سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ستودن بیش از سزیدن ، چاپلوسى کردن است ، و کمتر از آنچه باید درماندگى است یا رشک بردن . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 24

اگر قصد خرید بهترین غذای خشک گربه را دارید و نیازمند یک راهنمای خرید هستید این مقاله میتواند نیاز شمارا برطرف کند. امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد تولید کننده ها و برند های غذای خشک گربه انتخاب یک غذای سالم برای گربه ها کمی دشوار میباشد. از این رو تیم مشاور کالا قصد دارد تمام نکاتی که هنگام خرید غذای خشک گربه باید رعایت کنید را در قالب این مقاله برای شما عزیزان به اشتراک بگزارد.

غذای خشک گربه

انواع مختلف غذای خشک گربه:

طیف کاملی از غذاهای مختلف گربه و بچه گربه در بازار وجود دارد. مشکل این است که با وجود بودجه تبلیغاتی عظیم برخی از مارک‌ها، آنها کیفیت مطلوبی ندارند. دو دسته گسترده وجود دارد: غذاهای استاندارد و غذاهای پریمیوم.

برای خرید غذای خشک گربه کلیک کنید.

غذاهای خشک گربه (استاندارد)


غذاهای استاندارد از جمله غذاهای موجود در پت‌شاپ‌ها هستند، که می‌توانند شامل برندهای ناشناس و یا مارک‌های معروفی مانند   Pedigree یا Purina One باشند.

این غذاها معمولا از بخش‌هایی از گوشت حیوانات که توسط انسان قابل مصرف نیستند تهیه شده و علاوه بر آن شامل میزان زیادی غلات، کربوهیدرات و چربی هستند. آنها معمولاً حاوی فرآورده‌های جانبی گیاهان (مانند سلولز، پالپ) هستند.

مراقب باشید: این غذاها می‌توانند منجر به  افزایش وزن و عفونت ادراری در گربه‌ها شوند!

 

غذای خشک گربه (پریمیوم)

این دسته دوم غذای گربه‌ها به طور کلی با شیوه‌های دامپزشکی، در فروشگاه‌های حیوانات اهلی و فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به فروش می‌رسد. آنها حاوی درصد بالایی از گوشت و مقادیر محدود  فسفر و کربوهیدرات هستند. این غذاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازهای غذایی گربه شما را بهتر برآورده سازند.

این نوع غذای گربه حاوی درصد بالایی از پروتئین حیوانی (حدود 70?) هستند تا جایگزین طبیعی برای برآورده سازی نیاز گربه‌ها به پروتئین در طبیعت باشند.

این غذاها حاوی مواد با کیفیت بالا یا حتی با کیفیت عالی هستند که حتی برای مصرف انسان نیز مناسب هستند. به طور خلاصه، قیمت غذای گربه بر سلامتی کلی گربه شما تأثیر می‌گذارد.
مواد اولیه غذای خشک گربه:

تولیدکنندگان غذاهای کم مصرف گربه، تمایل دارند که درصد بسیار بالایی از غلات (یعنی یک یا چند نوع محصول ذرت، جو دوسر و غیره) و همچنین فرآورده‌های جانبی و گیاهی و جانوری را به محصول خود بیفزایند.

 

راهنمای خرید غذای خشک گربه بالغ


برای خرید غذای خشک گربه بالغ، باید نکات مختلفی توجه کرد که در ادامه بصورت تیتر وار به این عوامل اشاره میکنیم.

  • نژاد: گربه ها نیز همچون دیگر حیوانات از تنوع نژادی بسیاری خصوصا در عصر فعلی ما برخوردار هستند و به طبع با توجه به نژاد خود از یکسری عادت های غذایی خاصی نیز تبعیت می کنند.
  • سن: این حیوانات در سنین مختلف خود نیاز به تامین یک سری از مواد غذایی جهت افزایش سوخت و ساز و همچنین رشد بهتر جسمانی خود دارند و به همین خاطر بایستی برای تهیه کردن یک غذای تر و یا خشک گبه حتما به سن آن نیز توجه لازم را داشت.
  • جثه و فعالیت حیوان: میزان وزن با توجه به نسبت متعادل نژاد گربه و همینطور میزان فعالیت آنها از دیگر فاکتور های مهم انتخاب غذای او میباشد.
  • حساسیت و شرایط خاص: گربه ها ممکن است در شرایط خاصی نظیر دوره عقیم سازی یا حساسیت گوارشی به برخی از مواد غذایی باشند که اگر پت شما دارای چنین شرایطی است، باید در خرید غذای خشک به آن توجه کنید.
  • بسته محتوایی: و در انتها با توجه به نکات ذکر شده در بالا، و با توجه به اطلاعات درج شده روی بسته غذای خشک که نشان دهنده مواد تشکیل دهنده، ارزش غذایی و اختصاصی نژاد و شرایط خاص، محصول مورد نظر خود را خریداری میکنیم.

غذای گربه خشک در مقابل مواد غذایی کنسرو گربه مرطوب و گربه

همچنین باید بین غذای گربه مرطوب و خشک گزینش کنید. هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

غذای گربه خشک

نقاط مثبت

    ارزانتر
    نگهداری بیشتر

نقاط منفی

    رطوبت کمتری دارد
    پروتئین کمتری دارد
    کربوهیدرات بیشتر

غذای گربه مرطوب

نقاط مثبت

    محتوای رطوبت
    پروتئین بیشتر
    کربوهیدرات کمتری

نقاط منفی

    گرانتر است

مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه

بسیار توجه کنید غذاهای خشک گربه باید دارای مواردی که در این بخش به آن ها اشاره میکنیم باشند تا بتوانند زندگی سالم و با نشاطی را برای گربه تان فراهم کنند.

پروتئین

وجود پروتئین برای موارد زیر مورد نیاز است:

    رشد موها
    ساخت سلول های جدید پوست
    رشد ناخن ها
    ایجاد عضلات قوی
    کمک به حفظ تاندون ها
    حفظ سلامت رباط ها و غضروف ها

منابعی که نشان دهنده وجود پروتئین با کیفیت در غذاهای خشک گربه هستند:

    انواع گوشت: مانند مرغ، ماهی، گوساله، بوقلمون، اردک و…
    برخی از مواد گیاهی: مانند گلوتن ذرت و کنجاله سویا و…

میزان غذای خشک روزانه گربه

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها ماده غذایی نیستند که نیاز اصلی گربه باشند. گربه ها برای زندگی بیش از هر چیز به پروتئین و چربی احتیاج دارند. اما غذاهای تجاری گربه به خصوص غذای خشک به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی گربه و کمک به حفظ بافت کروکت ها هنگام اکستروژن نیازمند هستند.

 

چقدر باید گربه‌ام را تغذیه کنم؟

مقدار خوراکی گربه شما به عوامل مختلفی از جمله سن و یا امکان خروج او از منزل بستگی دارد. بیشتر تولیدکنندگان غذای گربه، مقدار توصیه شده مصرف روزانه را روی بسته بندی چاپ می‌کنند.

البته، اگر گربه شما اضافه وزن دارد، مجبور خواهید شد در بنامه غذایی او تغییراتی ایجاد کنید. این مورد باید روی بسته‌بندی به همراه سایر فاکتورهایی (گربه‌های عقیم شده، گربه های جوان و غیره) که ممکن است میزان تغذیه را تحت تأثیر قرار دهد نیز ذکر شود.

 

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در تغذیه گربه

سازوکار جذب ویتامین در گربه ها متفاوت است، به این صورت که برخی از ویتامین ها را باید از طریق تغذیه دریافت کنند و برخی دیگر را بدن گربه قادر به ساخت آن می باشد. جذب ویتامین های محلول در چربی همانطور که پیشتر گفته شد با وجود چربی در تغذیه گربه بهبود می یابد. گربه ها قادر به تبدیل بتاکاروتن موجود در سبزی ها به ویتامین A نیستند به همین دلیل به ویتامین A از پیش ساخته شده که در بافت های حیوانی وجود دارد احتیاج خواهند داشت. تغذیه گربه باید سرشار از تیامین  نیاسین باشد اما به ویتامین C احتیاجی ندارند چون قادر به ساخت آن هستند. نکته دیگر اینکه گربه ها نمی توانند پیش ساز ویتامین D در برابر نور آفتاب به ویتامین D فعال تبدیل کنند و باید در جیره غذایی خود آن را دریافت کنند.

 

چه عناصر غذایی در غذاهای گربه بد است؟

درست همانطور که مواردی وجود دارد که حتما باید به گربه خود بدهید ، لیستی از مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد که گربه شما نباید آن را بخورد. برخی از ترکیبات مناسب برای گربه ها نیستند و در صورت مصرف ، می توانند به آنها آسیب برساند.

بیشتر این ترکیبات بد تحت عنوان مواد تشکیل دهنده کم کیفیت قرار می گیرند. اگر این مواد از مکانی ارزان تهیه شده باشند یا مبهم یا بدون نسخه باشند ، ممکن است ناسالم باشند و مشکلات سلامتی را در گربه شما از جمله دیابت ، بیماری کلیوی ، سرطان و چاقی بدتر می کنند. همچنین لیستی از مواد تشکیل دهنده ای وجود دارد که قطعاً باید از آنها دور شوید – کیفیت پایین یا خیر. مواد لازم مانند رنگ های مصنوعی یا طعم دهنده ها ، مواد نگهدارنده مصنوعی یا مصنوعی ، ذرت ، گندم ، سویا ، شکر ، هر محصول جانبی ، چربی ریز شده ، کاراگینان ، ویتامین 3K ، نیترات سدیم و نیترات سدیم.

مزایای غذای خشک گربه بالغ:

  1. تامین کننده گستره وسیعی از مواد مودر نیاز گربه.
  2. قابل حمل و استفاده در مسافرت.
  3. تمیزی و جلوگیری از تار تار شدن دندان
  4. ارزان تر
  5. قابلیت استفاده مجدد در وعده دیگر در صورت نخوردن کامل
  6. بوی کمتر و کثیفی کمتر
  7. طول عمر بیشتر غذا
  8. اندازه گیری راحت تر برای هر وعده غذایی
  9. وجود دانه های(شکل و اندازه دانه های خوراک) برای نژاد و سایز های مختلف گربه
  10. و…
منبع:
انیمال کده

 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در دوشنبه 100/5/11 و ساعت 8:52 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 23
مجموع بازدیدها: 20593
جستجو در صفحه

خبر نامه