سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

تشویقی سگ

تشویقی سگ چیست؟

تهیه ی تشویقی برای سگ ها یکی از مهم ترین کار هایی است که صاحبان سگ های خانگی بای انجام دهند.

در توضیح این که تشویقی سگ چیست باید بگویم که تشویقی، نوعی غذاست که در راه تربیت حیوانات خانگی به صاحبان آن ها کمک می کند. به این وعده ی غذای مختصر اما مفید، treat نیز می گویند. پس شما باید برای این که سگ خود را خوشحال کنید و یا در تربیت آن بهتر عمل کنید از غذای تشویقی استفاده کنید.

راهنمای خرید تشویقی و اسنگ سگ:

استفاده از تشویقی باید هدفمند باشد. باید نیاز ها و ضعف های غذایی سگمان را خوب بشناسیم تا با انتخاب اسنک مناسب، علاوه بر اموزش، یک مکمل غذایی مناسب برای او انتخاب کنیم.

بهترین سایت فارسی زبان خرید تویقی سگ سایت انیمالکده میباشد که لینک ان در پاییت قرار داده شده است:

https://animalkadeh.com/product-category/dog/food-and-treats-dog/treats-and-snacks-dog/

و سایت انگلیسی زبان برای خرید تشویقی سگ :

https://www.purina.ca/dogs/dog-treats?gclid=EAIaIQobChMIqoiSi_Sl7gIVkPDACh1BMwfBEAAYAiAAEgKsg_D_BwE

https://bluebuffalo.com/en-ca/natural-treats/dog-treats/?gclid=EAIaIQobChMIqoiSi_Sl7gIVkPDACh1BMwfBEAAYASAAEgJDjfD_BwE&gclsrc=aw.ds

کاربرد انواع تشویقی سگ


صاحبان سگ از انواع مشوق ها برای تربیت و آموزش استفاده می کنند. اینکه توله سگ یاد بگیرد که اجسام پرتاب شده را گرفته و بیاورد، آموزش نشستن، بلند شدن، دویدن، خوابیدن، نحوه غذا خوردن، چگونگی دفع ادرار و مدفوع، محل خوابیدن و بسیاری از کارهای دیگری که باید به سگ آموزش داده شود با دادن انواع تشویقی ها تسریع می شود. همانطور که دادن تشویقی برای تربیت و آموزش سگ سودمند است لیکن زمان و نحوه دادن تشویقی بسیار مهم است. اینکه پس از هر بار کار خوبی که سگ انجام داد به وی تشویقی داده شود، سگ به این کار عادت می کند و بدون تشویقی کاری انجام نمی دهد. از طرفی دادن تشویقی زیاد منجر به اضافه وزن و چاقی سگ شده و ضرر دارد.

اهداف تشویقی سگ


    خوشحال کردن سگ
    تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
    تربیت و آموزش دادن به سگ
    تامین ویتامین‌های مورد نیاز
    کمک به سلامت دندان‌ها
    کمک به حفظ سلامت پوست و مو

به طور کلی تشویقی سن و سال خاصی نداره؛ البته تشویقی‌های جویدنی بیشتر به عنوان تشویقی مخصوص توله سگ در سنین دندان درآوردن استفاده میشه و تشویقی‌هایی که حاوی ویتامین‌های خاصی هستن برای بعضی سگ ها کاربرد بیشتری داره.

بهترین انواع تشویقی برای سگ


تنوع زیادی از تشویقی در بازار وجود داره که شاید انتخاب رو برای ما سخت کنه. به طور کلی تشویقی‌های موجود در بازار به دسته‌های زیر تقسیم می‌شن:

    بیسکوییت‌های تشویقی
    تشویقی‌های نرم
    تشویقی‌های شبیه به استخوان برای سلامت دندان‌ها
    تشویقی‌های جویدنی (گوشت، استخوان و غضروف حیوانی)
    تشویقی‌های رژیمی
    تشویقی‌های گیاهی
انواع تشویقی سگ

 آموزش با تشویقی


هنگام آموزش سگ با خوراکی های تشویقی از روش تشویق لفظی نیز استفاده کنید . دادن تشویقی پس از انجام هر عمل صحیح توسط سگ غلط است زیرا با استفاده از این روش توله را عادت میدهید که فقط برای خوردن خوراکی ها کار های خوب انجام دهد .
دامپزشک شما میتواند شما را برای یافتن خوراکی های مناسب راهنمایی کند و در صورتی که نمیتوانید توله خود را آموزش دهید میتوانید او را به کلاس های تربیت سگ بفرستید و یا یک مربی استخدام کنید .

مقدار تشویقی سگ در تربیت کردن آن چقدر باشد؟


مقدار تشویقی سگ ، از نکات ضروری است که در هنگام تربیت سگ باید به آن توجه کنید.
گرفتن یک توله سگ جدید این قدرت را به شما می­دهد که او را به سگی خوش رفتار تبدیل کنید.
دامپزشک و نویسنده معروف ، سون­تاگ ، پیشنهاد می­کند
که به طور ایده ­آل سگ خود را بین 2 تا 4 ماهگی آموزش دهید،
زیرا در این سن او مشتاق یادگیری است و به خوبی به تحریک محیط اطراف خود پاسخ خواهد داد.
اگرچه مقدار تشویقی سگ برای هر سگ متفاوت است ،
و آنچه برای یک سگ کار می­کند، ممکن است برای سگ دیگری کار نکند.
بررسی کنید که دوست و همدم شما سگ تان کدام روش تشویقی را ترجیح می­دهد،
سپس از آن برای تقویت رفتار خوب او استفاده کنید.

تشویقی های خانگی

تشویقی هایی که در حال حاضر یاد می گیرید نباید شما را از خرید اینترنتی تشویقی سگ غافل کند. چرا که این روش یکی از بهترین روش هایی است که درگیری شما را کم می کند و باعث می شود تشویقی با کیفیت و مناسب به سگ خود بدهید. پس شما نباید دغدغه ی تهیه ی غذا و تشویقی داشته باشید. چون حتما با این روش نمی توانید از سگ و یا توله سگ خودتان درست مراقبت کنید و به او آسیب می زنید.
تشویقی باعصاره ی گوشت

مقداری آب مرغ و یا گوشت را در فریزر بگذارید تا یخ بزند. بله! تشویقی سگ شما با بالاترین کیفیت و وتامین آماده اس. این تشویقی، موجبات شادی سگ شما را نیز فراهم می کند.
تشویقی سورپرایزی

در این نوع تشویقی می توانید از عصاره ی مرغ و گوشت و یا حتی آبمیوه های طبیعی که در فریزر از قبل یخ زده اند استفاده کنید. در تشویقی سورپرایزی می توانید از اسباب بازی های پلاستیکی مورد علاقه ی سگتان نیز استفاده کنید.
بستنی تشویقی

همان طور که می دانید بستنی های عادی ای که ما از آن ها استفاده می کنیم برای سگ ها ضرر دارند. به جای آن ها می توانید از میوه های یخ زده ای که برای سگ شما مضر نیست استفاده کنید و مقداری ماست پروبیوتیک به آن اضافه کنید.
تشویقی با ماست

 

تشویقی خانگی سگ
مقداری ماست پروبیوتیک را در فریزر بگذارید و آن را زمانی که به طور کامل یخ زد به سگ خود بدهید. دقت کنید که از ماست بدون لاکتوز باید استفاده کنید.
تشویقی کره ی بادام زمینی

کره ی بادام زمینی یکی از خوراکی های مورد علاقه ی سگ است. شما می توانید آن را با یک میوه ی دلخواه سگتان مخلوط کنید و آن را در فریزر قرار داده و به سگ خود بدهید.

مراقب سگ زیبای خود باشید!

منبع: انیمالکده

https://www.thefarmersdog.com/digest/top-14-dog-friendly-snacks/

https://pets.webmd.com/dogs/guide/healthy-dog-treats#1


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 99/10/29 و ساعت 8:7 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 20351
جستجو در صفحه

خبر نامه