سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31

با توجه به اینکه در طلاق توافقی، زن و شوهر در امور مالی و غیرمالی مرتبط با ازدواج با هم به توافق رسیده اند و تمایل به جدایی با رضایت و توافق دارند، بدیهی است که دادگاه ها هم از رسیدگی طولانی و با وسواس خودداری می کنند و موضعی سهل گیرانه دارند.

اما در خصوص مدت زمان طلاق توافقی نکته حائز اهمیت این است که رویه یکسانی در شهر های مختلف ایران وجود ندارد و زمان قطعی را نمی تواند پیش بینی کرد. توصیه می شود در شهری که ساکن هستید از وکلای مشغول به کار آن شهر حدود تقریبی مدت زمان تقریبی طلاق توافقی را جویا شوید.

مدت زمان انجام طلاق توافقی:


حال در پاسخ به سوالت مذکور در مورد مدت زمان انجام مراحل طلاق توافقی باید گفت در شرایط عادی که زوجین حضور دارند (وکالت در طلاق اعطا نشده است) و توافق در شرایط طلاق وجود دارد مدت زمان تقریبی انجام طلاق توافقی حدوداً 10 روز کاری است.

اما من باب مثال زمانی که زن وکالت در طلاق (حق طلاق) از همسر خود دارد بدون حق اسقاط تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی، در چنین حالتی می باید از زمان ابلاغ رای طلاق توافقی 44 روز سپری گردد تا دادنامه قطعی گردد و قابلیت اجرا را داشته باشد.

نکات مهم در مدت زمان طلاق توافقی

در ابتدا باید یکی از زوجین و یا هر دوی آن ها در سامانه مداخله در طلاق مرکز بهزیستی ثبت نام نمایند و پس از وارد کردن مشخصات خود و همسرشان برای مشاوره در یکی از مراکز بهزیستی وقت بگیرند.
 
پس از تعیین جلسات مشاوره که این جلسات معمولاً در حدود 45 روز طول خواهد کشید، پس از شرکت در حدود پنج جلسه مشاوره، گزارشی از سوی مراکز مشاوره به دادگاه مبنی بر عدم توافق زوجین ارائه می شود که این گزارش به گواهی عدم انصراف از طلاق معروف اشت.
 
نکته: تعداد جلسات معمولاً 5 جلسه است و تعداد این جلسات و همچنین فاصله مابین این جلسات کاملاً بستگی به شرایط زوجین و تشخیص کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره دارد.
 
لازم به ذکر است حضور زوجین و شرکت در تمامی جلسات مشاوره الزامی است و بدون ارائه حضور در جلسات مشاوره، صدور گواهی عدم انصراف از طلاق و پس از آن ثبت دادخواست طلاق و در نهایت اخذ رای دادگاه امکانپذیر نخواهد بود.
 
نکته مهم: چنانچه تمایل به حضور در جلسات مشاوره اجباری، جلسه دادگاه و حتی دفترخانه طلاق ندارید و تصمیم دارید مدت زمان طلاق توافقی را کوتاه نمایید، با ما تماس بگیرید.

جهت تماس با وکیل طلاق توافقی کلیک کنید

طلاق توافقی با وکیل چقدر طول میکشد؟

چنانچه زوجین جهت طلاق توافقی به وکلای دادگستری وکالت دهند، انجام مراحل طلاق توافقی می تواند بدون نیاز به حضور زوجین و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. و مدت زمان طلاق توافقی با وکیل بین ده تا بیست روز کاری است. برای اطلاع از روند انجام طلاق توافقی فوری توسط وکیل طلاق توافقی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

رای دادگاه برای طلاق توافقی چقدر طول میکشد ؟

در طلاق توافقی بجز شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق، جلسات دادگاه و مشاوره در دادگاه نیز لازم است که زوجین برای اخذ رای طلاق توافقی باید این مراحل را نیز طی کنند بنابراین در پاسخ به این پرسش رای طلاق توافقی چقدر طول میکشد؟ و مدت زمان رسیدگی به طلاق توافقی در دادگاه چقدر است؟  باید گفت بسته به اینکه طلاق توافقی در تهران یا شهرستان باشد، مدت زمان طلاق توافقی در دادگاه متفاوت است و همینطور مدت زمان طلاق توافقی در تهران نیز بسته به شعبه رسیدگی کننده و میزان مراجعان به شعبه دارد. بنابراین اینکه پروسه طلاق توافقی چقدر طول میکشد به عواملی زیادی بستگی دارد که یک وکیل با تجربه در این مورد میتواند مدت زمان طول کشیدن طلاق توافقی را کمتر کرده و در این راه شما را همراهی نماید.

مدت زمان طلاق توافقی در تهران

مدت زمان طلاق توافقی در تهران با شهرستان متفاوت است و مدت زمان آن مطابق تقسیم بندی که در بالا گفته شد می باشد بنابراین مدت زمان طلاق توافقی در شهرستانها را باید در شهر خود پرس و جو کنید و یا چنانچه زوجه در تهران سکونت دارد، برای اقدام به تهران مراجه کنید زیرا همانطور که گفته شد مدت زمان طلاق توافقی در تهران بسیار کوتاه تر از شهرستان می باشد اما مدت زمان طلاق توافقی در تهران نیز بسته به اینکه شما چه زمانی اقدام به انجام مراحل طلاق توافقی نمایید و طلاق شما به کدام شعبه رسیدگی کننده ارجاع شود میتواند متفاوت باشد برای مثال اکثر شعبات در تهران از انجام طلاق توافقی در آخر ماه جهت ارایه آمارشعبه خودداری میکنند. بنابراین جهت اطلاع از مدت زمان لازم برای طلاق توافقی میتوانید با وکلای ما مشورت نمایید تا از تجربه آنها در این زمینه استفاده نمایید

مدت زمان تقریبی طلاق توافقی توسط وکلای متخصص طلاق توافقی دادهومان بین ده تا بیست روز کاری می باشد که جهت اطلاع دقیق ازمدت زمان طلاق توافقی در تهران توسط وکلا ما میتوانید با ما تماس حاصل نمایید

منبع: https://glaszlaw.net/divorce_attorney.html?utm_campaign=Divorce+Law&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_term=divorce%20lawyer&utm_content=3024071xCjwKCAjw2vOLBhBPEiwAjEeK9i8fEIIpusGVYKLzbOKY5EDFLeMc0HJfousdr1MnCkN_QMRjStoCphoCpm8QAvD_BwE

 

https://www.easyncdivorce.com/?gclid=CjwKCAjw2vOLBhBPEiwAjEeK9rh2qErxc3qJOMx7XCYRpLNucN5J6pXhjpqr5_pR7prdz8_rSLNOQxoCKUQQAvD_BwE

 

https://yaghobilawyer.com/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 100/8/8 و ساعت 2:45 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 21
مجموع بازدیدها: 20662
جستجو در صفحه

خبر نامه