سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه برای جز نزدیکانش گشاده رویی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 24

روغن موتور چیست؟

به‌طور خلاصه، روغن موتور به اجزای فلزی و متحرک موتور خودرو کمک می‌کند تا عملکردی بهینه داشته باشند و اصطکاک بین آنها را کاهش می‌دهد. به این ترتیب موتور خودرو از ساییدگی و آسیب‌های ناشی از گرما و اصطکاک محفوظ می‌ماند. اما کدام روغن موتور از همه بهتر است؟

چگونه روغن موتور مناسب انتخاب کنیم ؟

در انتخاب روغن چند عامل نقش کلیدی دارند که نباید از آنها غافل شویم، عواملی مثل؛

    ساختار انواع روغن موتورها
    غلظت روغن موتور
    جدول کیفیت روغن موتورها
    شرایط آب و هوایی

بی شک با بررسی این عوامل می‎توانیم مناسب ترین روغن موتور را برای خودروی خود انتخاب کنیم.

برند های روغن موتور

درجات روغن به چه معنا هستند؟

درجات مختلفی از روغن‌ها آن بیرون انتظار شما را می‌کشند که هرکدام تحت برندهای متفاوت عرضه می‌شوند. اگر به لیبل روی ظرف روغن موتور نگاهی بیندازید، رقم هایی به صورت 20w-50 و 10w-40 و غیره را مشاهده خواهید نمود که این ارقام به گرانروی (ویسکوزیته یا ضخامت) روغن اشاره دارند.

روغن موتور های امروزی اصولا رقیق‌تر بوده و خیلی سریع درون منافذ پیشرانه نفوذ می‌کنند. بدین ترتیب مانع آسیب رسیدن به قطعات فلزی موتور که در تماس با هم عمل می‌نمایند، می‌شود.

برخی پیشرانه‌های جدیدتر با ظرافت بیشتری ساخته می‌شوند بنابراین احتیاج به روغن‌های رقیق‌تر دارند. روغن‌های رقیق‌تر با ویسکوزیته پایین‌تر از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر خواهند بود.

برند های معتبر روغن موتور در بازار

برای پیدا کردن با کیفیت ترین روغن موتور های بازار دو انتخاب پیش روی ماست؛ روغن موتورهای ایرانی و روغن موتورهای خارجی.

شل، توتال، کاسترول و … در لیست بهترین مارک روغن موتورها در دنیا قرار می گیرند.

اما وجود تجربه و نیروی متخصص، باعث شده تا روغن موتورهای ایرانی هم تمام استانداردهای بین المللی را کسب کنند و جزو با کیفیت ترین روغن موتورهای موجود در بازار باشند.

در ادامه ی همین مطلب با چندتا از باکیفیت ترین روغن موتورهای خارجی و ایرانی آشنا می شویم.

روغن موتور شل

شرکت اروپایی شل (Shell) یک از قدیمی برندهای فعال در بازار روغن‌ موتور و صنایع وابسته است. شل با قدمت بیش از یک قرن، از برترین تولیدکننده‌های روغن موتور و حامی بسیاری از مسابقات اتومبیل‌رانی و خودروهای مسابقه‌ای مثل فراری است. روغن موتورهای شل در انواع مختلف سنتتیک با فرمول اختصاصی این شرکت برای خودروهای مدرن با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ تولید می‌شود.

برخی از روغن موتورهای این برند به‌طور ویژه برای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت فراری یا خودروهای هیوندای توصیه شده است و محصولات دیگر هم برای استفاده موتورهای دیزلی و بیودیزل در دسترس هستند. قیمت روغن موتور شل باتوجه به کیفیت بالای آن و استفاده در خودروهای اسپرت و لوکس، در سطح بالاتری از دیگر محصولات قرار دارد و جزو دسته بهترین روغن موتور موجود در سایت کارنوما قرار میگیرد.

روغن گیربکس و روغن موتور ادینول

کمپانی ADDINOL آلمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان انواع روانکارها و افزودنی های خودرویی و صنعتی در دنیاست که دارای پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات در تولید ، بسته بندی و آزمایشات روانکارها است.روغن گیربکس و روغن موتور ادینول کمپانی ادینول در سال 1936 تاسیس و در سال 2000 میلادی ، خط تولید این شرکت به منطقه صنعتی – شیمیائی حفاظت شده Leuna با تجهیزات به روز و بسیار مدرن منتقل شد . در حال حاضر محصولات آدینول در بیش از 150 کشور جهان در تمام قاره ها عرضه می شوند . تمام محصولات ADDINOL دارای تاییدیه بزرگترین و معتبرترین خودروسازان دنیا از جمله BMW ، Mercedes Benz ، VW ،Audi ، Porsche ، GM ، Ford ، Renault و …. می باشند ، به طوریکه برای محصولات این کمپانی تنها در زمینه روانکارهای خودرویی بیش از 200 تاییدیه از سوی این شرکت ها به ثبت رسیده است .
شرکت آدینول اجازه بسته بندی محصولات را به غیر از خط تولید اصلی این کارخانه در کشور آلمان در هیچ نقطه ای از دنیا نمی دهد ، تا این کمپانی قدرتمند بتواند بیشترین نظارت و کنترل را بر روی کیفیت محصولات خود ، در راستای حفظ رضایت و جلب اعتماد دو چندان مصرف کنندگان داشته باشد.

روغن موتور ادینول

برای خرید روغن موتور ادینول بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://revitakhodro.com/brand/addinol/

شرکت لیکومولی

در انتخاب بهترین برند روغن موتور برای ماشین های خارجی شرکت لیکومولی جایگاه خوبی دارد؛ چون این شزکت آلمانی بیشترین تنوع محصولات را در بین رقبای خود دارد. لیکومولی بیش از 1750 نوع محصول برای خودروهای سنگین، سواری، موتور سیکلت، قایق، خودرو های کارتینگ و ماشین آلات صنعتی تولید می کند. این شرکت همه ی مراحل تحقیق و تولید محصولش را در آلمان انجام می دهد و در نود کشور دنیا فعال و شناخته شده است.

موتورکرافت

موتورکرافت (Motorcraft) برند زیرمجموعه‌ی خودروسازی فورد آمریکا است که لوازم مصرفی مختلفی تولید و عرضه می‌کند. موتورکرافت در مقایسه با دیگر شرکت‌های تولیدکنندهی روغن موتور، سابقه طولانی ندارد اما محصولات باکیفیت و به‌طور اختصاصی برای خودروهای فورد و برندهای زیرمجموعه‌اش تولید می‌کند.

روغن موتور موتورکرافت با تأییدیه‌ی رسمی فورد تولید می‌شود و در انواع نیمه‌سنتتیک و سنتتیک برای خودروهای آمریکایی جدید فورد و لینکلن و مدل‌های قدیمی مرکوری عرضه شده است.

روغن موتور فورد موستانگ اصلی هم توسط موتورکرافت تولید می‌شود و یا توصیه رسمی فورد است. قیمت روغن موتورهای موتورکرافت باتوجه به‌اینکه برای خودروهای تولیدانبوه فورد تولید شده است، در سطح متوسط بازار جهانی قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به سطح قیمت و کیفیتی که دارد می تواند در گروه بهترین روغن موتور موجود در سایت ما قرار بگیرد.

شرکت توتال

شرکت توتال فرانسه در سال 1924 به وجود آمد بنیان گذار آن ارنست مرسیه است. این شرکت بزرگ یکی از بهترین برند های روغن موتور ماشین های خارجی است که بیشتر از چهل شعبه در سراسر نقاط دنیا دارد و دارای 95000 کارمند است.روغن موتور توتال

این شرکت که اصلی ترین پخش کننده سوخت در فرانسه است در صنایع مختلف هوایی، خودرو سازی و دریایی با کشور ایران همکاری داشته.

منبع:

رویتا خودرو

https://www.autoguide.com/top-10-best-motor-oils

https://www.firestonecompleteautocare.com/maintain/oil/brands/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در سه شنبه 100/6/2 و ساعت 2:27 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 23
مجموع بازدیدها: 20592
جستجو در صفحه

خبر نامه