باشد برای مثال اکثر شعبات در تهران از انجام طلاق توافقی در آخر ماه جهت ارایه آمارشعبه خودداری میکنند. بنابراین جهت اطلاع از مدت زمان لازم برای طلاق توافقی میتوانید با وکلای ما مشورت نمایید تا از تجربه آنها در این زمینه استفاده نمایید

مدت زمان تقریبی طلاق توافقی توسط وکلای متخصص طلاق توافقی دادهومان بین ده تا بیست روز کاری می باشد که جهت اطلاع دقیق ازمدت زمان طلاق توافقی در تهران توسط وکلا ما میتوانید با ما تماس حاصل نمایید

منبع: https://glaszlaw.net/divorce_attorney.html?utm_campaign=Divorce+Law&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=divorce%20lawyer&utm_content=3024071xCjwKCAjw2vOLBhBPEiwAjEeK9i8fEIIpusGVYKLzbOKY5EDFLeMc0HJfousdr1MnCkN_QMRjStoCphoCpm8QAvD_BwE

 

https://www.easyncdivorce.com/?gclid=CjwKCAjw2vOLBhBPEiwAjEeK9rh2qErxc3qJOMx7XCYRpLNucN5J6pXhjpqr5_pR7prdz8_rSLNOQxoCKUQQAvD_BwE

 

https://yaghobilawyer.com/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/8/8 و ساعت 2:45 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 17
مجموع بازدیدها: 20528
جستجو در صفحه

خبر نامه