سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت فوری دندان

وجود مشکلات گوناگون در دهان و دندان میتوان پروسه های ایمپلنت گذاری را تا چندین جلسه افزایش دهد. اما شرایطی وجود دارد که بیمار با دارا بودن آن میتواند در یک جلسه ایمپلنت گذاری را انجام دهد که به آن “ایمپلنت فوری دندان” میگویند.

با سایت دکتر شهرام اسعدی همراه باشید تا در ادامه تکنیک کاشت، شرایط دندانی، فیلم و زمان ایمپلنت فوری دندان اشنا شوید.

روش های کاشت دندان

مشکلاتی نظیر پوسیدگی عمیق و غیرقابل دسترسی دندان، عفونت های موجود در ریشه و انتهای ریشه که با عصب‌کشی درمان نشود، دندان هایی با تحلیل شدید لثه و استخوان که غیر قابل بازسازی، شکستگی عمیق دندان که حتی با درمان های خاص مثل جراحی افزایش طول تاج، ترمیم و قابل نجات نباشد. از عواملی است که باعث میشود به ناچار دندان خارج گردد و بعد از گذشت سه ماه امکان کاشت مجدد دندان وجود خواهد داشت.

جهت جایگزینی دندان از دست رفته، راه های متفاوتی از قبیل پروتز متحرک و بریج وجود دارد. پروتز متحرک همانطور که از نامش مشخص است، قابل برداشت توسط بیمار می باشد و به مروز زمان باعث تحلیل لثه و استخوان آن ناحیه  میشود، و گاهاً نیز در تکلم بیمار خلل ایجاد می کند.

اما بریچ (پروتز ثابت) که حسن اصلی آن ثابت بودن است، با تراش دندان های مجاور انجام میشود. که همین امر باعث کاهش طول عمر دندانهای مجاورو به مرور زمان باعث گیر غذایی در دهان بیمار میشود. و ضمنا بریج طول عمر خیلی بالایی نداشته و در نتیجه بهترین گزینه برای جایگزینی ناحیه بی‌دندان، کاشت ایمپلنت است.

کاشت ایمپلنت فوری

ایمپلنت فلزی از جنس تیتانیوم است قابلیت جوش خوردن با استخوان فک را دارا می باشد. و در واقع نقش ایمپلنت مانند نقش ریشه دندان در فک می باشد، که بعد باید روکش به ‌عنوان تاج دندان به ایمپلنت اضافه گردد.

یکی از تکنیک‌های مورد تقاضای بیماران درخواست کاشت فوری ایمپلنت می‌باشد که پروسه زمانی دسترسی به تاج دندان کوتاه میشود. در زمانی که ریشه، غیر قابل نگهداری باشد می‌توان هم‌زمان دندان را خارج کرد و درمان کاشت ایمپلنت را انجام داد. و در واقع ایمپلنت نقش ریشه دندان را خواهد داشت، که به این روش فرش ساکت یا کاشت فوری ایمپلنت می گویند.

ادامه مقاله در لینک زیر:

https://drshahram.com/immediate-dental-implants/


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در پنج شنبه 99/12/7 و ساعت 3:41 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 20586
جستجو در صفحه

خبر نامه