سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبد الرحمان از برخی یارانش]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

لمینت دندان چقدر دوام می‌آورد؟

لمینت دندان یکی از سریع‌ترین و موثرترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند است که به خاطر اثرگذاری فوق‌العاده و طول عمر بالای خود بسیار محبوب به شمار می‌آید. امروزه از این روش برای رفع مشکلات بهم‌ریختگی، بدرنگی، بدفرمی، فاصله‌دار بودن و… دندان‌ها استفاده می‌شود.

به طور کلی عمر مفید لمینت دندان بسیار بالاست و در صورت انجام مراقبت‌های بهداشتی لازم، دوام بالایی دارد. در ادامه مطلب عوامل تأثیرگذار بر طول عمر مفید لمینت دندان را معرفی نموده و همچنین راهکارهایی برای افزایش دوام لمینت ارائه خواهیم کرد.

جنس مواد لمینت

جنس مواد سازنده لمینت از عواملی است که تعیین می‌کند لمینت دندان چقدر دوام می‌آورد. عموماً لمینت به دو دسته سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می‌شود که لمینت سرامیکی از سرامیک مخصوص و مقاوم در لابراتور ساخته شده و لمینت کامپوزیتی از نوعی خمیر است که با استفاده از چسب‌های مخصوص روی دندان‌ها قرار داده می‌شود.

عوامل مؤثر بر دوام و عمر مفید لمینت دندان

برخی از رفتارها، عادت‌ها و سبک زندگی ما نیز تأثیر بسزایی روی کاهش یا افزایش طول عمر مفید لمینت دندان دارند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:
عادت‌ها
برخی عادات ما نقش مهمی در عمر مفید لمینت دندان ایفا می‌کنند. به عنوان مثال باید از وارد کردن فشار نامتعارف به لمینت خودداری کرد؛ در نتیجه بهتر است از باز کردن درب سفت اجسام، شکستن پوست مغزیجات، فشار دادن دندان‌ها به‌هم و… پس از لمینت خودداری کنید. همچنین بهتر است از مصرف زیاد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگی مثل چای، نوشابه، قهوه و… بپرهیزید.

یکی از موارد دیگر هم بحث دندان قروچه است که برای درمان آن می‌توانید به کلینیک‌های خواب مراجعه کرده و یا از محافظ دندان در خواب استفاده کنید.

رفتار و عادت‌ها

یکی از رفتارهای به شدت تأثیرگذار در افزایش طول عمر لمینت دندان استفاده درست و به اندازه از نخ دندان، مسواک و دهان‌شویه مناسب است. نخ دندان علاوه بر تمیز نگه داشتن فضای بین دندان‌ها و کمک به کاهش ریسک پوسیدگی روی سلامت لثه هم تأثیر بسزایی دارد.

مسواک کردن به صورت اصولی و با استفاده از یک خمیردندان مناسب یک روش خوب برای جلوگیری از کاهش عمر لمینت است. همچنین بهتر است سعی کنید پس از لمینت دندان‌های خود از سیگار کشیدن خودداری نموده یا حداقل آن را کم کنید.

منبع: https://raharadfar.com/what-is-the-useful-life-of-dental-laminate/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 100/8/19 و ساعت 4:23 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 17
مجموع بازدیدها: 20537
جستجو در صفحه

خبر نامه