سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

 

تعویض فیلتر هوا پراید

نحوه تعویض فیلتر هوا پراید انژکتور : تعویض به موقع فیلتر هوا باعث راندمان بالاتر و کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر موتور در خودرو می‌شود. فیلتر هوا در خودرو پراید انژکتور با توجه به شرایط استفاده و آب‌وهوا بین هر 3000 تا 6000 کیلومتر تعویض می شود، لازم به ذکر است که خودروی پراید فاقد فیلترهوای کابین است. فیلتر هوا آلودگی و ذرات معلق در هوا را جذب خود می کند ولی نباید مانع ورود مقدار مناسب هوا به موتور شود چون برای عمل احتراق در موتور تقریبا برای احتراق 1 گالن سوخت در درون موتور به 10,000 الی 12,000 گالن هوا مکش هوا احتیاج دارد و در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر هوا ذرات فیلتر را مسدود کرده و باعث عدم مکش مناسب هوا به داخل موتور و بروز مشکل در احتراق موتور و پایین آمدن راندمان موتور خودرو می شود و این مسئله بر دریچه گاز و عملکرد موثر تاثیر مستقیم دارد و مصرف سوخت را به شدت بالا می برد. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه تعویض فیلتر هوا پراید آشنا کنیم با ما همراه باشید

مراحل تعویض فیلتر هوا پراید

برای شروع کار (پراید انژکتوری) چهار عدد پیچ دربِ محفظه‌ی فیلترهوا را باز کنید. ساده‌ترین راه، استفاده از آچاربکس سایز 10 به همراه میل رابط است. در غیر این صورت با پیچ‌گوشتی چهار‌سو پیچ‌ها را باز کنید، در صورتی که از روش دوم استفاده می‌کنید و پیچ‌ها در جای خود حرکت نمی‌کنند، ابتدا یک آچار تخت شماره 10 را به صورت عمودی بر روی پیچ‌ها قرار دهید و با اهرم کردنِ میله‌ی چهارسو در بالای آچار به باز کردن گیر اولیه‌یِ پیچ‌ها مبادرت ورزید.



برای تعویض فیلتر هوا، نیازی به خارج کردن کامل درب محفظه‌یِ فیلترهوا نمی‌باشد، پس نیازی به باز کردنِ بست و لوله‌ی اینتیک نیست. درب را بعد از باز کردن کاملِ چهار پیچ آن، از سمت لبه آن طبق تصویر به طرف بالا بکشید، در پرایدهای مجهز به فرمانِ هیدرولیک برای بلند کردن درب محفظه، نیاز به فشار و جابجایی بسیار مختصر لوله‌های هیدرولیک خواهید داشت.



حالا فیلتر کارکرده را از لبه آن به سمت بالا خارج کنید و فیلتر نو را جا بزنید و برای بستن مجموعه به روش عکس مراحل بالا عمل کنید.

خرید فیلتر هوا با بازدهی بالا


 فیلترهای با بازدهی بالا توانایی جذب ذرات تا 0/3 میکرون را دارند و بازده آن‌ها بین 30 تا 98 درصد بر مبنای معیار سنجش نقطه‌ای گرد وغبار است. فیلتر کیسه‌ای، فیلترهای با بسترصلب و فیلترهای با صفحات حلقوی داخلی در این دسته از فیلترهای هوا قرار می‌گیرند.

برای خرید فیلتر هوا: https://revitakhodro.com/product-category/air-filters

رابطه مستقیم تعویض فیلتر هوا پراید انژکتور و مصرف سوخت


خودروی پراید فاقد فیلتر هوای کابین است. فیلتر هوا آلودگی و ذرات معلق در هوا را جذب خود می کند ولی نباید مانع ورود مقدار مناسب هوا به موتور شود چون برای عمل احتراق در موتور تقریبا برای احتراق 1 گالن سوخت در درون موتور به 10,000 الی 12,000 گالن هوا مکش هوا احتیاج دارد.

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر هوا ذرات فیلتر را مسدود کرده و باعث عدم مکش مناسب هوا به داخل موتور و بروز مشکل در احتراق موتور و پایین آمدن راندمان موتور خودرو می شود و این مسئله بر دریچه گاز و عملکرد موثر تاثیر مستقیم دارد و مصرف سوخت را به شدت بالا می برد.

زمان مناسب تعویض فیلتر هوا  پراید انژکتور


بسته به این که چند وقت به چند وقت فیلتر هوا خودرو  پراید را عوض می کنید، برنامه های نگهداری خودرو پراید متفاوت است. عده‌ای بر این باورند فیلتر هوا در خودرو پراید انژکتور بین هر 3000 تا 6000 کیلومتر تعویض می شود، اما در هر صورت بهترین راه برای تشخیص زمان مناسب تعویض فیلتر هوا، در نظر گرفتن شرایط رانندگی و آب و هوایی منطقه‌ای است که در آن زندگی می کنید و نیز توصیه‌ای که شرکت سازنده خودروتان در نظر گرفته است.

یک راه دیگر نیز که عملیاتی تر است، باز کردن جعبه فیلتر و بررسی آن از نزدیک است. با نگاه‌کردن می توان دریافت که چه موقع فیلتر به تعویض نیاز دارد به طور مثال نقاطی را بررسی کنید که هوا از بیرون وارد میشود.

برای چک کردن فیلتر هوا پراید باید در ابتدا محفظه فیلتر را باز کنید فیلتر را خارج کنید و در برابر نور مستقیم آفتاب یا نور قرار دهید و اگر نور به خوبی از میان فیلتر هوا عبور نکرد یا رنگ آن رو به تیرگی می رود باید فیلتر را حتما تعویض کنید.

منبع:

https://revitakhodro.com/air-filter-changing/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 99/10/29 و ساعت 6:53 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 20354
جستجو در صفحه

خبر نامه