سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت ونیر پرسلن  به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.



لمینت دنداننوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت دندان و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

امروز کامپوزیت دندان، فردا لمینت دندان

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

نصب لمینت دندان در سنین پایین باعث می شود که همزمان با رشد دندان ها، روکش از دندان جدا شود و دور شود.  این موضوع می تواند بسیار ناخوشایند باشد و حالت دندان های فرد از حالت طبیعی خارج شود. این مساله می تواند عواقب بدتری نیز به دنبال داشته باشد . از جمله ایجاد شکاف بین روکش و دندان و محلی برای تجمع باکتری ها و احتمال عفونت در زیر روکش دندان های از جمله مخاطرات آن به شمار می رود.  مشکل دیگری که در سنین پایین پیش می آید مربوط به تراشیدن مینای دندان در این روش است. در این صورت فرد تا آخر عمر فقط می تواند روکش دندان های خود را تعویض یا ترمیم نماید و نمی تواند روکش لمینت را برای همیشه از روی دندان بردارد. به همین دلیلقبل از اقدام به لمینت بدانید که این روش به دلیل تراشیدن دندان بازگشت ناپذیر است.

در سنین پایین برای رفع مشکلات دندان کدام روش مناسب است

لمینت دندان برای اصلاح شکل ظاهری دندان ها استفاده می شود. مشکلاتی مانند تغییر رنگ، لب پر شدن دندان ها، نامنظمی دندان ها بصورت محدود و از این قبیل مسایل با لمینت دندان قابل اصلاح می باشند. نکته ای که وجود دارد این است در برخی موارد نیاز است از روش های دیگری مانند ارتودنسی یا ایمپلنت دندان استفاده کرده تا مشکلات حاد تر را برطرف نمایید و سپس از روش لمینت دندان برای ایجاد ظاهری زیباتر بهره بگیرید. در سنین پایین باید این نکته را مدنظر قرار داد که دندان های بمیار همچنان در حال رشد هستند و اینکه کدام روش مناسب تر است می تواند در تخصص دندانپزشک باشد.

بهترین سن برای لمینت دندان چند سالگی است؟

در واقع برای انجام لمینت دندان محدودیت سنی وجود ندارد و بسته به سن افراد، شکل و نوع اعمال دندانپزشکی زیبایی متفاوت خواهد بود. اما معمولاً توصیه نمی‌شود که افراد زیر 18 سال روکش و لمینت دندان داشته باشند. لمینت برای سنین زیر 18 سال تنها در موارد نادر و خاص یا یک مشکل ساختاری جدی انجام می‌شود. ترک‌های دندان، شکستگی دندانی، هم ریختگی دندانی و یا دندان خرگوشی مثال‌هایی از این مشکلات ساختاری جدی هستند.

لمینت متحرک دندان برای چه سنی مناسب است؟

در مورد لمینت دائمی و سن مناسب لمینت دندان صحبت شد، اما حالا می‌خواهیم نوع دیگری از روکش لمینت را معرفی کنیم که دائمی نیست. اگر به دنبال این هستید که نواقص دندان را با روکش به‌طور موقت بپوشانید و سپس بتوانید آنها را جدا کنید، استفاده از لمینت متحرک چاره کار شماست.

روکش‌های موقت از رزین به اشکال و اندازه‌های از پیش تعیین شده ساخته می‌شوند. سپس توسط متخصص دندانپزشک بهترین و مناسب‌ترین آن برای دندان هر فرد انتخاب می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که در بعضی از انواع آن فرایند باندینگ باعث می‌شود که لمینت متحرک بدون کمک دندانپزشک قابل جابه‌جایی نباشد. اما انواعی نیز وجود دارد که می‌توانید به‌سرعت آنها را وصل کرده و سپس جدا کنید.

https://raharadfar.com/laminate/

https://drcalldental.com/blog/what-is-the-difference-between-dental-veneers-and-laminates/

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/10/20 و ساعت 10:30 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 20574
جستجو در صفحه

خبر نامه