سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

آموزش و راهنمای نصب شیرآلات قهرمان کاری ساده است، تنها باید برخی از مراحل را به درستی یاد گرفته و تاحدودی هم دست به آچار باشید. برای خودم بارها پیش آمده که نیاز به تعویض شیرآلات قدیمی داشتم و یا اصلاً علاقه‌مند به نصب شیرهای ظرفشویی، روشویی و حمام بودم. خُب، کم کم شروع به یادگیری کردم، می‌پرسید از کجا؟ باید بگم که اولین بار در گوگل عنوان «آموزش و راهنمای نصب شیرآلات قهرمان» رو سرچ کردم و در کنار تجربه عملی، نحوه نصب آنها را نیز فرا گرفتم.

طریقه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار به چه صورت است؟

شیر ظرفشویی شاوری

 

شیر شاوری چیست؟

شیر شاوری یا شلنگدار، نسل نسبتاً جدیدی از شیرآلات است که به واسطه مکانیزم خود، دامنه حرکتی زیادی دارد. بخش آبریز (خروجی آب) در شیر شاوری متحرک است و به واسطه یک شلنگ بلند، از جای خود خارج می شود. این شلنگ شاوری پس از پایان کار به واسطه کششی که وزنه شاوری به آن وارد می کند، به جای خود باز می گردد. وزنه شاوری در انتهای دیگر شلنگ شاوری که معمولاً از زیر سینک قابل رویت است، بسته می شود و با وارد کردن وزن خود و کشیدن شلنگ، به سهولت بازگشت شلنگ شاوری به وضعیت اولیه کمک می کند.
طول شلنگ شاوری حدود 90 سانتیمتر است و با قابلیت چرخش 360 درجه به خوبی تمام نقاط سینک را پوشش می دهد. قیمت شیر ظرفشویی شاوری (شیر ظرفشویی شلنگدار)، از قیمت شیر ظرفشویی های معمولی بالاتر است، اما ارزش بالایی برای کاربران ایجاد می کند.

برای خرید شیر ظرفشویی قهرمان کلیک کنید.

مراحل نصب شیر ظرفشویی شلنگدار:

1 ) اولین کار برای تعویض شیر ظرفشویی آماده کردن وسایل مورد نیاز است؛

    شیر ظرفشویی جدید
    آچار فرانسه
    پیچ گوشتی
    دستمال تمیز

2 )  خارج کردن وسایل زیر سینک ظرفشویی و پس از آن بستن شیر آب گرم و سرد، بعد از بستن شیر آب گرم و سرد، شیر آب ظرفشویی را باز کنید ممکن است آب درون لوله ها مانده باشد که می توانید آن را هم خشک و تمیز کنید.

3 ) اگر شیر آب قبلی دارای یک محافظ مهره است باید باز شوند، به این صورت که به زیر شیر خم شده و دو مهره ای که زیر پایه های شیر قرار دارد را باز کنید.

از جایی که شیرهای اصلی آب را بسته اید و از نبودن آب درون لوله ها مطمئن شده اید می توانید شیلنگ ها را بدون نگرانی از اتصالات باز کنید. پس آنها را جدا کنید( مطابق تصویر فلش های قرمز) و شلنگ خروجی آب(فلش آبی رنگ) را از سر پیچ باز کنید.

نکته:

“بعضی از شیرها هستند که ممکن است شیلنگ های اضافی داشته باشند که شیر را به منبع آب متصل می کند و یا شیلنگ هایی داشته باشند که به اندازه ای بلند باشند که بتوانند به هم متصل شوند، در هر صورت همه ی این شیلنگ ها را باز کنید.”

برای باز کردن مهره از پیچ اتصال دهنده از آچار فرانسه استفاده کنید. از پیچ گوشتی هم برای باز کردن وزنه از شیلنگ ظرفشویی استفاده کنید.

در این مرحله همه چیز باز شده است. دو مهره ی اتصال، شیلنگ های آب و پایه ی شیر آب و همچنین وزنه از شیلنگ. با توجه به قطع شدن  و جدا کردن همه موارد بالا، وقت آن است که شیر قدیمی” شیر ظرفشویی، تمام لوله ها، مجراها و هر چیز متصل دیگر به آن را از سوراخ سینک خارج کنید”

)  وقت تمیز کاری است بدین صورت که اطراف تمام سوراخ های روی سینک را که شیر آب درون آنها قرار می گیرد را تمیز کنید. ( اگر می خواهید برای تمیزی بیشتر از مواد اسیدی استفاده کنید مراقب باشید تا سطح سینک از بین نرود).

5 )  پایه ی جدید ظرفشویی و روکش آن را بردارید و به هم وصل کنید، اگر به هم قفل نمی شوند سعی کنید تا چفت شوند. پایه و روکش را با توجه به سوراخ ها روی سینک قرار دهید. شیر جدید را برداشته و با دقت شیلنگ و اتصالات را از سوراخ عبور دهید و شیر را به سمت پایین فشار دهید. تویی شیر را بر روی پایه قرار دهید( دقت کنید زبانه های روی پایه باید با پایین تویی شیر آب چفت شوند) از یک نفر کمک بگیرید تا شیر را در بالا برایتان نگه دارد.

زمانی که در محل و زیر سینک قرار گرفتید، با استفاده از دست مهره ی برنجی را روی واشر پایه ی شیر جدید نصب کنید و ببندید. باید از پیچ گوشتی برای کامل بستن استفاده کنید.

در این مرحله پایه ی نگهدارنده ی شیر را ببندید، ممکن است این مرحله در شیرهای مختلف متفاوت باشد. ولی نکته ی مهم محکم کردن دو پایه شیر می باشد، حال با استفاده از پیچ و مهره ی آهنی، یا مهره های محافظ پلاستیکی و یا امثال آنها.

6 )  تقریبا 90 درصد کار انجام شده است الان وقت نصب وزنه ی شیلنگ است. مطمئن شوید که گیره ی نگهدارنده ی شیلنگ که معمولا به صورت گیره ی پلاستیکی می باشد، در طرف خروجی شیر ظرفشویی متصل باشد. بعد از اطمینان، زیر سینک وزنه را به دور شیلنگ شیر آب وصل کنید.

انتهای شیلنگ شیر را به محل خروجی شیر( درست زیر پایه ی شیر) با سایر اتصالات همراه با شیر جدید وصل کنید. و به آرامی شیلنگ را بکشید تا مطمئن شوید آن را محکم وصل کرده اید.

7 ) وقت آن است که شیلنگ های آب گرم و سرد را به منابع آنها متصل کنید. شیلنگ های آب سرد و گرم را که از اتصالات شیر بیرون می آیند را می توانید پیدا کنید. باید به منابع آب گرم و سرد زیر سینک متصل شوند.

شیلنگ ها را به منابع مناسب وصل کنید. گرم را به گرم و سرد را به سرد. می توانید از آچار فرانسه برای اتصال استفاده کنید تا کار سریعتر انجام شود ولی مواظب باشید بیش از حد فشار ندهید.

در مرحله ی آخر شیر ظرفشویی را باز کنید تا مطمئن شوید کار می کند و زیر سینک را هم برای نشت احتمالی چک کنید.

برای چند دقیقه شیر را باز نگه دارید تا هرگونه کثیفی موجود از بین برود. بعد از مطمئن شدن در پایان کار سر شیر را به شیر ظرفشویی وصل کنید، نحوه ی اتصال در شیرهای مختلف متفاوت است.

بعد از آن گیره ی نگهدارنده ی شیلنگ را جدا کنید. و سر شیر را در محل خودش قرار دهید. و دوباره امتحانش کنید. زیر سینک را هم بررسی کنید تا خشک باشد.

 

مزایای شیرآلات شاوری


با استفاده از شیر شاوری شما کنترل بهتری بر روی عملیات شستشوی ظروف و سینک خواهید داشت. این خصوصیت به ویژه برای منازلی که به دلیل داشتن سینک های کوچک با محدودیت فضا و دسترسی مواجه هستند مثمرثمر خواهد بود. با استفاده از شیر سینک شاوری، شما به راحتی می توانید ظروف بزرگ و قابلمه ها را آبکشی کنید.

از دیگر مزایای شیر ظرفشویی شاوری می‌توان به چرخش 360، اشغال کردن کمتر فضا و اسپری کردن آب اشاره کرد.

از آنجایی که مدل های شاوری علمک بلندتری نسبت به شیرآلات معمولی دارند به راحتی می توان کتری و قابلمه های بزرگ را بر روی کابینت نزدیک سینک قرار داده و برای پر کردن، شلنگ را به سمت آنها هدایت کرد. این کار در مواردی که نمی خواهید سطح زیرین قابلمه و یا کتری خیس شود اهمیت پیدا می کند.

راحتی کار با شیرآلات شاوری را در هنگام شستشوی میوه و سبزیجات کاملاً احساس‌ خواهید کرد. همچنین کسانی که به دلیل مشکلات کمردرد قادر به بلند کردن اجسام سنگین نیستند، می توانند به جای جابجا کردن ظروف و پر کردن آنها در زیر سینک، شلنگ شاوری را به سمت سطل و یا ظروف هدایت کنند.

از طرفی شستن دست نوزادان و خردسالان نیز در زیر یک شیر شاوری ساده تر از شیر سینک معمولی است.

همه این مزایا به دلیل چرخش 360 درجه و دارا بودن آبریز متحرک است.

 

معایب شیر شاوری چیست؟

شیر آشپزخانه شلنگدار برای شستشوی قابلمه ها، ظروف بزرگ و اطراف سینک بسیار مناسب است. تنها مواردی که که ممکن است کمی دردسر ساز باشند، از دست دادن قابلیت حرکت روان و فرسوده شدن شلنگ شاوری است که در صورت بروز مشکل با کمک گرفتن از متخصصین، این موارد نیز قابل حل است. در این بخش، نقاط ضعف و معایب شیر شاوری بررسی شده است.

منبع:

ماوی هام

https://raufshop.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1/

https://www.kavianhamafza.com/blog/what-is-pull-out-faucet/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/5/11 و ساعت 9:51 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 20584
جستجو در صفحه

خبر نامه