سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بارالها ! ترس از کیفر موعود را روزی ما گردان ...و ما را نزد خود، از توبه کارانی قرار ده که محبّتت را بر آنان مقرّر داشتی و بازگشتشان را به فرمانبری ات پذیرفتی، ای عادل ترین عادلان! [امام سجّاد علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

گربه‌ها موجوداتی مغرور و استقلال طلبن و شاید به نظر بیاد که خیلی راحت با آدما دوست نمی‌شن. اما اگه بتونید اعتماد یه گربه رو جلب کنید اون وقت می‌بینید که به زیباترین شیوه با شما ارتباط برقرار می‌کنن و عشق و محبتشون رو به شما نشون می‌دن. در این مقاله قراره در مورد مراحل دوستی با گربه از جلب اعتماد و دوستی تا عاشق کردن گربه صحبت کنیم و شما رو با این موجودات خاص و باهوش بیشتر آشنا کنیم. پس در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

چگونه گربه را عاشق خود کنیم

چگونه گربه خانگی را تربیت کنیم؟


تربیت گربه‌ها به راحتی تربیت سگها نیست، اما با کمی صبر و حوصله می‌تونید کلی ترفند و شیرینکاری به گربه‌ها هم یاد بدید.

هر گربه‌ای شخصیت خاصی داره و تربیت همه گربه‌ها مثل هم نیست. بعضی گربه‌ها لجبازترن و بعضی دیگه خودشون هم مشتاق یادگیری و آموزش هستن.

    اگه گربه‌تون کار اشتباهی انجام داد به هیچ وجه سرش داد نزنید و تنبیهش نکنید؛ چون فایده‌ای نداره و گربه‌ها ارتباطی بین کار اشتباه و تنبیه شدن نمی‌بینن و متوجه دلیل عصبانیت شما نمی‌شن.

اگه گربه‌تون مثلا داره روی مبل اسکرچ می‌کنه یا دست شما رو گاز می‌گیره، به جای اینکه دعواش کنید حواسش رو به چیز دیگه‌ای پرت کنید. مثلا یه عروسک یا اسباب بازی جلوی صورتش بگیرید تا دست شما رو ول کنه و با اسباب بازی مشغول بشه.

همینطور با تایید مثبت و سیستم پاداش و تشویق به گربه‌تون یاد بدید چه کاری باید انجام بده.

در مقاله تربیت گربه خانگی می‌تونید چند شیرین کاری بامزه به گربه یاد بدید (آموزش دست دادن یا های فایو و آموزش نشستن) و جلوی خیلی از کارهای اشتباه گربه‌تون رو بگیرید (مثل گاز گرفتن، دستشویی نکردن تو ظرف خاک)

خجالتی بودن گربه تقصیر شما نیست!

شما گربه با هدف خوشبخت کردن به خانه خودتان آورده اید و 99 درصد واضح است
که شما هیچکاری نکرده اید که گربه شما چنین واکنشی از خود نشان می دهد.
گربه شما ممکن است قبلا در معرض آسیب قرار گرفته باشد
و یا هیچ وقت شرایط اجتماعی شدن برای او فراهم نبوده است.

حداقل تا 8 هفته بچه گربه کنار مادر خود باشد


یکی از دلایلی که باعث می شود بچه گربه ها خجالتی و ترسو باشند این است
که صاحبین گربه زودتر از 40 روز بچه گربه از مادر خود جدا می کنند.
این نکته باید بدانید که بچه گربه حداقل از 40 روز تا دو ماه باید نزد مادر خود باشد
تا اصول تربیتی مثل: نحوه شکار ، نحوه غذا خوردن و استفاده از خاک را به طور کامل تعلیم دهد.
لذا اگر قصد واگذاری گربه خود را دارید سعی کنید تا بعد از 40 روز اینکار را انجام دهید.
بچه گربه های که زودتر از این زمان از شیر گرفته می شوند و واگذار می شوند
نسبت به باقی گربه ها رفتار خشن تری خواهند داشت.

چگونه گربه را نوازش کنیم؟


گربه‌ها عاششق نوازش شدن هستن و رضایتشون رو با صدای خرخر کردن نشون می‌دن.

البته هر گربه‌ای شخصیت خاص خودش رو داره؛ بعضی گربه‌ها نوازش کردن و بغل شدن رو بیشتر دوست دارن و بعضی گربه‌های دیگه فقط بعضی مواقع دوست دارن نوازش بشن، نه همیشه!

همینطور تقریبا تمام گربه‌ها حتی گربه‌های کاملا دستی هم به بعضی قسمتهای بدنشون حساسن و ممکنه اوایل اجازه ندن اون قسمتها رو نوازش کنید.

مثلا همه گربه‌ها از نوازش شدن سر و زیر چانه استقبال می‌کنن و لذت می‌برن. پس اگه تازه یه گربه آوردید با خیال راحت می‌تونید سرش رو نوازش کنید و مطمئن باشید واکنش خوبی نشون می‌ده.

به آرامی با گربه خجالتی خود صحبت کنید


به آرامی با گربه خود صحبت کنید
هرآنچه او می خواهد را انجام دهید و به طور مداوم اسم او را صدا کنید.
تصور کنید با یک کودک دارید صحبت می کنید همانند لالای گفتن برای او لالایی بخوانید.

استفاده از تشویقی ها


استفاده از تشویقی و غذا می تواند بهترین راه دوست شدن و اجتماعی تر شدن حیوان شما شود
تجربه به من نشان داده است که می شود
با غذاهای خوشمزه یک گربه آسیب دیده را تبدیل به یک گربه اجتماعی کرد.

برای خرید تشویقی گربه به لینک زیر مراجعه کنید

https://animalkadeh.com/product-category/cat/food-and-treats-cat/treats-and-snacks-cat/

زبان بدن گربه

چگونه اعتماد گربه‌های خیابانی را جلب کنیم و باهاشون دوست شویم؟


گربه‌های خیابانی به طور غریزی یاد گرفتن که از آدم‌ها دوری ‌کنن. چون همه که مثل شما مهربان و حیوان دوست نیستن و ممکنه بعضی آدم‍ها متاسفانه به این فرشته‌های خیابانی آسیب برسونن.

به همین دلیل اگه تو کوچه یا محله‌تون گربه‌های خیابانی زندگی می‌کنن و می‌خواید باهاشون دوست بشید باید اول اعتمادشون رو جلب کنید و بهشون بفهمونید که خطری براش ندارید.

    هیچ وقت یهو به سمت گربه‌ها نرید و سعی نکنید بغلشون کنید؛ چون باعث ترس و وحشت گربه می‌شه.
    اول باید اعتماد گربه رو جلب کنید و اجازه بدید خودش به شما نزدیک بشه.

گربه خیابانی

    بهترین و کاربردی‌ترین راه برای جلب اعتماد و نشون دادن محبت به گربه‌های خیابانی، غذا دادن بهشونه.

این گربه‌ها معمولا همیشه گرسنه هستن و دنبال غذا می‌گردن و اگه ببین یه آدم مهربون بهشون غذای خوشمزه می‌ده خیلی خوشحال می‌شن.

    غذای خونگی مناسب گربه یا غذای خشک گربه بهترین راه غذارسانی به گربه‌های حمایتی و بی سرپرسته. (در این رابطه بخونید: راهنمای تهیه و خرید غذای ارزان برای گربه ها)
    هرروز سر یه ساعت مشخص بهشون غذا بدید (غذا رو بذارید و کمی دور بشید تا گربه‌ها به غذا نزدیک بشن) .
    بعد از یه مدت می‌بینید که گربه‌ها سر اون ساعت منتظر شما هستن، شما رو می‌شناسن، دارن بهتون اعتماد می‌کنن و با شما دوست شدن!
    از این مرحله به بعد احتمالا خود گربه‌ها خودشون رو به شما می‌مالونن و حتی ممکنه اجازه بدن نوازششون کنید.

اما  اگه قصد نگهداری دائمی اونا رو ندارید و قراره فقط یه مدت بهشون غذا بدید از دستی کردن و بغلی کردن گربه‌های خیابانی خودداری کنید.

بی توجهی کردن به چنگ زدن

اگر کاری گربه شما انجام می دهد که بر اساس سلیقه شما نیست و چانچه باعث آسیب رسیدن به خود نمی شود
او را رها بگذارید و نسبت به کارش بی توجه باشید.
اگر شما نسبت به کار های که او می کند بی توجهه باشید بزودی او این کار ها را ترک می کند.

پرهیز از مجازات گربه

مجازات تنها برای یک مدت کوتاه است و ممکن است باعث لجبازی بیشتر گربه شما شود.
یه عنوان مثال اگر گربه شما در جای مخصوص به خودش دستشویی نکرد
مجازاتی که برای او در نظر می گیرید گربه آن را به رفتار شما نصبت می دهد نه ادار کردنش وسط اتاق،
تنها فقط با صدای بلند به او بگویید نه .
اگر شما آنها را بترسانید و احتمال اینکه گربه شما ترسو شود زیاد است
و ممکن است کار خود را مجددا تکرار کند.

صحبت کردن با گربه

گربه شما کی عاشق شما شده؟

بعضی از گربه‌ها با تقاضای نوازش و تماس فیزیکی با شما، جای هیچ تردیدی درباره‌ی علاقشون به شما باقی نمی‌گذارن.?بعضی هاشون هم احساساتشون رو با ظرافت و دقت زیادی نشون می‌دن که ما آدما، همیشه به خوبی قادر به درک و گرفتن علائم احساسی آنها نیستیم. ?شاید این موضوع، یکی از دلایلی باشه که علاقمندان به سگ‌ها فکر می‌کنن که گربه‌ها محبت سرشون نمی‌شه، و اما این 8 روش دنیای حیوانات عبارتند از:

1. بی شک، وقتی گربه‌تون روی زانوهاتون چمباتمه می‌زنه، می‌تونین کاملاً مطمئن باشین که بهتون علاقه داره…..?حتی اگه بغل شما گرمترین جای موجود باشه…..

2. گربه‌ای که دوستتون داره، ممکنه دمش رو دورتون حلقه کنه و….?سر و بدنش رو…..?یا گوش و صورتش رو به شما بمالونه…..?به این طریق بوشو به شما انتقال می‌ده و شما رو متعلق به خودش می‌دونه…..?اگه وقتی خودشو به شما می‌مالونه بدنش رو هم قوس بده…..?ابزار علاقه اش شدید تره…..

3. با “ورز دادن” و یا فشار ملایم و متوالی پنجه اش به شما، در واقع اون شما رو مادرش فرض می‌کنه…..?این کاریه که گربه ها برای خوردن شیر از مادرشون می‌کنن…..

4. آیا شده که تو راه پله خونه، پرنده و یا موش مرده پیدا کنین، یا بد تر از اون، توی خود خونه؟ ?گربه ها اغلب برای کسانی که دوستشون دارن هدیه می‌یارن…..?اگه داخل خونه زندگی می‌کنن ممکنه بازیچه و یا آشغالی رو جلوتون بذارن…..?یا اگه گربه ی حیاط هستند ممکنه شکار شونو پیشتون بیارن…..?و یا یک تکه استخوان پوسیده از سطل‌های خیابون، سوغات بیارن…..?گرچه اینجور چیزا برای شما ناخوشاینده ولی از نظر اونا، گنجینه هایی محسوب می‌شه که به اونائی که دوستشون دارن هدیه میدن…..

5. خرخر و لرزوندن صدا: ?گربه ها وقتی خوشحالن از اینجور صداها در میارن. اگه وقتی خودشون رو به شما می‌مالونن، خرخر کنن، اینو می‌تونین به عنوان تأیید دوست داشتنشون به حساب بیارین…..

6. گربه تون لیستون می‌زنه؟? در واقع داره تر تمیزتون می‌کنه کاری که اونا با زبون گربه ای و با آدمایی که دوستشون دارن می‌کنن.

7. آیا گربه تون وقتی با شماست دمش رو بالا می‌گیره؟?گربه ها وقتی با گربه و یا آدم غریبه مواجه می‌شن، دمشون رو پایین می‌گیرن، در هرحال دم عمودی نشانه ی آشنایی و اعتماده…..

8. اگر گربه تون در حالیکه چشم ازتون بر نمی‌داره، پلک می‌زنه، خصوصاً از اون پلک زدن‌های نرم و آهسته، داره بهتون میگه که “دوستتون داره”…..

حالا اگر گربتون ابراز علاقه نکرد، چی؟ ?طبعاً بعضی گربه ها سردتر از بقیه هستن، ولی می‌شه کمی تلاش کرد تا گرمتر بشن…..?فقط و فقط وقتی نوازششون کنین که خودشون مایلن و اجازه می‌دن…..?با اینکار توجه بیشتری رو به خودتون جلب می‌کنین…..?از حرکات کند و صداهای بلند پرهیز کنین…..?اگر دوست دارین گربه تون تو بغلتون احساس راحتی بیشتری کنه. امیداوارم بتونین بعد از چند لحظه که در بغل شما دوام آورد با پیش کش کردن یک تکه کوچک غذا تشویقش کنین…..?هربار که بر روی زانوهاتون می‌شینه، زمان را برای چند ثانیه بیشتر نگه دارین و تکه ای خوراکی بهش هدیه بدین…..?باهاش به نرمی حرف بزنین و با لطافت نوازشش کنین…..?اگه ممکنه بدون کمی وقت، اجازه بدین تو بغلتون بشینه،?اگه نشه، شاید بهتر باشه که قبول کنین که…..?گربه ی شما از اون گربه هائیه که دوست داره در بغل آدم‌ها بشینه نیست.!!

منبع:

https://animalkadeh.com/articles/cats/cats-body-language/

https://b2n.ir/500893


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 99/10/21 و ساعت 3:53 عصر | نظرات دیگران()

رسوب گیری رادیاتور ماشین

از آن جایی که رادیاتور ماشین پس از مدتی دچار رسوبات شده و با گذشت زمان قطر این رسوبات افزایش پیدا می‌کنند، لازم است که به صورت دوره‌ای نسبت به رسوب زدایی رادیاتور ماشین اقدام کنیم. برای رسوب زدایی و تمیز کردن رادیاتور ماشین، استفاده از جرم گیر رادیاتور خودرو رواج دارد. انواع روش‌ها از جمله شستشوی رادیاتور ماشین با نوشابه، شستشوی رادیاتور ماشین با جوش شیرین و … را می‌توان کارآمد دانست.

شستشوی رادیاتور ماشین با نوشابه

  برای انجام این روش مقداری نوشابه را داخل آب سیستم خنک کننده ریخته و سپس موتور خودرو را روشن کنید. اجازه دهید که خودرو به صورت درجا کار کرده و موتور آن روشن باشد. به این شکل نوشابه اضافه شده، داخل رادیاتور ماشین رفته و عملیات رسوب زدایی انجام می‌پذیرد.
    در نهایت پس از گذشت چیزی بین 15 تا 20 دقیقه، ظرفی زیر رادیاتور قرار داده و پیچ زیرین آن را باز کنید. اجازه دهید که آب رادیاتور به طور کامل خارج شود. در همین حین، مقداری آب تمیز وارد کنید تا در این چرخه قرار گرفته و رادیاتور از نوشابه، تمیز و عاری شود. سپس خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید تا آب داخل رادیاتور به طور کلی خارج شود.
    پس از آن پیچ رادیاتور را بسته و دوباره آب تمیز داخل سیستم خنک کننده بریزید و بگذارید موتور مانند مرتبه قبلی باز درجا کار کند. سپس دوباره پیچ رادیاتور را باز کرده و بگذارید آب داخل آن خارج شود.
    به این شکل رسوبات کنده شده و از بدنه داخلی رادیاتور به همراه نوشابه بیرون می‌ریزند. همین طور دورهای چرخش بعدی آب داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده، این مجرای خنک کننده را از نوشابه نیز پاک خواهد کرد.
    شستشوی رادیاتور ماشین با جوش شیرین
    شما می‌توانید به جای استفاده از نوشابه به عنوان رسوب زدای رادیاتور ماشین، از محلول آب و جوش شیرین نیز استفاده کنید. با حل کردن جوش شیرین در آب و روانه کردن آن به داخل سیستم خنک کننده خودرو، رسوبات به شکلی عالی کنده شده و از بدنه رادیاتور جدا می‌شوند. فرآیند تمیزکاری مانند روش قبلی خواهد بود.
    برو به بالاشستشوی رادیاتور ماشین با سرکه
    در صورتی که به تازگی رسوب زدایی رادیاتور خودرو را انجام داده و حدس می‌زنید که میزان رسوبات موجود در آن، آن قدرها نیز قطور نباشد، استفاده از سرکه موثر خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که سرکه نمی‌تواند رسوبات قطور و قدیمی را به خوبی کنده و در خود حل کند. به واقع سرکه برای یک شستشوی سطحی‌تر و از بین بردن رسوبات تازه و نازک، کارآمد خواهد بود.


    شستشوی رادیاتور ماشین با جوهرنمک


جوهر نمک نیز دیگر محلول شستشوی رادیاتور ماشین است که می توانید به کمک آن و استفاده از همان دستورالعملی که همراه با نوشابه ذکر کردیم، رسوبات را از رادیاتور ماشین جدا سازید. برای استفاده از جوهر نمک، خوب است که آن را با نسبت 1 به 3 با آب مخلوط کنید. یعنی به ازای هر پیمانه جوهر نمک، از 3 پیمانه آب استفاده نمایید.

این محلول نیز جرم گیری رادیاتور ماشین را به خوبی انجام می دهد. (البته برای تمیز کردن سیستم خنک کننده از بقایای جوهر لیمو، احتمالا به دفعات بیشتری از شستشو و جریان آب خالی احتیاج خواهید داشت.)

رسوب زدایی رادیاتور با محلول شستشوی رادیاتور ماشین

برای تمیز کردن رادیاتور می توانید از محلول شستشوی مخصوص این کار استفاده کنید. این محلول های کارخانه ای عملکرد خوبی دارند و در صورتی که مایل به استفاده از محلول های خانگی نیستید، می توانید از این محلول های شستشو برای رسوب گیری رادیاتور خودروی خود، بهره مند شوید.

نکته: توجه داشته باشید که ماندن مواد رسوب زدا داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده ماشین، می تواند به مرور زمان موجب خوردگی هایی در بدنه رادیاتور شده و به سوراخ شدن (هر چند ریز) رادیاتور منجر شود. به این صورت باید انتظار نشتی از رادیاتور را داشته باشیم. به همین دلیل است که توصیه می شود پس از استفاده از مواد شستشوی رادیاتور، چندین مرتبه چرخش آب را مد نظر داشته باشید.

کلام آخر


بهترین روش برای انجام رسوب زدایی رادیاتور ماشین را باید سپردن آن به دست کارشناس آن بدانیم. به این صورت علاوه بر این که تمامی رسوبات از بین رفته و از رادیاتور خارج می‌شوند، از باقی نماندن ذره‌ای از مواد شستشو داخل این سیستم نیز مطمئن خواهید بود. شما از چه روش‌ها و موادی برای شستشو و جرم‌گیری رادیاتور خودرو خود استفاده می‌کنید؟

منبع:

رویتا خودرو

رالی اسور


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 99/10/21 و ساعت 12:30 عصر | نظرات دیگران()

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت یا کاشت دندان، یک متد درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولا از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک ها قرار میگیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا میکند.

ایمپلنت کاشته شده در استخوان معمولا با سلول های استخوانی و دهانی سازگار است. و در کار آن ها اختلال ایجاد نمی کند. روی این قطعه کاشتنی را با تاج و روکش دندان پر میکنند تا شکلی دقیقا شبیه به دندان ایجاد شود.
چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟

به صورت خلاصه باید گفت که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند.

برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند. زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.
انتخاب نوع ایمپلنت دندان

شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) دندانپزشک با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.
چرا باید از کاشت دندان استفاده کرد؟

به نظر میرسد به خاطر دلایل  موارد زیر، رو آوردن به کاشت دندان در میان افراد مختلف رو به افزایش است:

    زیرا این روش، جدیدترین راه حل برای جایگزین کردن دندان طبیعی از دست رفته است.
    به صورت دائمی در فک شما قرار داده می‌شود و تا آخر عمر کارایی خود را حفظ می‌کند.
    اعتماد به نفس افراد میانسال و مسن را افزایش میدهد
    به تکلم و گفتار کمک میکند
    کاشت دندان به نوعی برای دندان های مجاور یک مزیت و تکیه گاه مناسبی تلقی میشود.
    افزایش توان جویدن
    زیباتر شدن دندان ها و طرح لبخند
    بالا بودن میزان موفقیت عمل کاشت ددان (تقریبا 97 درصد)

کدام دندان ها می توانند ایمپلنت شوند؟


برای کاشت دندان محدودیت عددی وجود ندارد. از یک دندان تا یک مجموعه کامل از دندان ها را می توانید ایمپلنت کنید. البته این موضوع کاملا به شرایط شما بستگی دارد.

دندانپزشک در ابتدا وضعیت استخوان های فکی شما را در نظر می گیرد. با انجام چند آزمایش، استحکام استخوان ها را بررسی می کند. در صورتی که واجد شرایط کاشت دندان باشید، می توانید دندان هایتان را ایمپلنت کنید.

مزیت ایمپلنت دندان بر دندان مصنوعی چیست؟

در واقع می‌توان گفت ایمپلنت هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی بسیار بهتر از دندان مصنوعی است. ایمپلنت دندان کاملاً شبیه دندان طبیعی است و کسی متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی خودتان نمی‌شود. با ایمپلنت دندان می‌توانید همه غذاهایی را که قبلاً با دندان‌های خود می‌خوردید، بخورید و هیچ‌ گونه محدودیت غذایی خاصی برای آن وجود ندارد در حالی ‌که با دندان مصنوعی بسیاری از غذاها را نمی‌توان جوید.

ایمپلنت فوری چیست؟


در بعضی موارد خاص اگر شرایط استخوانی خیلی مساعد باشد میتوان بلافاصله تاج را به ریشه کاشته شده متصل کرد ولی احتمال شکست درمان تا 20% افزایش می یابد.

برای انجام این کار باید عرض و طول استخوان ایده آل باشد و تراکم استخوان هم به حدی باشد که بتوان ایمپلنت را با نیروی 60 نیوتن بست. پروتز این ایمپلنت باید کوتاه باشد که در هنگام جویدن به فیکسچر فشار وارد نشود و نیز باید از جنس کامپوزیت یا آکریل باشد.

بهتر است ایمپلنت فوری فقط برای 6 دندان قدامی انجام میشود که جنبه زیبایی دارند  و در نواحی خلفی به خاطر افزایش فشار بهتر است که اینکار انجام نشود.

بعد از مدت پنج ماه روکش موقت با روکش اصلی تعویض میشود.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان :


جلسات ملاقات با بیمار از ابتدا باید تشریح شود برای مثال کاشت یک واحد دندان در فک بالا  به ترتیب زیر است.

جلسه اول          کاشت فیکسچر                                روز        1

جلسه دوم          بازکردن بخیه بعد از دو هفته                 روز       15

جلسه سوم         چکاپ  دو ماه بعد                            روز       75

جلسه چهارم       بستن هیلینگ یک ماه بعد                  روز       105

جلسه پنجم         قالبگیری بعد از پانزده روز                   روز      120

جلسه ششم      امتحان فریم  پنج روز بعد                    روز      125

جلسه هفتم        تحویل پروتز پنج روز بعد                     روز      135

این حداقل زمان لازم است اگر چینی قبل از گلیز امتحان شود و اگر چسب موقت زده شود دو جلسه اضافه می شود برای فک پایین این زمان دو ماه کوتاه تر است به همین خاطر سعی میکنیم که تا حد امکان درمانهای ایمپلنت دو فک را را با هم شروع کنیم  و یا فک بالا را زود تر از فک پایین شروع کنیم .



مراحل ایمپلنت دنداندر صورتی که دو فک با هم احتیاج به ایمپلنت داشته باشد حتما با فک بالا شروع میکنیم  میتوانیم یک ماه صبر کنیم وبعد کار فک پایین را شروع میکنیم  و نهایتا سه ماه بعد از جراحی اول اقدام به بستن هیلینگ میکنیم.

بسیاری از بیماران میگویند که ترجیح میدهیم کاشت دندان را از یک فک شروع کنیم و اگر رضایت بخش و راحت بود در ناحیه دیگر شروع خواهیم کرد ولی تجربه نشان داده که همه این افراد موقع تحویل کارشان می گویند ای کاش تمام نواحی را با هم شروع کرده بودیم چون همیشه نتیجه کار رضایت بخش است این وظیفه دندانپزشک است که اعتماد بیمار را جلب کند که نهایتا در پنج ماه کلیه کارهای ایمپلنتی تمام شود و تعداد ویزیت های بیمار به حداقل برسد.

انجام اینکار موجب ایجاد پلان اکلوزالی بهتر، تقسیم فضای ایده آل تر و یکنواختی رنگ واندازه و قرینه سازی مناسب تر می شود.

دلایل عدم موفقیت ایمپلنت چیست؟

در بیشتر موارد عوامل عدم موفقیت ایمپلنت تحت کنترل بوده و به راحتی قابل درمان است. شایعترین دلایل شکست درمان ایمپلنت و البته قابل پیشگیری ترین آنها، عفونت و تحلیل رفتن استخوان است. پری ایمپلنتیت نوعی عفونت است که در بافتهای احاطه کننده ایمپلنت و داخل لثه ایجاد میشود و معمولا حاصل ضعف بهداشت دهان است. این وضعیت در صورت عدم درمان به موقع منجر به تخریب استخوان و لق شدن و در نهایت از دست دادن دندان ایمپلنتی می شود.
 
ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود 
در صورتی که سابقه شیمی درمانی یا رادیوتراپی دارید ، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان کمتری خواهید داشت.
مواردی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهایی مانند آن ، هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد  و ماندگاری آن مشخص نیست.
برای انجام ایمپلنت ، سلامت لثه بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن وجود داشته باشد
در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیات استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری خواهد کرد، زیرا استفاده از این مواد، باعث کاهش امکان موفقیت در درمان خواهدشد.
در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت ایمپلنت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.
رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت بسیار مهم است.
ایمپلنتها، طرح لبخند را بهبود می بخشند.
در صورت استفاده از داروهایی که از مشتقات بیس فسفونات هستند، ، توصیه می شود که از این درمان (ایمپلنت) استفاده نکنند.

هزینه ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد اایمپلنت دندانز جراحی ایمپلنت دندان

بعد از انجام ایمپلنت ، ممکن است به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیحسی کاملا رفع شود، یک بیحسی موضعی چند ساعت طول میکشد تا دهان و دندان شما به حالت اول بازگردد.
شما ممکن است به مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را ، برطرف کند.
معمولا بعد از عمل میتوانید به خانه برگردید ، اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شمارا برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا 24 ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد.
در چند روز بعد از ایمپلنت ، بهتر است از غذاهای نرم استفاده کنید.
مراقب باشید تا زمانی که بیحسی کاملا از ناحیه دهانتان برطرف نشده، از غذاها و نوشیدنی های داغ استفاده نکنید.
دهان خود را مثل همیشه با مسواک و نخ دندان تمیز نگه دارید.
ممکن است برای تمیز کردن دندانها به مسواک ویژه ، نیاز داشته باشید.

هزینه ایمپلنت دندان


این که هزینه کاشت دندان چقدر است، سوالی است که تنها با ویزیت پزشک پاسخ داده می شود. در نتیجه در ابتدای کار پاسخ به این سوال بسیار پیچیده خواهد بود. دندانپزشک برای پاسخ به این سوال باید نیاز واقعی بیمار را ارزیابی کند و تنها در این صورت قادر به براورد هزینه حقیقی خواهد بود. اما بطور کلی بسته به نوع ایمپلنت و کمپانی سازنده از 3.5 میلیون تا 7 میلیون هزینه متغیر هست.

اما قیمت بستگی به عوامل بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض و ارتفاع استخوان در محلی که قرار می گیرد کافی باشد، نیازی به هزینه اضافی نیست اما در صورتی که استخوان دچار تحلیل شده باشد و یا شکل و اندازه آن کافی نباشد نیاز به پیوند استخوان خواهد بود. این مسئله میتواند هزینه درمان را افزایش دهد.

منابع:

https://drshahram.com/dental-implants/

https://www.dentistw2.co.uk/tips-tricks-proper-dental-implant-care

 

 


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در یکشنبه 99/10/21 و ساعت 10:22 صبح | نظرات دیگران()

بهترین شیرآلات ایرانی

اگر قصد خرید شیرآلات بهداشتی را دارید خواندن این مقاله شما را در انتخاب و خرید بسیار راهنمایی میکند، امروزه با توجه به پیشرفت گسترده ای که صنعت شیرآلات در کشورمان داشته و همچنین اختلاف قیمت برند های ایرانی و خارجی شیرآلات ایرانی جزئی از واردی است که در انتخاب شیرآلات به آنها توجه بسیاری میشود در ادامه میخواهیم به بررسی و معرفی 5 تولید کننده بزرگ و با کیفیت شیرآلات ایرانی بپردازیم. قابل توجه است که برندهای معرفی شده برای شما تضمین می کنند که قطعات بادوام تولید کرده اند که عمر مفید بالایی دارند؛ در کنار آن از آبکاری و رنگ مقاومی برخوردارند، کالاهای خود را گارانتی کرده و همچنین در طراحی نیاز های شما را در نظر گرفته اند.  

فروشگاه شیرآلات ماوی هام

همه چیز درمورد شیرآلات ایرانی:

تولید کنندگان شیرآلات ایرانی در زمینه تولید شیرآلات در  سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در طراحی و کیفیت و دوام محصولات داشته اند و این امر خریداران را ترغیب کرده که از تولیدات داخل بهره ببرند. ناگفته نماند که بسیاری از تولید کنندگان شیرآلات ایرانی از قطعات خارجی نیز در روند تولید استفاده می کنند؛ البته که همین امر سبب شده که خریدار ایرانی بتواند محصولات با کیفیت را با قیمتی مناسب تر دریافت کند و از خرید خود راضی باشد. خریداران انتظاری که از شیرآلات ایرانی دارند ایت است که پس از خرید حداقل عمر مفید شیرآلات 10تا15 سال باشد و نه تنها عملکرد آن ضعیف نشود بلکه زیبایی خود را نیز از دست ندهد؛ با توجه به این موضوع باید به خریداران بگوییم که شیرآلات شیرآلات ایرانی تا حد قابل توجهی میتوانند پاسخ دهنده نیاز ها و انتظارات شما باشند، تقریبا تمام محصولات معبتر در بازار دارای ضمانت نامه کارکرد فنی، رنگ و لعاب هستند که اطمینان را نسبت به محصول افزایش داده و انتخاب را بسیار راحت تر میکنند البته این مسئله قابل توجه است که شیرآلات بهداشتی هم مانند بقیه وسایل منازل نیاز به رسیدگی هایی از جمله تمیز نگه داشتن دارند. پس اگر قصد خرید شیرآلات خانگی را دارید لطفا توجه کنید که شیرآلات ایرانی تضمین می کنند که قطعات بادوام تولید کرده اند که عمر مفید بالایی دارند و در کنار آن از آبکاری و رنگ مقاومی برخوردارند که نیاز های شما را در نظر گرفته اند.


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در شنبه 99/10/20 و ساعت 6:17 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 17
مجموع بازدیدها: 20512
جستجو در صفحه

خبر نامه