سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

طرز تیهیه کوکو سبزی

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی که ممکن است در ماه چندین بار طبخ شود؛ کوکو سبزی است. این غذای محبوب با توجه به انواع سبزی و میزان استفاده از هر کدام عطر و طعم متفاوتی دارد. مهم‌ترین و رایج‌ترین سبزی‌های موجود در سبزی‌ کوکو، سبزی‌های برگی معطری چون گشنیز، پیازچه، ترخون، تره، جعفری، شوید، ریحان و گاها کاهو است. این ترکیب کامل‌ترین ترکیب برای داشتن یک کوکو خوشمزه است. گاهی اوقات به جای پیازچه چند حبه سیر له شده به سبزی‌ خرد شده کوکو اضافه می‌کنند که در عطر و طعم آن تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

سبزی کوکو سبزی‌من از تازه‌ترین سبزی‌ها تهیه شده و تازه است( به هیج عنوان یخ زده نیست)؛ خوب شسته و یکنواخت خرد شده است. علاوه بر سبزی‌کوکو انواع سبزی خرد شده تازه نظیر سبزی پلو و سبزی قورمه  و انواع سبزی برگی خشک را هم می‌توانید از وبسایت تهیه کنید. نیم کیلو از این سبزی برای حداقل 3 وعده یک خانواه دو نفره و یا یک وعده خانواده چند نفره کافیست.
نکته: سرخ کردن مواد کوکو با شعله ملایم خیلی مهم است زیرا علاوه بر دو لایه بیرونی، باید مواد داخل هم به خوبی بپزد تا غذای شما بوی تخم‌مرغ نداشته باشد.

برای خرید سبزی کوکو اماده از لینک زیر استفاده کنید.

https://begirbepaz.com/product/vegetable-kuku/

مواد لازم کوکو سبزی

    تخم مرغ 2 تا 3 عدد
    گردو 2 قاشق غذاخوری
    روغن مایع به میزان لازم
    سبزی کوکویی 500 گرم
    زرشک 1 قاشق غذاخوری
    نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه کوکو سبزی


برای تهیه کوکوی سبزی مجلسی ابتدا سبزی کوکویی را بشویید سپس آنرا آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی اش برود. در ادامه سبزی را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید.

اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس سبزی کوکویی را که به صورت ساطوری خرد کرده بودید به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبزی سرخ شود. میزان سرخ کردن سبزی به خودتان بستگی دارد و می توانید آنرا فقط کمی تفت دهید تا آب سبزیجات تبخیر شود.

در این مرحله هر چقدر سبزی را بیشتر تفت بدهید در پایان پخت ، کوکو سبزی شما رنگش تیره تر خواهد شد. پس از اینکه سبزی را به میزان دلخواه تفت دادید آنرا از تابه خارج کنید و کنار بگذارید تا دمای سبزی پایین بیاید و کمی خنک شود.

در مرحله بعدی یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید ، در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و ادویه زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید و تخم مرغ ها را خوب مخلوط کنید تا با ادویه ها کاملا یکدست شوند.

کوکو سبزی به صورت ساده حاوی زرشک و گردو نیست ولی اگر می خواهید یک کوکو سبزی مجلسی و خاص تهیه کنید حتما گردو و زرشک را اضافه کنید. مغز گردوها را خرد کنید و به همراه زرشک به تخم مرغ ها اضافه کنید.

پس از اینکه سبزی کوکویی خنک شد آنرا به تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مایه کوکو سبزی آماده شد باید آنرا سرخ کنید ، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود سپس مایه کوکو سبزی را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق آنرا صاف کنید به صورتی که در تمام قسمت های تابه با ضخامت یکسان و یک اندازه پخش شود.

اجازه دهید قسمت زیرین کوکو سبزی سرخ شود سپس آنرا به 4 قسمت تقسیم کنید و به آرامی برگردانید. پس از اینکه سمت دیگر کوکو سرخ شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید و به همراه خیارشور ، گوجه فرنگی خرد شده  و نان سرو کنید.

راز کوکو سبزی پف دار چیست؟


کوکو سبزی یک غذای سالم و سریع است که می‌توانید در چند دقیقه آن را تهیه کنید. البته به شرطی که سبزی آن را در فریزر داشته باشید! اما تهیه یک کوکو سبزی پف دار راز و رمزهایی دارد که معمولا مامان بزرگ‌ها و یا مادران آن را می‌دانند. در اینجا قصد دارم نکات مهم برای پف دار شدن کوکو سبزی را به شما آموزش دهم:

    از تعداد تخم مرغ‌های زیادی استفاده کنید.
    بکینگ پودر را در زمان مخلوط کردن مواد استفاده کنید.
    سبزی‌ها را بعد از شستن خشک کنید تا هیچ آب اضافی نداشته باشد.
    حجم سبزی نسبت به تخم مرغ کم باشد، تا کوکو پف کند.
    اگر به صورت قالبی درست می کنید، از قالب کوچک‌تر استفاده کنید تا حجم کوکوی شما بیشتر شود.
    در 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید. البته اگر برای تهیه کوکو سبزی از ف استفاده می‌کنید.

 خرید سبزی کوکو اماده

مخلفات همراه کوکو سبزی کدام‌اند؟


شما می‌توانید کوکو سبزی را با هر نانی که دوست دارید سر میز بیاورید. اما معمولا این غذا همراه با نان لواش، نان سنگک یا حتی نان فرانسوی سرو می‌شود. خیارشور، گوجه فرنگی خرد شده، ماست معمولا در کنار بشقاب کوکو قرار داده می‌شوند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این غذا را به صورت ساندویچی سرو کنید.

چند تکه از کوکو سبزی‌ها را به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و کاهو داخل نان باگت یا ساندویچی قرار دهید و به عنوان میان وعده یا غذای سبک میل کنید. همانطور که گفتیم می‌توانید کوکو سبزی را همراه با نان سرو کنید، اما کوکو سبزی همراه با برنج و سبزی پلو هم خوشمزه خواهد شد.

منبع: بگیر بپز

دیجی کالا


 نوشته شده توسط علیرضا کریمی در چهارشنبه 99/11/8 و ساعت 10:34 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 20579
جستجو در صفحه

خبر نامه